Çamaşır makinesinden yanık kokusu geliyor

hakanıraz

Üye
Katılım
1 Ara 2016
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
47
Beko D 5081 çamasir makinesinden duman ve yanık kokusu geliyor makine calısıyor programlar biraz geç hareket ediyor kısa programlar cok uzun sürüyor sanki koku motordan geliyor motor yanık olsa hiç calısmamasi gerekmezmi
 
Merhaba. Aslında çamaşır makinasındaki Elektrik motoru gerçekten söylediğiniz gibi koku sinyali (uyarısını) veriyorsa (Sizin bu teşhizinize göre,bu koku başka yerlerden karttan,rezistans uçları gevşek bağlantısından,vb.gelebilir,iyice araştırıp bundan kesin emin olmalısınız) açıkça size şunu söylemek istiyor ;

-Bu makinanın mekaniğini çevirirken çok zorlanıyorum,her an motor sargılarım kavrulup motor olarak tam devreden çıkabilirim,haberiniz olsun..

İşin şaka yanı bu koku elektrik motorunun mekanik olarak çok zorlanması ile bobin sargılarının yeterince (sağlıklı) soğuyamadan çalıştığını o an için bize haber veriyor. Bu zorlanma directdrive makina ise motor içindeki rulman,mil sıkışması,vb. sebepli olabilir,kayış-kasnaklı eski sistem bir makinaysa yine motor rulmanı bozulması,mil sıkışması,tambur rulmanlarının dağılması,vb. mekanik yönden dönmeyi çok zorlayıcı sebeplerden dolayı olabilir.

Bu konuda daha önceden yeterince tecrübeniz bulunuyorsa kısa çaplı bir araştırmayla bu sorunun asıl kaynağını kolayca bulur ve tamir edebilirsiniz. İçinden çıkamayacağınız ve kendinizce yapamayacağınız intibasında iseniz hiç düşünmeden kendi servisine gösterin. Hiçbir şey bina içi ve insan hayatı güvenliğinden daha önemli değilidir,mazallah başında olmadığınzda yangın riski makinada başlayıp etrafa sıçayacak şekliyle bile belki oluşabilir,hiç ihmal etmeden bu sorunu çözmeye çalışın. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Beko D 5081 çamasir makinesinden duman ve yanık kokusu geliyor makine calısıyor programlar biraz geç hareket ediyor kısa programlar cok uzun sürüyor sanki koku motordan geliyor motor yanık olsa hiç calısmamasi gerekmezmi

Çamaşır makinesinde en yüksek akımı rezistans çeker, rezistans kabloları yanıyor olabilir. Elektrik şakaya gelmez, üstelik su ile çalışan bir makinede hiç riske edilmez. Servis çağırın ve makineyide kullanmayın.

Saygılar....
 
Çamaşır makinesinde en yüksek akımı rezistans çeker, rezistans kabloları yanıyor olabilir. Elektrik şakaya gelmez, üstelik su ile çalışan bir makinede hiç riske edilmez. Servis çağırın ve makineyide kullanmayın.

Saygılar....
makina önce hiç çalışmıyordu altında kurum lekesi bırakmıştı ben motor kömürlerini söktüm aşındığını gördüm ve değiştim şimdi çalışıyor ama koku yapıyor yana eğip baktığımda motor ilk çalışırken hafif vuruntu yapıyor ve elektrik şellalesi çıkarıyor çalışmaya devam ediyor.Motor yanmış olabilirmi
 
makina önce hiç çalışmıyordu altında kurum lekesi bırakmıştı ben motor kömürlerini söktüm aşındığını gördüm ve değiştim şimdi çalışıyor ama koku yapıyor yana eğip baktığımda motor ilk çalışırken hafif vuruntu yapıyor ve Elektrik şellalesi çıkarıyor çalışmaya devam ediyor.Motor yanmış olabilirmi
motor rulmanına baktım sağlam ve rahat dönüyor.
 
Hayır,üniversal motorunuz (Asenkron motor olarak düşünmüştüm) yanmamıştır, ancak kömürleri,kendi yerine yani fırça tutuculara tam monte ederken,yani söküp taktıktan sonra bu kömürler çok fazla sıkıyor,rotorun dönmesini aşırı sürtünmeyle frenliyor da olabilir,ayrıca kollektörde bombelik oluşup veya sargılarda bir kopukluk oluşup kıvılcımı bu yüzden verebilir veya başka bir noktadan yine motor yatakları mekanik sıkışma yapıyor olabilir.

Montajdan sonra elinizle rotorun serbestçe dönüp dönemediğine tam bakıp keşke makinaya ondan sonra bağlasaydınız.Sizle de ilgili olmayabilir,sonradan rotor sargılarında oluşan bir iç kopukluk ark meydana getirmiş,kollektörü zamanla bombe olacak şekliyle harap etmiş de olabilir,inşallah o şekilde değildir.Bence kömürleri (Yaylı fırçaları) motordan çıkarıp yeni baştan bir takın,mevcut durumda bir düzelme oluyor mu? Olmuyorsa bobinaj kısmıyla bu sorun çözülebilir,eğer rotor sargılarında kopma veya kollektörde bombelik oluşmuşsa eğer.

