kapasitif sorunu

yncl

Üye
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
43
Puanları
1
Yaş
51
kış aylarında yük varken normal çalışan sayacımız şu anda yük çok azken (lamba ve 2 küçük motor)kapasitif yazıyor kablolardan kaynaklanabileceğini düşünüyorum.ve reaktans bobini ile çözülebileceğini biryerde okumuştum ayrıntılı bilgi verebi,lecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.not kompanzasyon sistemi ve sabit kondansatör devre dışı lambalar florasan
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
sayacınızın 8.8.o endeksinin 1 saatlik sürede yazmış olduğu kapasitif endeks kadar ( kvar değerinde )
bir şönt rektör koymanız yeterlidir.Motorlarınız,aslında endüktif yazması gerekirdi.Sayacınızın doğru ol-
duğundan emin iseniz,söylediğimi uygulayabilirsiniz.Geçici olarak denemek için,civa buharlı lamba ba-
lastlarını seri olarak bağlayarak deneme yapabilirsiniz.
 
Sayin yncl...Oncelikle, ana salterinizi kapatip,tum aliciliariniz devre disi iken,sebekeden size gelen enerjiyinin cos fi degerini tespit edin derim...Kapasitif ozelligin sebekeden mi geldigi yoksa alicilarimiz tarafindan mi uretildigini tespit etmis oluruz...Cunku bazen sebekeden bize kapasitif nitelikli enerji gelebilmektedir...
Eger bu kapasitiflik sebekeden degil de yuk tarafindan geliyorsa, fluerasan lambalar ve motorlar enduktif nitelikli oldugundan,bunun sebebi, devreye giren kondansatorlerin ya ihtiyac duyulandan buyuk olmalari ya da Toff surelerinin uzun olmasi olabilir...
Kapasitif enerjiyi kompanze etmeye etmeye yonelik ucuz ve pratik cozum olarak, balastlarin tek veya ikili seri olarak baglanmalari soz konusudur...Kolay gelsin
 
Sn.arkadaşlar,balastların tek başına bağlanması kısa devre meydana getirerek sigorta attırır.Seri kombinasyonlar ile denemeler yapılabilir.
 
slm

iki sebebten kaynaklanabilir.
  • ölçüm sorunu (1 faz-3faz)
  • cables

Röleniz eğer 1 fazdan ölçüyorsa ve o fazda en yüklü faz ise röle herhangi bir kademeyi devreye aldıgında ölçtüğü faz tam kompanse olur ama diğer fazlar gereginden fazla kapasif yüklenmiş olur. ya röleyi değiştir 3 fazlı yap, yada yüklerini dengele.

eger aksamları ana dağıtım panosundan enerjiler kesilmiyorsa hiçbir makina çalışmasa bile kablolar enerjili kalıyorsa bu kablolar bir kondansatörmüş gibi davranır ve sistem capacitive yazar. Bizm bir müşterimizin başında böyle bir dert geldi. 70 yasında deneyimli ve bilgili bir musavir agabeyimiz sadece geceleri kapasitif e kacan gündüzleri normal olan bu tesiste 5kVAR lık devamlı sebekede olacak sönt bobini koydugu halde kapasitiften kurtulamadığından dert yanmıştı (%22). Acıkcası bence de bu yontem onu kurtarması lazım. Neden kurtulamadıgına da fazlada ugrasmadım. Cunku musterisi cok aksi idi. Bizim ALRON'un en kücük 25KVAR sistemini zaten mevcut olan 175KVAR lık panosuna dokunmadan paralel koyduk. Biliyorsunuz ALRON'da sabit devrede olması gereken kondansator vardı. Kablo kapasitansı  nedeniyle sabit kondansatörü iptal ettik. Su anda endeksler %2 seviyelerine düştü. Isterseniz bir aylık endexleri yollayabilirim.

