Zorunluluğu var mı?

redskymuscular

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,335
Puanları
56
Merhaba,

Bir tesis içinde asansör ve jeneratör var ise
  1. Asansör firmasının biriyle aylık bakım yapımı üzere anlaşılması
  2. Yıllık jeneratör bakımı
bu tarz bir zorunluluk yönetmelik gereği var mıdır?
nerede geçmektedir?
bilen var mı?
 
Oyle bir zorunluluk hic duymadim.

Ama bana sorarsaniz ozellikle jeneratorlerde bakim anlasmasi yapmak bir tesis icin olmazsa olmazdir.
 
Ek olarak jeneratorun de rutin bakim anlasmasi aylik olarak yapilmali..yillik bakimda ne kadar saat calistigina bakilmaksizin yag ve filtre degisimleride her yil duzenli olarak yaptirilmali..
 
yapılmalı denilirse işletme ekibine bırakılır. Boşlanır. Benim yasal zorunluluğu önlerine koyup en azından ekip öğreninceye kadar profesyonel bir ekibi sahaya çağırmam için müdürleri zorlamam lazım. Bu da ancak mevzuatı önlerine koymamla mümkün.
 
İşten atılmadan daha caydırıcı zorunlu sebep mi var, bakım raporunu ver düzenli doldurt arada teftiş et yapmayan hakkında da gereğini yaparsın eleman kendini kapıda bilsin!
 
Asansör konusunda işletme ekibinde bu konuda yetkili personel varsa bırakılabilir!İşletme ekibinizde asansör bakımı için yetkili bir ekip eleman var mı?Önce buna bakın ama olduğunu sanmıyorum.Kanunun 4 maddesi
MADDE 4 – (1) Yönetmelikte yer alan tanımlara ek olarak bu Yönetmelikte geçen;

a) Asansör yaptırıcısı: Asansörün monte edileceği binada/yapıda inşaat işini kendi adına yapan veya sözleşme ile devreden yapı sahibini veya asansörün monte edileceği mevcut binada bina sorumlusunu,

b) A tipi muayene kuruluşu: Asansörlerde periyodik kontrol ve muayene konularını içerecek şekilde TS EN ISO IEC 17020 standardı kapsamında akredite olan Türkiye’de yerleşik özel veya kamu kuruluşunu,

c) AT uygunluk beyanı: Asansör monte edenin piyasaya arz ettiği yeni asansörün Yönetmeliğe uygunluğunu beyan ettiği belgeyi,

ç) Bakanlık: Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığını,

d) Bakım: Asansörün hizmete alınmasından sonra kullanım ömrü boyunca kendisinin ve bileşenlerinin, fonksiyonlarının ve güvenlik gereklerinin tasarlandığı veya yürürlükteki mevzuata uygun olarak revize edildiği biçimde devamlılığını sağlamaya yönelik, asansör monte eden veya onun yetkili servisi tarafından periyodik olarak ayda bir yürütülen işlemleri,

e) Bina sorumlusu: Asansörün güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla düzenli olarak bakımını, periyodik kontrolünü ve onarımını yaptırmaktan sorumlu olan, binada/yapıda kat maliklerinin kendi aralarında seçeceği veya dışarıdan yetki vereceği kişiyi veya kat malikini veya maliklerini veya kamu binalarında/yapılarında sorumlu yetkiliyi,

f) Coğrafi bölge: Akdeniz, Doğu Anadolu, Ege, Güney Doğu Anadolu, İç Anadolu, Karadeniz ve Marmara bölgelerini,

g) İlgili idare: Belediyeleri veya belediye sınırları dışında kalan alanlardaki yapılar için il özel idarelerini,

ğ) Komisyon: 5393 sayılı Belediye Kanununun 15 inci maddesi ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 7 nci maddesi çerçevesinde Bakanlık tarafından oluşturulan çalışma grubunu,

h) Kurtarma çalışması: Asansör içerisinde insanın veya insanların mahsur kaldığına dair bilginin alınmasıyla birlikte kurtarma talimatına uygun olarak yapılan ve insanın veya insanların serbest kalmasıyla sonuçlanan çalışmayı,

ı) Mevcut asansör: Yönetmeliğin zorunlu uygulamaya girdiği 15/8/2004 tarihinden önce monte edilen ve halen kullanılmakta olan asansörü,

i) Takip kontrolü: Asansör periyodik kontrolünde belirlenen uygunsuzlukların giderilip giderilmediğine dair A tipi muayene kuruluşu tarafından yapılan gözetim faaliyetini,

j) Tescil: Asansörün resmî olarak ilgili idare tarafından kayıt altına alınmasını,

k) TS EN 81 - 80 standardı: Asansörler - Yapım ve Montaj için Güvenlik Kuralları: Yolcu ve Yük Asansörleri için Özel Uygulamalar - Bölüm 80: Mevcut Yolcu ve Yük Asansörlerinin Güvenliğini Geliştirme Kurallarını,

l) TSE: Türk Standardları Enstitüsünü,

m) TÜRKAK: Türk Akreditasyon Kurumunu,

n) Yeni asansör: Yönetmeliğin zorunlu uygulamaya girdiği tarihten sonra piyasaya arz edilen asansörü,

o) Yetkili servis: Asansörlerde aylık bakım ve servis hizmetinin yürütülebilmesi için asansör monte edenin kendi adına kurduğu servis istasyonu ve/veya sorumluluğu kendinde olmak üzere sözleşme ile yetki verdiği gerçek veya tüzel kişiyi,

ö) Periyodik kontrol: Asansörün güvenli ve işletme yönünden uygun çalışıp çalışmadığına dair yılda bir defa yaptırılacak olan muayeneyi,

p) Yönetmelik: Asansör Yönetmeliği (95/16/AT)’ni,

ifade eder.
çok açık.asansörünüz resmi olarak kayıt altına alınması bile gerekiyormuş!Asansörü satan ve kuran firma sizin istediğiniz işlemi rahatlıkla yapar idare ile görüşüp mutlaka bu işlemleri yaptırın siz orada bakımdan sorumlu olduğunuz için size bir kaza anında ve sonrasında bunu sorarlar diye düşünüyorum!Yönetim yaptırmadı deseniz bile bu yükümlülükten kurtulabileceğinzi sanmıyorum.Benim eski çalıştığım bir firmada 2500 metre konveyör hattı vardı ve acil stop devresi çalışmıyordu.sorumlu olduğum müdür ve şeflere durumu bildirdim ve iş güvenliği birimine e-mail atırdım.Şuan çalıştığım dönemde şirket e-mail arşivinde bu sorunun farkında olduğumuz ve gerekli önlemlerin alınması için şirketin uyarıldığı bilgisi mevcut!...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…