*** İlk çalışırken vuruntu tamburun çamaşırların o anki statik-dinamik yönden bir balanssızlığı ile direk ilgili olabilir,ilk baştaysa büyük sorun yoktur,ancak bu vuruntu sürekli devam ediyorsa amortisörlerde sıkıntı olabilir,bir dip not olarak. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Hayır,üniversal motorunuz (Asenkron motor olarak düşünmüştüm) yanmamıştır, ancak kömürleri,kendi yerine yani fırça tutuculara tam monte ederken,yani söküp taktıktan sonra bu kömürler çok fazla sıkıyor,rotorun dönmesini aşırı sürtünmeyle frenliyor da olabilir,ayrıca kollektörde bombelik oluşup veya sargılarda bir kopukluk oluşup kıvılcımı bu yüzden verebilir veya başka bir noktadan yine motor yatakları mekanik sıkışma yapıyor olabilir.

Montajdan sonra elinizle rotorun serbestçe dönüp dönemediğine tam bakıp keşke makinaya ondan sonra bağlasaydınız.Sizle de ilgili olmayabilir,sonradan rotor sargılarında oluşan bir iç kopukluk ark meydana getirmiş,kollektörü zamanla bombe olacak şekliyle harap etmiş de olabilir,inşallah o şekilde değildir.Bence kömürleri (Yaylı fırçaları) motordan çıkarıp yeni baştan bir takın,mevcut durumda bir düzelme oluyor mu? Olmuyorsa bobinaj kısmıyla bu sorun çözülebilir,eğer rotor sargılarında kopma veya kollektörde bombelik oluşmuşsa eğer.

*** İlk çalışırken vuruntu tamburun çamaşırların o anki statik-dinamik yönden bir balanssızlığı ile direk ilgili olabilir,ilk baştaysa büyük sorun yoktur,ancak bu vuruntu sürekli devam ediyorsa amortisörlerde sıkıntı olabilir,bir dip not olarak. Kolay gelsin.
kömürleri söküp taktım hatta sıkı olabilir diye bir tane kömürü eski kömürü taktım o biraz daha iyi durumdaydı kömürü takmadanda çevirme yaptım rahat dönüyordu yanık kokusu neden oluyo hala çözemedim
 
kömürleri söküp taktım hatta sıkı olabilir diye bir tane kömürü eski kömürü taktım o biraz daha iyi durumdaydı kömürü takmadanda çevirme yaptım rahat dönüyordu yanık kokusu neden oluyo hala çözemedim
makine boştaykende ilk motor hareketinde vuruntu yapıyor.
 
makine boştaykende ilk motor hareketinde vuruntu yapıyor.

Tambur üzerindeki dengeleme ağırlığı-askı yayları-yatay ve dikey amortisörlerin mevcut birleşik düzeninde (Stabilizasyonunda) herhangi bir sıkıntı var demektir. Makinanız çok eskiyse veya kilim,yorgan,vb gibi çok ağır çamaşırlar kendi programı dışında yıkanmaya çalışıldıysa amortisörler veya yaylar deforme olmuş olabilir.Boşta bile makinada oluşan bu sarsıntıları giderebilmek için sarsıntıları tam absorbe edip azaltan,mevcut bu düzendeki elemanları tek tek kontrol etmeniz/ettirmeniz gerekli.

Yanık kokusu için makina kartı üzerindeki çıkış uçları,diğer tüm geçme kablolar,diğer tüm kablo bağlantı yerleri, rezistans uçlarındaki bağlantıların sıkılığı,vb. açısından bir kontrolünü yaptınız mı? Kolay gelsin.
 
Tambur üzerindeki dengeleme ağırlığı-askı yayları-yatay ve dikey amortisörlerin mevcut birleşik düzeninde (Stabilizasyonunda) herhangi bir sıkıntı var demektir. Makinanız çok eskiyse veya kilim,yorgan,vb gibi çok ağır çamaşırlar kendi programı dışında yıkanmaya çalışıldıysa amortisörler veya yaylar deforme olmuş olabilir.Boşta bile makinada oluşan bu sarsıntıları giderebilmek için sarsıntıları tam absorbe edip azaltan,mevcut bu düzendeki elemanları tek tek kontrol etmeniz/ettirmeniz gerekli.

Yanık kokusu için makina kartı üzerindeki çıkış uçları,diğer tüm geçme kablolar,diğer tüm kablo bağlantı yerleri, rezistans uçlarındaki bağlantıların sıkılığı,vb. açısından bir kontrolünü yaptınız mı? Kolay gelsin.
Bence sıkınti motorda koku ordan geliyor ve ağır dönüyor sanki motora sargımı yaptırmak gerekir
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst