Hayır,üniversal motorunuz (Asenkron motor olarak düşünmüştüm) yanmamıştır, ancak kömürleri,kendi yerine yani fırça tutuculara tam monte ederken,yani söküp taktıktan sonra bu kömürler çok fazla sıkıyor,rotorun dönmesini aşırı sürtünmeyle frenliyor da olabilir,ayrıca kollektörde bombelik oluşup veya sargılarda bir kopukluk oluşup kıvılcımı bu yüzden verebilir veya başka bir noktadan yine motor yatakları mekanik sıkışma yapıyor olabilir.
Montajdan sonra elinizle rotorun serbestçe dönüp dönemediğine tam bakıp keşke makinaya ondan sonra bağlasaydınız.Sizle de ilgili olmayabilir,sonradan rotor sargılarında oluşan bir iç kopukluk ark meydana getirmiş,kollektörü zamanla bombe olacak şekliyle harap etmiş de olabilir,inşallah o şekilde değildir.Bence kömürleri (Yaylı fırçaları) motordan çıkarıp yeni baştan bir takın,mevcut durumda bir düzelme oluyor mu? Olmuyorsa bobinaj kısmıyla bu sorun çözülebilir,eğer rotor sargılarında kopma veya kollektörde bombelik oluşmuşsa eğer.
*** İlk çalışırken vuruntu tamburun çamaşırların o anki statik-dinamik yönden bir balanssızlığı ile direk ilgili olabilir,ilk baştaysa büyük sorun yoktur,ancak bu vuruntu sürekli devam ediyorsa amortisörlerde sıkıntı olabilir,bir dip not olarak. Kolay gelsin.