3 faz 380V motoru 3 faz 190V çalıştırmak.

Hocam Cevabınız için teşekkür ederim.Beslemesi 200V sürücünün çıkışı 380V çıkışı olur mu? Böyle br sürücü daha önceden görmediğim için.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Giriş monofaze 220,çıkış trifaze 380 sürücü olması lazım.ben kullandım.
 
Cevabınız için teşekkürler hocam,380/190V trafo var bu şekilde çalıştırıp test edildi,motor sargıları üçgen yapılıp 190v'da çalıştırıldı,akım yükseliyor ve dolayısıyla motor ısınıor,motor verimini bilemiyorum.

Kavramlarda bir belirsizlik algıladığımdan dolayı anlamak için sırayla yazıyorum.

1- Elimizde 7,5 kW motor var ve Y 380 V ile çalışıyor.
2- Şebekemiz fazlar arası gerilimi 190 V olan bir Şebeke.
3- Siz bu fazlar arası gerilimi 190/380 bir trafo ile 380 V'a yükselttiniz.
4- Yükselttiğiniz bu gerilimi(fazlar arası 380 V); Sargıları üçgen bağlayıp motora verdiniz ve çalıştırdınız.

Eğer böyle yaptı iseniz, sargıları üçgen bağlamakla hata yapmış oluyorsunuz.

Sargılarını yıldız bağlamanız durumunda ve trafonun gücüde yeterli ise motorun normal olarak çalışması gerekiyor.
 
Yalandan kim ölmüş , hem ölse bile 2 milyar saymayla bitmez. :rolleyes:

220V doğrult 310V ( baba kondansatörler ile ) kıy doğra 3 tane yap ..olup olacağı belli.
Monofaze girişli inverlerlerin ( aslında motor hız kontrol daha isabetli ) çıkışı için " giriş ile orantılı çıkış ger..." gibi ifadeler oluyor , 380 ?

İlla denirse 220 önce step up mantığı ile ( smps gibi ) istenildiği kadar yükseltilir ( trafosu ufak ve hafif olmuş olur) , sonra piyasadaki hız kontrollerde olduğu gibi pwm mantığı ile 3-5-.. faz elde edilir , hem de tam istenilen potansiyelde.
 
Kavramlarda bir belirsizlik algıladığımdan dolayı anlamak için sırayla yazıyorum.

1- Elimizde 7,5 kW motor var ve Y 380 V ile çalışıyor.
2- Şebekemiz fazlar arası gerilimi 190 V olan bir şebeke.
3- Siz bu fazlar arası gerilimi 190/380 bir trafo ile 380 V'a yükselttiniz.
4- Yükselttiğiniz bu gerilimi(fazlar arası 380 V); Sargıları üçgen bağlayıp motora verdiniz ve çalıştırdınız.

Eğer böyle yaptı iseniz, sargıları üçgen bağlamakla hata yapmış oluyorsunuz.

Sargılarını yıldız bağlamanız durumunda ve trafonun gücüde yeterli ise motorun normal olarak çalışması gerekiyor.
Hocam durum kisacasi soyle.
Elimizde 380V 7.5kw motor var. Bu motorun Uhat190v 60hz olan bir sebekede nasil calistirabiliriz.Sadece denemek ivin 380/190v bir trafoyla test ettik tabi bu esnada ucgen bagladik.Teşekkürler
 
Yalandan kim ölmüş , hem ölse bile 2 milyar saymayla bitmez. :rolleyes:

220V doğrult 310V ( baba kondansatörler ile ) kıy doğra 3 tane yap ..olup olacağı belli.
Monofaze girişli inverlerlerin ( aslında motor hız kontrol daha isabetli ) çıkışı için " giriş ile orantılı çıkış ger..." gibi ifadeler oluyor , 380 ?

İlla denirse 220 önce step up mantığı ile ( smps gibi ) istenildiği kadar yükseltilir ( trafosu ufak ve hafif olmuş olur) , sonra piyasadaki hız kontrollerde olduğu gibi pwm mantığı ile 3-5-.. faz elde edilir , hem de tam istenilen potansiyelde.
Hocam teşekkürler bunu tecrube etmek lazim ya hazir devreyi bulmsk lazim yada almak lazim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,493
Mesajlar
918,030
Kullanıcılar
450,471
Son üye
maximilitan

Yeni konular

Geri
Üst