hayır herşeyi değil tabi ki. onu hiçkimse , hiçbir okul .... yapamaz. her konuda uzman olamazsınız. (türkiye de olmak zorunda oldugunuzu düşünürler o ayrı) ama eğitim süresini iyi değerlendirirsek çok daha geniş bir bakış açımız olur. diğer bir konuda mühendisin işi sorun çözmek değildir kısmen vardır tabiki. sorunlar oluşmasın diye hesaplamalar yapmaktır. (türkiye de durum bu değildir ayrı. mühendise şu cihaz arızalanmış bir bakıver derler , mühendissin ya, üç bes kurusta para veriyolarya bilmelisin gözüyle bakarlar. halbuki bilmek zorunda değilsindir. yanlış olan bu bilmek zorunda oldugunu hissetmektir yada hissettirilmesidir. (bunu eğitim almış birisi yapmaz yada cok azı yapar)
Demem o ki okudunuz, eğitim aldınız. bu boş bişey değildir. örnek
diode nin neye benzediğini, şeklini (görsel olarak bilmemek) diyotun ne işe yaradıgını, hangi karekteristik özelliklerinin önemli oldugunu, nerelerde ne amaclarla kullanıldıgını bilmediğiniz anlamına gelmez. okul hayatınız boyunca laboratuvarda küçücük diyot görmüşssünüzdür sahaya inersiniz kendiniz kadar diyot görürsünüz diyot oldugunu bilmezsiniz. bunda sıkıntı edecek bişey yok. o aldıgınız eğiyimin eksikliği falan değildir. yüzlerce diyot üreticisi, binlerce ebat ve sekillerde vardır. okulda hangisini göreceksiniz?
ama okulda iyi değerlendirsek üç beş tanesini görmüş olurduk gibi. basit örnekle açıklamak istedim ne demek istediğimi.