Çıplak bara ile boyalı bara farkı

test
korumasız bakır zamanla havadaki oksijen ile reaksiyona girip
korozyona uğraması sebebiyle aşınabilir.bu durum akım taşıma kabiliyetine etki ediyor sanırım.
teşekkürler güzel bir yaklaşım.
 
Merhaba arkadaşlar
Benim baralar hakkında başka bir sorum olacaktır. Yardımcı olursanız sevinirim.
3 adet 3150 KVA trafoyu paralel çalıştırmak istiyorum. 3150 kva trafo 5000 amper şalter ile AG çıkışı yapılacak ise toplamda 15000 amper bara ihtiyacı vardır. Fakat çekilecek yük 7000 falan olacak sanırım. Konu hakkında yorumlarınızı rica ederim.
3 trafonun yanına ayrıca sıcak bekleyecek bir 3150 kva trafo daha olacaktır. Bunlar sadece enerjisiz kalmamaya yöneliktir.
 
Aynı şekilde kabloların havada tasınması ile toprakta tasınması arasında akım taşıma kapasite farkı vardır.
 
eLek arkadaşın yorumu gayet mantıklı :) tşkler yaklaşımız için
 
aynen bizde boya yerine ısı ile daralan makaron kullanıyoruz ve gayet iyi geridönüşler alıyoruz bu konuda hiç bi sıkıntı çıkmadı şimdiye kadar
 
Yapılan araştırmalarda;

Çıplak bakırın hava ile irtibatlı olmasından dolayı bakır üzerinden geçen akımın bakırın bütün yüzeyini kullanmadığı akımın bakır baranın kenarlarından geçtiği, hatta bakırın merkezinden geçen akımın sıfır olduğu tespit edilmiş.Akım bakırın bütün yüzeyini kullanmadığı için kesit düşümü oluyor.

Boyanan bakırın hava ile irtibatının kesildiği dolayısıyla akımın bakırın bütün yüzeyini kullandığı tespit edilmiş.

Bu olaya skin effect yani deri olayı deniyor.
Ayrıca hava ile temastan değil alternatif akım frekansından kaynaklanıyor.
Doğru akım taşıyan iletkenin direnci, aynı kesitteki alternatif akım taşıyan iletkenin direncine göre 1.1 oranında daha azdır.
(Doğru akım frekansı Sıfırdır)
Son cümlenizdeki tespit için kaynak verirseniz bakılabilir.
 
Okside olmuş bakır ve alüminyum ısı iletimi daha azdır. Oksidasyonu önleyen her türlü kaplama baradan ısının daha hızlı uzaklaşmasını sağlar.
 
Sayın Şef;

DEdiğinizde haklısınız ısınan iletkenin akım taşıma kapasitesi artar,dolayısıyla boyalı bir baradan akım taşıma kapasitesinin düşük olmasını bekleriz.peki neden yüksek hesaplanır gerçek şu:
FAQs - Copper Busbars
"Q Some sources suggest painting busbars black to increase the current rating. Is this a good idea?

A No. Black matt surfaces are better at radiating heat than bright shiny surfaces, and that is why painting is sometimes suggested. The efficacy of radiation is the emissivity of the surface; for a perfect radiator (matt black), the emissivity is 1 and for a perfect reflector, emissivity is zero. In practice, bright shiny copper has an emissivity of about 0.3, dull copper is about 0.7 and darkened copper – such as a busbar after a few weeks of service – can reach 0.9. Since only around 10-20% of heat is lost by radiation, the difference between dull copper and a matt black surface is only 3-6% of the total. To achieve this apparent improvement, the 90% of the heat that escapes by convection has to pass through the thermal insulation provided by the paint layer, so the temperature of the bar increases rather than decreases."

Kısaca özetlemek gerekirse,(yanlışsam uyarın) ısıyı yaymak için siyak mat renk daha uygun.Siyaha boyalı bir iletken ısıyı kendi üzerinden daha çok atacağı için daha çabuk soğur.Yeni monte edilmiş bakır baranın ısıyı çevreye yayma(radyasyon) oranı siyaha boyalı bir baradan daha düşük,böylece daha geç soğur,ancak 1-2 hafta kullanılmış bakır bara da matlaşıyor ve böylece ısıyı yayma oranı artıyor.Kısa bir süre sonra boyasız bara ile boyalı bara ısıyı yayma oranları aynı oluyor.Ayrıca baranın soğuması için ısıyı yaymanın genel soğumaya etkisi %20 civarında.Geri kalan etkiyi de yayılma (konvensiyon) ile atmak zorunda, boyalı yüzeyden atamayınca da boyasız baraya göre daha çok ısınıyor.

Sonuç olarak belki de sizin bahsettiğiniz akım taşıma testleri yeni monte edilmiş parlak bir bara ile siyah boyalı bir bara arasında yapılmış ise siyah boyalı baranın diğer bara matlaşana kadar geçen süre içinde akım taşıma kapasitesi daha yüksek olur.Ancak daha sonra boyasız matlaşmış baranın akım taşıma kapasitesi artıyor.

Ya kaç sene önce doğru demişim okumadan etmeden. Copperinfo da herif olmaz diyor boyayınca daha da kötü olur daha az taşır diyor. radyasyon yoluyla % 5 6 kar edeyim derken asıl termal iletkenliği başına bela edersin diyor. Nedense o günlerde okumadan doğru filan demişim arkadaş zaten cevabını bildiğimiz bir şeyin kaynağını bulmuş diyerek. Oysa ki metin öyle demiyo. İnanmayan en baştaki "No" kelimesine dikkat etsin.
 
Kardeşlerim Allah aşkına yıldız/üçgen olayına çevirip temcit plavı gibi aynı konuları tekrar tekrar gündeme getirmeyin.
Zamanla bakır oksit olayını önlemek için yapılması gereken bir işlem. İzole etmek güvenlik açısından da faydalı.
İzole ediverin olay bitsin.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,038
Mesajlar
932,462
Kullanıcılar
453,006
Son üye
elko06

Yeni konular

Geri
Üst