Birbirine senkronlu iki sürücü nasıl çalıştırılır?

keremx

Üye
Katılım
24 Nis 2014
Mesajlar
160
Puanları
1
Yaş
38
merhabalar,
uzmanlık alanım elektrik-elektronik olmamakla birlikte şirketimdeki bir tekstil makinasında küçük çaplı bir revizyon ile mekanik olarak uğraştığımız bi konuda daha hızlı ve sağlıklı olmak adına yenilik yapmak istiyorum.
makinanın çalışma prensibini şu şekilde en kısa haliyle anlatabilirim;
ana motordan çıkan güç belirli dişliler ve aktarımlar vasıtası ile belirli bir dönüş hareketi yapıyor. bu dönüş hareketinde en son takılan bir dişli bizim ana oyuncumuz. o dişliyi değiştirerek farklı değerler elde ediyoruz. bu son dişlinin çevirdiği milin hızı yani bizim ana etkenimiz.
ayrıca ana motorumuzun hızını sürücü ile kontrol etmekteyiz.

şimdi burda sormak istediğim eğer son dişliyi taktığımız ana mile redüktörlü bir motor koyarsak (sürücü ile kontrol edilecek) ana motorun sürücüsünün hızını %10 arttırdığımda bu ana mildeki sürücünün hızının da %10 artması gerekir ki aradaki orantı sabit kalsın.
ama şöyle birşey var; şuan dişli ile yakaladığımız değer bu sefer mildeki motorun sürücüsüne makinayı açmadan girmem gerekiyor. veya nasıl yapmam gerekiyor? bu noktada kafam karıştı böyle birşey mümkün müdür? veya bilmem anlatabildim mi derdimi?

işin uzmanları fikir verebilirlerse çok sevinirim.

teşekkürler
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Simdi anlayamadigim nokta en son dişli nin gücü sana yetersizmi gekiyor ki boyle bişeye ihtiyaç duyorsun
 
"Makinayı açmadan girmem gerekiyor" deyimini anlıyamadım.
Sürücülerin senkron olma düşüncenize gelince, ana motorun sürücüsünde 0-10 v. dc çıkış terminali vardır. Buradan alacagınız, 0-10 volt arasındaki çıkış değerini, 2. sürücünün potansiyemetre girişine(+ve - degerlere dikkat ederek) girerseniz, ana sürücü ne kadar hızlanırsa, diğer sürücüde buna uyar. ( Her iki sürücünün hızlanma/yavaşlanma zaman ayarlarını minumuma alınız.)
Düşüncenız daha farklı ise, daha açık bir ızahatda bulunursanız yardımcı olmaya çalışalım.
 
Zeybek arkadas haklı ama redukdor kullanicam diyor onun icin reduktor çıkışı motor devrini tutmaz onun için en son dislinin ana motora göre oranı lazım
 
en son dişlinin büyüklüğü veya küçüklüğü makinadan çıkan ürünün değerlerini etkiliyor.
böyle bir işlem yapma sebebim sürekli ürün değişikliğinden sürekli dişli değiştirme vs işi ile uğraşmamız.
bunun yerine bunu elektronik bir sistem ile dişli değiştirme işleriyle uğraşmak istemiyoruz.
makinayı açmadan girmem gerekiyor dememin amacı şu ki;
o son dişliyi makinadan açmadan taktığınızda örnek vermek gerekirse x değerinde ürün elde ediyorsunuz. ana sürücüden makinaya hız verseniz bile o x değeri sabit.
şimdi o dişli yerine takılacak olan motorun sürücüsüne önceden x değerini benim tanımlamam lazım ki ana motoru açtığım zaman onun sürücüsü o orantı ile artması lazım. bilmem anlatabildim mi?
 
Sen simdi o disliyi makineden bagimsiz bagimsiz bir sekilde surmek istiyorsun dogrumu anladık eğer oyle ise makine sürücü frekansina bakacaksin bide degistirmek istemediğin dislininin devrini ölç ikisi arasindaki orani bul sonrası kolay
 
Teksıl makınası oldugunu söylemişsiniz, uzun yıllar bende tekstil sektöründe bulundum .Makınayı anlatırsanız, yani yaptıgı örev filan, daha fazla yardımcı olabilirim umuyorum.
Yazmadan önce , kafamda tasarladıgım tavsiyeler vardı, ama şimdi makınayı anlatmanızı beklemekteyim..
Kolay gelsin..
 
Teksıl makınası oldugunu söylemişsiniz, uzun yıllar bende tekstil sektöründe bulundum .Makınayı anlatırsanız, yani yaptıgı örev filan, daha fazla yardımcı olabilirim umuyorum.
Yazmadan önce , kafamda tasarladıgım tavsiyeler vardı, ama şimdi makınayı anlatmanızı beklemekteyim..
Kolay gelsin..

makina iplik büküm makınası olarak geçiyor. dişliler yardımıyla iplik büküm turunu ayarlıyoruz. ve dişli değiştirmeden invertörlü motor yardımı ile bu işi halledebilirmiyiz diye düşünüyorum
 
Değişken dişiliyi takdıgınız milin devrini (ölçerek) o devirde redüktör seçin.
Mesela, 100 devir ise, sececeğiniz redüktör,toleransları karşılamak için 110 devir olsun, bunu bir başka şekilde de yapabilirsiniz. Bu redüktöre bağlıyacagınız sürücünün fekansını 55 hz. yaparsınız.
Çok hassas devir istiyorsanız, ana motorun çevirdiği millerden birine encodr bağlar, ana sürücüye aktarım yaptırırsınız. Bazı sürücülerde bu menüde hazırıdr, bazılarında opsıyon kart baglanır.
İsterseniz, ilk başlama deneme olarak, basit bir şekılde şöylede yapabiliriz.
Ana sürücü 50 hz, (master) diğer sürücü 55 hz olsun. 1. sürücüye normal pot bagğlayın, bunun 0-10 volt çıkışını 2. sürücünün pot girişine baglayın. Birinbci ne kadar hızlanır yavaşşarsa, 2. sürücü buna uyacakdır. Hızlanma/yavaşlanma süreleirini minumuma alın.Yalnız, toleransları almak, hassas ayar için, 2.sürücünün pot girişine gelen baglantıya pot. bağlayın. Ana hızdan farkı olarak, + ve - degğerlere burdan ayarlarsınız. Buna benzer bir çizimi daha evvel paylaşmışdım.İsterseniz, çızerım.
Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,325
Mesajlar
916,723
Kullanıcılar
450,167
Son üye
oygg

Yeni konular

Geri
Üst