ARACIMI FARKLI BİR AMAÇ İÇİN KULLANMAK İSTİYORUM

JOSEPHT

Üye
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
8
Puanları
1
:) Farklı bir amaç derken yanlış anlaşılmasın lütfen...Şaka bir yana aracı elektrik dağıtım firmalarına artık para vermek istemiyorum. Erzurum' da pansiyon işletmecisiyim. Aylık 1500 TL civarı elektrik sarfiyatımız var. Güç hesaplama tablolarında yaptığım yaklaşık hesaplar bana 40-50 kv enerjiye ihtiyacım olduğunu söylüyor. Sistem trifazedir. Öncelikle pek elektrik işlerinden anlamadığımı da söylemeliyim.
Şimdi ne yapmak istediğime dönersek: 2.4 dizel 97 model 60 amper aküsü olan sevimli bir transporter arabam var. EDAŞ a para vermektense arabamı trafikte kullanmaktan vazgeçip pansiyonun arka bahçesinde rölantide sürekli ve ya yetecek kadar çalıştırıp akü ve ya aküleri şarj edip yukarıda belirttiğim 40-50 kv enerji ihtiyacımı karşılayabilir miyim ? Bunun için ek hangi ekipmanlara ihtiyacım olabilir? ( yedek akü, ups, adaptör ne bilimm v.s} .

Yani günlük 50 TL mazot yaksam bile bunu yapmayı düşünüyorum ve çok acil yardımlarınızı bekliyorum. ( Bu arada enerjimizi kestiler ben de bir daha bağlatmak istemiyorum ) Şimdiden teşekkürler ve saygılar...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
hocam en uygunu arabayı satıp yerine bir jeneratör almanız olur......ama illa arabadan yapacam diyorsanız akü girişinden elektrik alıp yapamazsınız ..... ya motoru çıkarıp direk motordan yada motoru çıkarmak istemiyorsanız arabayı kaldırıp tekerlek baglantısından tahrik alıp size yetecek güçte alternatör motor baglayıp kullanmanız tabi gerkli elektrik devresinide kurmanız lazım işin uzmanları daha detaylı bilgi verebilirler...kolay gelsin...
 
Tekerlekten tahrik almak icin de duzenek lazim. Icine adam koyup gaza basmayacagina gore :)
Gelistirilirse orjinal birseye benziyor. Fizibilitesini iyi yapin derim
 
Baslangic maaliyeti yuksek olsa da sonra getirisi olan yenilenebilir enerji dusnmez misiniz
Arabayi zaten gozden cikartmissiniz. Araba parasina gunes enerjisi kurun catiya. Belli bir guce kadar lisans almadan yapilabiliyor. Hem fazla olani da sebekeye satiyorsun. Urettigin yetmediginde de satin aliyorsun. Bir araba parasi ile yapılabilir. Bence onun bir maliyetini hesaplayin.
Reklam yapmak istemedigim icin firma adi vermiyorum ama internette arastirirsaniz sizin icin bu isi yapanlar bile var. Müteahhit gibi adamlar kendi yapmiyor ama yapani bulup yaptiriyor sana fark ekleyip satiyor.
 
Son düzenleme:
Bir alternatif de ruzgar enerjisi. Onun fiyatini da arastirin derim. Arabadan daha kârlı olacagini dusunuyorum yenilenebilir enerjinin. Illaki araba diyorsaniz da bari tup taktirin da yakit masrafi en aza insin.
 
çok kabaca hesap yaparsak. 1500TL ayda yaklaşık 3000kWh tüketim yapar. bu da günde 100kWh eder.gece elektrik sarfiyatının çok az olduğunu gündüzde belli pik durumlar düşünüldüğünde ortalama 24 saat yerine 10 saat tüketimin çok olduğu varsayılırsa, bu durumda 100kWh/10 saat=10kWh saat gibi bir değer çıkar. yani saatte ortalama 10kW tüketen bir burası. tepe noktası ise 15kW olabilir. Not Bu arada varsayımlarla fikir amaçlı hesap yapıyoruz.

bu durumda 10-15kW gücünde bir jeneratör alırsak fiyatları ortalama 8000TL den başlaıyor. saatte ortalama 4 lt tüketimi var. bu da 4*3.5TL (mazot un lt fiyatı)=14TL 10 saatte ise 140TL ayda 4200TL yapar.
günde 10 saatte çalışmasına göre hesap yaptık. jeneratör geri kalan 14 saatte de boşta ya da boşa yakın yükte devamlı çalışmak zorunda burda da normalin %20-25 kadar tüketimi olduğunda masraf 5000TL yi geçer. bundan başka jeneratörün rutin tamir Bakım masrafı, jeneratörün bozulması durumunda yedekte hazır bekleyen ikinci bir jeneratör olması gerektiği düşünüldüğünde bu iş astarı yüzünden çok pahalıya gelir.

bu iş araba ve akü ve konvertörle yapılması durumunda kayıplar bir o kadar daha artar. masraf daha da katlanır. aracı dönüştürmek için kullanılacak akü konvertör de bir o kadar para tutar

en uygun çözüm elektrik idaresi ile sözleşme yapmak. lambalaraı tasarruflu ledlerle değiştirmek ve diğer tasarruf yapılacak cihazları kullanmak olabilir.
 
Şebeke elektriğinden da ucuza mal edemezsiniz. Tüketiminizi azaltacak verimliliği arttıracak tedbirleri alın. Yeterli debide ve süreklilikte su veya rüzgar bulabilseniz alternatifleriniz olurdu.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,389
Mesajlar
917,185
Kullanıcılar
450,274
Son üye
darnv

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst