Ev Yapımı DC Motorun Çalışmaması

1) Karşılıklı iki bobin birbirine seri ya da parelel olabilir. Seri bağlantı ise voltaj yüksek akım düşük olacaktır. Paralel ise akım yüksek gerilim düşüktür.
2) Karşılıklı her bobin birbirlerine ters manyetik alan oluşturacak şekilde bağlanmalıdır. Aynen sabit mıknatıslarda olduğu üzere bir bobinin uç kısmı N kutbu ise tam karşısındaki bobinin uç kısmı S olmalıdır.
Bunun test edilmesi...
Sabit mıknatısların sökülür. Karşılıklı iki bobine elektrik uygulanır. Sabit mıknatısın bir kutbu bir bobine yaklaştırıldığında bobin mıknatısı çekiyorsa, mıknatısın aynı kutbu diğer bobin tarafından itilmelidir.
3) Motor o halinde iken voltaj verildiğinde rotor çekiliyorsa yani akımla frenleniyor ve zorlanıyorsa, önce sabit mıknatısların kutuplarını ters çevirmek gereklidir.
4) Sabit mıknatısların kutupları iç-dış olarak olmalıdır. Eğer ince tarafların bir ucu N diğer ucu S ise kutup adedi artacağı için bobinlerin çapları da buna göre belirlenmelidir. Yani daha küçük çaplı bobinler sarılmalıdır.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
1) Karşılıklı iki bobin birbirine seri ya da parelel olabilir. Seri bağlantı ise voltaj yüksek akım düşük olacaktır. Paralel ise akım yüksek gerilim düşüktür.
2) Karşılıklı her bobin birbirlerine ters manyetik alan oluşturacak şekilde bağlanmalıdır. Aynen sabit mıknatıslarda olduğu üzere bir bobinin uç kısmı N kutbu ise tam karşısındaki bobinin uç kısmı S olmalıdır.
Bunun test edilmesi...
Sabit mıknatısların sökülür. Karşılıklı iki bobine elektrik uygulanır. Sabit mıknatısın bir kutbu bir bobine yaklaştırıldığında bobin mıknatısı çekiyorsa, mıknatısın aynı kutbu diğer bobin tarafından itilmelidir.
3) Motor o halinde iken voltaj verildiğinde rotor çekiliyorsa yani akımla frenleniyor ve zorlanıyorsa, önce sabit mıknatısların kutuplarını ters çevirmek gereklidir.
4) Sabit mıknatısların kutupları iç-dış olarak olmalıdır. Eğer ince tarafların bir ucu N diğer ucu S ise kutup adedi artacağı için bobinlerin çapları da buna göre belirlenmelidir. Yani daha küçük çaplı bobinler sarılmalıdır.
Yanıtınız için teşekkürler. Bugün okulda test edebildim ve 65 Watt gibi yüksek bir değer çekti motor ama yine çıt çıkmadı. Elimle döndürünce bir tarafa daha rahat, diğer tarafa daha zor döndürebiliyorum, yani motorun mantığına aykırı bir şey yok. Ayrıca ikinci şıkta dediğiniz şeyi kontrol ettim ve herhangi bir sorun yok. Sabit mıknatısların kutupları N ve S olacak bir biçimde -şuan iki tane mıknatıs var-. Sizce normal bir endüviye 1mm bobin teliyle 40 tur olacak şekilde beş bobine ya da sekiz bobine sarsak dönme imkanı olur mu? Ben artık manyetik alanın yetersizliğinden kaynaklandığını düşünmeye başladım. Sonuçta bir kaç her bobinde dört tane vida var ve mıknatıslar da büyük değil, küçük.
 
Elimle döndürünce bir tarafa daha rahat, diğer tarafa daha zor döndürebiliyorum, yani motorun mantığına aykırı bir şey yok.
Anormallik burada. Tüm kutuplanmaların (bobinler de dahil) bilimsel olarak test edilmesi gerekmektedir.
N kutbunun N olduğundan S kutbunun S olduğundan emin olunmalıdır.
 
Anormallik burada. Tüm kutuplanmaların (bobinler de dahil) bilimsel olarak test edilmesi gerekmektedir.
N kutbunun N olduğundan S kutbunun S olduğundan emin olunmalıdır.
Geri dönüş yapmadığım için kusura bakmayın. Bu süre zarfında başka bir endüvi tasarladım. Bu sefer seri bağlantıyla, 5 bobinli, bobin telini 0.2mm ve bobin başı 100 tur olacak şekilde yeniden sardım. Bütün her şeyin sonucunda motora 24 volt verince çalıştı. Artık döndürebildim yani. Ama şuan verimsiz çalışıyor ve kısa bir süre sonra bayağı bir ısınmış oluyor. Amacımı gerçekleştirdim ama bu sorunlar yine kafamı kurcalar muhtemelen. Önceki motorda bobinlerin yanlış kutuplu olduğunu düşünmüyorum çünkü bütün bobinleri saat yönünde ve aynı tur olacak şekilde sardım. Neyse sonuç olarak çalışıyor, yardımlarınız için teşekkürler.
 
Önceki motorda bobinlerin yanlış kutuplu olduğunu düşünmüyorum çünkü bütün bobinleri saat yönünde ve aynı tur olacak şekilde sardım.
Bir deneyde bilimsel testler çok önemlidir.
TEST NASIL YAPILIR?
1 Sabit mıknatıslar çıkartılır.
2 Bobine boşta iken mümkün mertebe az gerilim uygulanır.
3 Sabit mıknatıs el ile yavaş yavaş bobine bir noktadan yaklaştırılır.
4 Uygun yaklaşım anında mıknatıs bu bobini iter ya da çeker.
5 Mıknatıs hafifçe yukarı kaldırılırsa, bobinler çekilme veya itilme doğrultusunda hareket edecektir.
6 Aynı test tam karşıya gelen bobin için de tekrarlanır.
7 Böylece tüm kutuplanmanın doğru yapılıp yapılmadığı anlaşılır. Herhangi bir durumda yanlışlık bulunuyorsa not edilerek hangi kutup olduğu zaten ortaya çıkacak ve doğru kutuplanma için gerekenler yapılabilecektir.
Testin daha iyi anlaşılabilmesi için rotorda önce karşılıklı iki bobin kullanılması ve kutuplanmanın doğru yapılması tavsiye edilir.
 
Bir deneyde bilimsel testler çok önemlidir.
TEST NASIL YAPILIR?
1 Sabit mıknatıslar çıkartılır.
2 Bobine boşta iken mümkün mertebe az gerilim uygulanır.
3 Sabit mıknatıs el ile yavaş yavaş bobine bir noktadan yaklaştırılır.
4 Uygun yaklaşım anında mıknatıs bu bobini iter ya da çeker.
5 Mıknatıs hafifçe yukarı kaldırılırsa, bobinler çekilme veya itilme doğrultusunda hareket edecektir.
6 Aynı test tam karşıya gelen bobin için de tekrarlanır.
7 Böylece tüm kutuplanmanın doğru yapılıp yapılmadığı anlaşılır. Herhangi bir durumda yanlışlık bulunuyorsa not edilerek hangi kutup olduğu zaten ortaya çıkacak ve doğru kutuplanma için gerekenler yapılabilecektir.
Testin daha iyi anlaşılabilmesi için rotorda önce karşılıklı iki bobin kullanılması ve kutuplanmanın doğru yapılması tavsiye edilir.
Önceki 8 bobinli endüviyi bozmasaydım denerdim de, maalesef. Sizi daha fazla tutmayayım, yardımlarınız için teşekkürler.
 
Sargilarin sarim yonune dikkat ettiysen kollektore baglarken de hata yapmadiysan geriye tek sorun kaliyor;

Mili ve sargilarin sarildigi rotoru pense ile tutup Kollektoru ceyrek tur cevir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,252
Mesajlar
916,218
Kullanıcılar
450,071
Son üye
SERİN MUH

Yeni konular

Geri
Üst