Note: Müsavir abimiz tüm markaları denemis, 1 faz 3 faz olcum yapan röleleri denemiş son care sönt bobinini koymustu. Ama yine sonuc alamamıstı. Son care bizim sistem iyi sonuc verdi.
Bence sen 3 fazlı röle koyabilirsen koy, yükleri dengele olmazsa sont için para harcama alronu dene derim.
Birde mevcut röledeki kademe bırakma süresi cok uzunsa bu sorun olusabilir. birde ona bakmanı hatta azaltmanı öneririm
 
hicbirsey ' Alıntı:
Sayin yncl...Oncelikle, ana salterinizi kapatip,tum aliciliariniz devre disi iken,sebekeden size gelen enerjiyinin cos fi degerini tespit edin derim...Kapasitif ozelligin sebekeden mi geldigi yoksa alicilarimiz tarafindan mi uretildigini tespit etmis oluruz...Cunku bazen sebekeden bize kapasitif nitelikli enerji gelebilmektedir...
Eger bu kapasitiflik sebekeden degil de yuk tarafindan geliyorsa, fluerasan lambalar ve motorlar enduktif nitelikli oldugundan,bunun sebebi, devreye giren kondansatorlerin ya ihtiyac duyulandan buyuk olmalari ya da Toff surelerinin uzun olmasi olabilir...
Kapasitif enerjiyi kompanze etmeye etmeye yonelik ucuz ve pratik cozum olarak, balastlarin tek veya ikili seri olarak baglanmalari soz konusudur...Kolay gelsin
sizin önerinizle yükü tamamen boşaltıp sayacın hala kapasitif olduğunu gördük. şebekeden gelen kapasitif etkiyi nasıl yok edebiliriz.kaçtane balastı nasıl şebekeye bağlamak gerekli.çıkış şalterleri açıkken cos fi:-1 gösteriyor.
 
sn yncl.
Kompanzsasyon sistemi kapalı demişsiniz ama,röle mi kapalı yoksa kompanzasyon sisteminin beslemesi mi?Küçük bir ihtimal de olsa kontaktör yapışık kalmış olabilir.
Bunun dışında endüktif kompanzasyonla ilgili şeyleri arkadaşlar yazmışlar
 
m-usta-fa ' Alıntı:
sn yncl.
Kompanzsasyon sistemi kapalı demişsiniz ama,röle mi kapalı yoksa kompanzasyon sisteminin beslemesi mi?Küçük bir ihtimal de olsa kontaktör yapışık kalmış olabilir.
Bunun dışında endüktif kompanzasyonla ilgili şeyleri arkadaşlar yazmışlar
kompanzasyon beslemeleri kapalı hiç bir kontaktör yapışık değil zaten güç beslemesi kesik.
 
Sayin yncl...Tum kompanzasyon sisteminiz devre disi iken, sisteme,halen kapasitif gelmekte oldugunu roleden mi tayin ettiniz yoksa ana sayacinizdan mi...Cunku role olcumleri yaniltabiliyor...
Ote yandan eger kurulu gucunuzun cok altinda yuk cekiyorsaniz veya salterden enerjili oldugu halde yuk cekilmeyen bosta kablolariniz varsa, kondansatorlerin yapisal ozelligine benzerligi sebebiyle,kablolariniz kapasitif etki yapabilmektedir.( forumda bununla ilgili aciklamalar mevcut).
Ayirca sisteminizdeki bilgisayar gibi kapasitif ozellikli yuk yogunlugu nedir?
Hem kompanzasyon hem de ana salterinizi kapattiginiz halde halen sebekeden kapasitif geliyorsa, bu deger kadar enduktif reaktansi elde edecek sekilde balastlari seri baglayip, sigorta uzerinden ana salter cikisina irtibatlandirabilirsiniz.Kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,433
Mesajlar
917,562
Kullanıcılar
450,356
Son üye
HiçBilmiyorum

Yeni konular

Geri
Üst