dizel motora start verme

Selamun aleyküm
ertek68 arkadaşımız anlam belirtmeden alıntı yapmış. Hatalarmı göstermeye çalışmışsa çok hatalarımız vardır, kimi zaman artabilir de, ama bunu direkcolarak belirtmeyip farklı imalarla belirtirsek yanlış olabilir.
Marş sisteminiz için pegeut motorların(ki scooterlarda da aynıdır) otomatik kavraması direk olarak kullanılabilir olmalı. Esasıda daha fazla sistem akla gelebilir ama direk olarak yapılabilenleri ve uygun fiyata olabilenleri yazmak gerekir diye düşündüm.
Bu uygun olmayabilir ama fikir olarak yazıyim. Motora devir verilen mile bir sarım ve dışına da mıknatıs konursa elektrik motoru sistematiği oluşturularak döndürme yapılabilir. (alternatif akım motoru sistemi kurulabilirse fırçasız da çalışabilir) Motor çalıştıktan sonra da mıknatısların mile yakın durarak ters manyetik tork oluşturmasını önlemek için mıknatıslar merkezden dışa açıabilir.(bu tip açılır mıknatıslı deney setleri görmüştüm; mıknatıslar bir tarafta sabitlenmiş diğer taraftan açılır) Veya bu sistem eğer uygun ayarlanabilirse ilkin marş yapan motor sonra elektrik üreterek manyetik torku da boşa harcamaz ve de elektrik depolar. Eğer dizel pompanın gücü yaptığı işe göre fazla ise boşa giden enerjiyi de bir miktar depolamış olursunuz.
Bunların yanında debriyajlı motorlar var. Marş için gerekli bağlantıyı çekerek motoru döndürürsünüz motor çalışınca bırakırsınız. Ayakkabıcı dikiş makinalarının motorları debriyajlı. Pedala basınca motor deviri iletiyor.
Hayırlı günler dilerim.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Selamun aleyküm
redüktör gibi devir azaltma sistemleri ile beygiri değiştiremeyiz. Beygir bir güç birimi olarak değişmez; ancak çekme kuvveti değişir. Burada kuvvet*hız sabit kalır. Belki yanlışlıkla belki bilmeyerek bu tür kullnaımlar yapılıyor; düzeltmek gerekir.
Bir arkadaşımız kavramasının nasıl olması gerektiğini sormuş. Sistem çalışıyor olsa kavrama ve bırakma nasıl olmalı? Belki esas soruyu soran arkadaş için bu tür işlemler gerekli olmayabilir ama konuşmakda fayda olur.
Eğer bu apılmak istenirse kavraması da düşünülmeli. Mesela kavrama volana bağlı dış silindirin içinde dönen iç silindirin üzerinde açılabilen kanatlar ile yapılmış olsa ; sistem hızlandığında iç silindirde dönen kanatçıklar açıldığında dış silindiri tutar ve dönderir. (pegeut motorların otomatiği gibbi) Dış silindir diye bhsettiğimaçılır kampananın içinde dönebildiği silindirik bir yüzey.,
Bir arkadaşımız jeneratör ise elektrik olmadığından ilk çalışmanın yapılamaz olduğunu söylemiş. 220Vluk marş sistemi düşünüldüğüne göre pek elektrik sorunu var gibi görünmüyor. Bu problem sahibi tarafından düşünülmeli, muhtemelen onun kontrolünedir düşünülmüştür diye de düşünülebilir ama bu tip ince noktalar bazen unutulabiliyor. Eğer jeneratör ise elektriğin olmadığı bir yerde ise 220V luk bir marş sistemi uygun olur mu?
Hayırlı günler dilerim.

sayin uye ozellikle devir dusurme sistemleri (reduktorlerle)ile guc kazanilamayacagini soyluyorsunuz buna ben katilmiyorum.bu sekilde yapilmis piyasada calisan bircok sistem mevcuttur.eger iddanizda hakliyim diyorsaniz lutfen bana bunla ilgili bir kanit gosterebilirmisiniz bende inanayim acikcasi
 
