Dc motor ses parazit sorunu

Mekanik kısımla ilgili olarak: plakcalarin üst tablasini cikariniz. Detaylı resimler çekip konuya ekleyiniz. Motor lastik aktarmalı ise (gavur dilinde "belt drive" denir.), lastik aşınmış olabilir. Sürtünmeden kaynaklanan bir sorun varsa, gres yağ olarak kullanilan sentetik bazlı bir madde (ismini bilmiyorum, kusura bakmayın) etkisini kaybetmiş olabilir. Mekanizmanın iyice bir bakımdan gecirilmesi gerekiyor.
 
Mekanik kısımla ilgili olarak: plakcalarin üst tablasini cikariniz. Detaylı resimler çekip konuya ekleyiniz. Motor lastik aktarmalı ise (gavur dilinde "belt drive" denir.), lastik aşınmış olabilir. Sürtünmeden kaynaklanan bir sorun varsa, gres yağ olarak kullanilan sentetik bazlı bir madde (ismini bilmiyorum, kusura bakmayın) etkisini kaybetmiş olabilir. Mekanizmanın iyice bir bakımdan gecirilmesi gerekiyor.
Mekanik bir sorun olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Motoru devir kasnagına bağlayan milden ayırınca parazit kesiliyor. Elimle motoru tutup zorlayınca aynı rahatsız etici sesi duymaya başlıyorum. Devreyi biraz daha kurcaladım. Ses devresinin hoparlör çıkışına paralel 47uf 16v kondansatör patlamış gibi duruyor yarın hepsini değiştirip bir daha deneyeceğim
 

Ekli dosyalar

  • 20240428_165618.jpg
    20240428_165618.jpg
    171.5 KB · Görüntüleme: 8
1970 li yılların üretimi. AC126 transistörlü motor regülesi Zamanında çok tamir etmiştim bunlardan. :D

Motor miline değen tahrik lastiği vardır. Bu lastiğin mekanik aksamı çok ince hafif bir yay ile kenara minimal güçle baskı yapmalıdır.
Bu yay aşırı baskı yaparsa motoru zorlar.
Aynı zamanda mekanik olarak da tahrik lastiği sıkışıyorsa motoru zorlar. Bu mekanizmanın hareketi çok yumuşak ve hafif olmalıdır.
Büyük tablanın ortasındaki mil uygun şekilde yağlanmış olmalıdır.
Ana disk dönme esnasında zorlanıyorsa motoru aşırı zorlayacaktır.
Okuyucu kristalden gelen kablo şasesinin bağlandığı yer çok önemlidir. Bu bağlantı pikabın güç kaynağına irtibatlı olmalıdır.
Pikabın içerisinde kendi anfisi var ise bu anfinin bağlantıları da önemlidir.
Bu yüzden trafo besleme devresi ve anfi bağlantılarını da görmeliyiz.
 
Motorun kollektor yada fircasinda asinma olduysa kivilcima neden olarak parazit uretir. Bu parazitler amplifikatorde citirtiya benzer sesler uretir. Motor uclarina paralel 100nF vs baglamak gurultuyu azaltir fakat tamamen yok edemez.
 
1970 li yılların üretimi. AC126 transistörlü motor regülesi Zamanında çok tamir etmiştim bunlardan. :D

Motor miline değen tahrik lastiği vardır. Bu lastiğin mekanik aksamı çok ince hafif bir yay ile kenara minimal güçle baskı yapmalıdır.
Bu yay aşırı baskı yaparsa motoru zorlar.
Aynı zamanda mekanik olarak da tahrik lastiği sıkışıyorsa motoru zorlar. Bu mekanizmanın hareketi çok yumuşak ve hafif olmalıdır.
Büyük tablanın ortasındaki mil uygun şekilde yağlanmış olmalıdır.
Ana disk dönme esnasında zorlanıyorsa motoru aşırı zorlayacaktır.
Okuyucu kristalden gelen kablo şasesinin bağlandığı yer çok önemlidir. Bu bağlantı pikabın güç kaynağına irtibatlı olmalıdır.
Pikabın içerisinde kendi anfisi var ise bu anfinin bağlantıları da önemlidir.
Bu yüzden trafo besleme devresi ve anfi bağlantılarını da görmeliyiz.
Bütün devreler ektedir
 

Ekli dosyalar

  • 20240428_225952.jpg
    20240428_225952.jpg
    240.1 KB · Görüntüleme: 8
  • 20240428_225945.jpg
    20240428_225945.jpg
    214.2 KB · Görüntüleme: 8
  • 20240428_225941.jpg
    20240428_225941.jpg
    217.4 KB · Görüntüleme: 8
  • 20240428_225934.jpg
    20240428_225934.jpg
    210.5 KB · Görüntüleme: 7
1970 li yılların üretimi. AC126 transistörlü motor regülesi Zamanında çok tamir etmiştim bunlardan. :D

Motor miline değen tahrik lastiği vardır. Bu lastiğin mekanik aksamı çok ince hafif bir yay ile kenara minimal güçle baskı yapmalıdır.
Bu yay aşırı baskı yaparsa motoru zorlar.
Aynı zamanda mekanik olarak da tahrik lastiği sıkışıyorsa motoru zorlar. Bu mekanizmanın hareketi çok yumuşak ve hafif olmalıdır.
Büyük tablanın ortasındaki mil uygun şekilde yağlanmış olmalıdır.
Ana disk dönme esnasında zorlanıyorsa motoru aşırı zorlayacaktır.
Okuyucu kristalden gelen kablo şasesinin bağlandığı yer çok önemlidir. Bu bağlantı pikabın güç kaynağına irtibatlı olmalıdır.
Pikabın içerisinde kendi anfisi var ise bu anfinin bağlantıları da önemlidir.
Bu yüzden trafo besleme devresi ve anfi bağlantılarını da görmeliyiz.
Regüle devresindeki mercimek kondansatörün değeri nedir yazmıyor üzerinde
 
Motor kondansatörleri genellikle 100nF civarı kullanılmaktadır.
Kabloların renklerinden dolayı bağlantıları takip edilemediğinden dolayı şunları yapmak lazım.
1) Pikap kolundan gelen iki kablo pikap üzerinde hiçbir şaseye irtibatlı olmamalıdır. Bu kablo doğrudan ilgili yere irtibatlanmalıdır.
2) Motor regülesine giden voltaj uçları bağımsız kablo ile doğrudan trafo yakınlarında bağlanmalıdır. Daha önceden pikap metali ile bağlantı yapılmışsa bu bağlantı sökülmeli, şase tek bir tel ile beslemeye gitmelidir.
3 Besleme gerilimi motor için ayrı olma zorunluluğu vardır. Bu tür eski ürünlerde motor beslemesi regüle çıkışından alınmışsa bu yanlıştır. Motor beslemesi doğrudan köprü diyot çıkışındaki kondansatörden alınmalıdır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,336
Mesajlar
916,796
Kullanıcılar
450,178
Son üye
Esat YILDIZ

Yeni konular

Geri
Üst