Lavet tip adım motoru

serdarcnc

Üye
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar
Bu işlerle hobi olarak ilgilenmekteyim ve cok bilgim yok. İnternette de malesef pek bilgi bulamadim sizlere danışmak istedim:
Gorseldeki motor bir quartz saat motoru. Bildiginiz gibi bir kalem pille yillarca calisabiliyor. Bana bu sekilde kalem pille hadi yillar olmasa da aylarca calisabilecek, cok ağır iş degil sadece bir takim, boyutlari yarım santimden 5 cm.e kadar degisen 6-7 disliden oluşan bir dişli grubunu cevirecek bir motor gerekiyor. Ve boyle bir motor bulamadım. Aklıma bu quartz saat motorları geldi. Acaba görseldeki motoru olduğundan daha torklu bir motora dönüştürmek mümkun müdür? Fikir ve yorumlarinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220905_181120_636.jpg
    IMG_20220905_181120_636.jpg
    112.3 KB · Görüntüleme: 17
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba arkadaşlar
Bu işlerle hobi olarak ilgilenmekteyim ve cok bilgim yok. İnternette de malesef pek bilgi bulamadim sizlere danışmak istedim:
Gorseldeki motor bir quartz saat motoru. Bildiginiz gibi bir kalem pille yillarca calisabiliyor. Bana bu sekilde kalem pille hadi yillar olmasa da aylarca calisabilecek, cok ağır iş degil sadece bir takim, boyutlari yarım santimden 5 cm.e kadar degisen 6-7 disliden oluşan bir dişli grubunu cevirecek bir motor gerekiyor. Ve boyle bir motor bulamadım. Aklıma bu quartz saat motorları geldi. Acaba görseldeki motoru olduğundan daha torklu bir motora dönüştürmek mümkun müdür? Fikir ve yorumlarinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
Çevirmek istediğiniz dişlileri tartın, bir de saatin çevirdiği saniye ibresini tartın. Ağırlıkları aynı ise olur. Ama büyük ihtimalle değildir Ağrlık yani yük ve bu yükü çevireceğiniz hız önemlidir.
 
Çevirmek istediğiniz dişlileri tartın, bir de saatin çevirdiği saniye ibresini tartın. Ağırlıkları aynı ise olur. Ama büyük ihtimalle değildir Ağrlık yani yük ve bu yükü çevireceğiniz hız önemlidir.
Selam oncelikle cevap icin tesekkur ederim. Bu motorun yanindaki devre zaten saniyede yarım tur döndürüyor rotoru. Bu hız benim için çok uygun ama cevirecegim dişliler daha agır o yüzden bu motoru hız degişimi olmaksızın daha güçlü yapabilir miyim onu merak ediyorum. Çünkü yutubda degisik kalinliklikta sargı teli ile tekrar sararak motorları guçlendiriyorlar. Acaba aynısi stepper motor icin de yapilabilir mi diye merak ediyorum. Uzun lafın kısası sargıyı daha kalın telle yapsak ya da ne bileyim sarım sayisini artirsak falan bu motora tork kazandırabilir miyiz acaba? Ama iste o zamanda yanindaki sürücu devresinde de güncelleme gerekir mi?
Ya da benim bilmedigim başka bir yolu olabilir mi?
 
Selam oncelikle cevap icin tesekkur ederim. Bu motorun yanindaki devre zaten saniyede yarım tur döndürüyor rotoru. Bu hız benim için çok uygun ama cevirecegim dişliler daha agır o yüzden bu motoru hız degişimi olmaksızın daha güçlü yapabilir miyim onu merak ediyorum. Çünkü yutubda degisik kalinliklikta sargı teli ile tekrar sararak motorları guçlendiriyorlar. Acaba aynısi stepper motor icin de yapilabilir mi diye merak ediyorum. Uzun lafın kısası sargıyı daha kalın telle yapsak ya da ne bileyim sarım sayisini artirsak falan bu motora tork kazandırabilir miyiz acaba? Ama iste o zamanda yanindaki sürücu devresinde de güncelleme gerekir mi?
Ya da benim bilmedigim başka bir yolu olabilir mi?
Aynen son dediğiniz gibi motor sargılarını kalınlaştırırsanız motor daha fazla akım çekeceği için sürücü devrenizi de değiştirmeniz gerekir. Arada çok az bir fark olacak ise sürücü bunu kaldırabilir. Ancak bütün ağırlıkları başta ölçüp sonra karar vermek en doğrusu.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,381
Mesajlar
917,144
Kullanıcılar
450,263
Son üye
gerdani

Yeni konular

Geri
Üst