Selamun aleyküm
Güç değişimi ile ilgili iletiye cevap yazmak istiyorum ancak esas soruyu soran(dizel motor sorusunu) arakadaşa diğer mesajımı ncelemesini, debriyajlı motor uygulaması yaparsa sonuçlarını bizlere iletmesini rica ederim.
Sayın Gezer77 güç açıklaması yorumlarla değişebilen bir formül değildir. Elektrik ve mekanikteki birçok yaklaşımdan biridir. Güç aktarılırken artması bir tarafa azalmadan aktarılma imkanının olmaıdığı bir tanımdır ama ufak değişimler bir tarafa bırakılarak sabit kaldığı ifade edilir.
"""" Güç = kuvvet * hız """" Redüktörlerde hızın artarak kuvvetin azalması şekli ile kuvvet*hız çarpımı olan güç sabit kalır. Burada belki devir azaltılarak kuvveti artıyor olması gücün de arttığı yanımsamasına sebep olabilir. Kuvvet arttırılabilir ancak güç sabittir. Toplam enerjideki değişim malum ki iştir ; bu işin de yapıldığı zamana bölünmesi gücü verir. Yani güç toplam enerji değişimi ile alakalıdır. Hiçbir enerji üretmeden sisteme dahil olan mekanizmalar gücü arttıramaz ki teoriden ziyade pratiğe bakarsak sürtünme mekanik esneme ve şekil değişkliği yağlama gibi olaylar soucu enerjiyi işi ve de gücü azaltırlar.
Bu tanım yorumlanabilen bir tanım değil; genel-geçer üretilmiş bir açıklamadır. Yoksa ki siz daha başka değişir nitelikte çarpımlar üretmeye çalışailirsiniz veya olan bir sabite de değişikliklerin uygun olduğunu iletebilirsiniz ama olağanları konuştuğumuz zaman konu olan sabitliğin açıklaması yukarıda yaptığım gibidir.

Kısa bir iki örnek vermek gerekirse; yarış arabalarında deniz motorlarında güç arttırmaktan bahedilince mekanizm eklemek ya da redüktör koymak konuşulmaz. Bunlar belki ucuz çözümler olabilmesine rağmen konuşulmaz. Direk olarak gücü arttırmak için ; sürtünme kayıplarını azaltmak için belki tekerleklerin uygun seçilmesi hava basınçlarının uygun olması, yağlamanın iyileştirilmesi, sistem çalışma karakteristiklerinin ayarlanması gibi konular konuşulur.
Elektronikte de trafolar bu konuyla alakalıdır. Trafolarda volt artarken akım azalarak çarpım sabitliği olan gücü sabit olmasına yöneltir. ( p= i*v)

Hayırlı günler dilerim.
 
simdi ben bu soruyu suna istinaden soruyorum acikcasi bunu uygulamasini yapan bir kisiden duydum vede kendisi iyi bir uygulama muhendisidir.40 kw ile yapilabilecek bir isi bir kw motor vede 1/40 reduktor uygulamasiyla cozdugunu soyluyor vede sizde bunun tersini soylediniz vede acikcasi ben bu konunun hala aydinlanmadigina inaniyorum.cunku ben suna sahit oldum.hiz kontrol uygulamasinda 2,2 kw normal motorla calisan sisteme bagladigim hiz kontrol o gucu yenemedi vede ben bugucu yenebilmek icin ayni motorun reduktorlu sekilde olanini koydum vede calisti.simdi degisen birseyler varki bu reduktor sistemi karsisindaki gucu yenerek bunu karsiladi.buda bana reduktorlerin mutlaka kazanim sagladigina kanaat getirdi.ayrica trafolardan ornek vermissiniz simdi reduktorlerdede trafolardaki gibi bir donusturme orani mevcuttur.simdi trafoda 220 verirsen 12 volt aliyorsam 12 volt verince 220 volt alirim degilmi .o zaman bende 1/40 reduktor tarafina 1 kw motor takarsam diger taraftanda bunun 40 ile carpilmisini alirim diye dusunuyorum
 
Selamun aleyküm
Sayın Gezer77 sizi selamlarım.
Evvela güç konusunda başka yerlere başvurarak veya başka bir biçimde tanımını araştırmanızı ve de gerekirse deneylerle de test etmenizi tavsiye ederim. Güç=hız*kuvvet Devirin azaldığında kuvvetin artması veya elektronikte (güç=volt*ampere) trafoda volt un azaldığında amperin artması bu sabitlik tanımınını ifade eder. Bu öncül olarak kabul edilebilir bir bilgi oduğundan araştırmanız belki daha çabuk sonuca ulaşmanıza vesile olabilir ama insan bir kısım ayrıntıları en iyi belki sorgulayarak öğreniyordur.
Bahsettiğiniz mühendis arkadaşa redüktörle çözdüğü işte gücün değişip değişmediğini sorabilirsiniz. Redüktörler kuvveti veya kuvvetle alakalı olan torku değiştirmek için kullanılır. Devir azaldığında tork artar ve kuvvet artmış olur. O arkadaşınızın sistemini detaylı incelersek belki birçok şey söylyebiliriz. Redüktörün kullanıldığı sistemde muhtemelen ilkkalkış kuvveti belirli bir seviyededir ve motor direk çalıştıramamıştır redüktör eklendiğinde ise kuvvet arttığı için sistem çalışabilmiştir. Ve sistemde devamlı olan ters kuvvetin eğr varsa dengelenmesi için de kvvetin arttırılması gerekli olabilir. Mesela sürtünmeninyoğun olduğu bir makinada motor makinayı çalıştıramazken siz ilk devirleri verseniz de makina çalışmaya devam etmeyebilir bunun için kuvvetin arttıtırılması gerekir.
Bütün bahsettiklerimiz güç sabitliğinin dışına çıkmadan kuvvet ve devirin ters orantılı değişiminin sonuçları. Sizin bahsettiğiniz redüktörlü sistemde kuvvet arttığında hız düşmüştür ve kuvvetin etki noktasının hareketi azalmıştır. Traktörlerdeki ağır vitesleri biliyorsanız takviyeli viteste 1.-2. viteslere atarsanız traktör çok fazla yavaşlar. Öyle ki şöförü aşağı inerek bir yadan direksiyonu tutup diğer yandan manevra yaptığı yere bakabilir. Takviye kuvveti arttırır traktörde ama jhızı azaltır. Tak başına kuvvet ne enerji anlamında ne de i ş görürlük anlamında bariz bir ifadeye sahip değildir. Öyle bir redüktör tasarlarsınız ki 1/1000 bir tarafına 10kg assanız diğer taraftan 10tonluk etki oluşturabilirsiiz. Ancak bunlar devamlı işlerde kullanılamaz, hızlarından sebeple.
Trafoda 12 v u 220 olarak alabilirsiniz Ama volt güç değildir ki? 12 v 20 amperi 20 katlık bir trafoda 240 v ve 1 amper olarak almaı beleyebilirsiniz. dikkat ederseni çarpım değişmedi sadece volt ve ampere değişti. Yoksaki sistemlerin hep güç ile ifade edildiğini bilirseniz; evegelen eletrik arttırılara brçok alet kullanılıp daha az elektrik yakılabilirdi.
Güç kuvvet çarpı hız ifadesiye bizzat enerjinin korunundan geldiğini söyleyebildiğimiz bir ifade olabilir. Değişmesi enerjinin değişimini ifade eder eğer toplam enerji sabitse;ki böyle bir değişim mevzu değildir.
Hayırlı günler dilerim.
 
not: 1/1000 lik redüktör gibi sistemler hızlarından dolayo devamlı işlerde kullanılamaz yamıştım bunu izah etmek gerekir. Anlaşıldığı gibi olmayabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,269
Mesajlar
916,341
Kullanıcılar
450,089
Son üye
faysalokuyan

Yeni konular

Geri
Üst