Çift motorlu X eskenli cnc router projesi.

woodwork

Üye
Katılım
28 Tem 2014
Mesajlar
109
Puanları
1
Yaş
33
Herkese selamlar.

Bi süredir cnc alsammi yoksa yapsam mı sorularından yapsam tarafı ağır bastı ve yaklaşık 2 haftadır işime uygun, kolay monte edilebilen, rijit bir cnc nin hayalleriyle yatıyor kalkıyorum. 8000 bin tl bütçe ayırdım açıkcası bütçeyi aşacağımıda düşünmüyorum.

Şimdi gelelim yapacağım işe ben luthiyeyim bilmeyenler için enstruman üretimiyle uğraşıyorum. Yaklaşık 2 aydır fason cnc lerde işlerimi hallettiriyorum buda bana ekstra maliyet ve zaman kaybı olarak dönüyor, özensiz işlerde cabası. Kısa bir sürede bitirmek istediğim bir proje işin özü.



Şöyle kabataslak bi çizimle başlayayım. Evet yanlış veya eksik değil, x ekseninde araba veye herhangi bi destek sistemi kullanmayı düşünmüyorum.

Soru: Daha önce denk gelmediğim hayal ürünü olan bu sistemin avantajları ve dez avantajları ne olur?

x1 ve x2 ekseninde 8 nm lik 2 adet leadshine easy servo(hybrit step motor) kullanacağım. Bu motorlar slave axis olarak kullanılacak az çok forumdan öğrendiğim kadarıyla uygun bir mach3 kartıyla fazla zor olamayan bir mevzu. İlerde bu konuyla ilgili sorularım olacaktır muhtemelen.

Soru: Malum bu motorların üzerinde encoder var adım kaçırınca motor alarm veriyor duruyor. Peki x1 motoru durdu yada adım kaçırdı. x2 motoruda adım kaçırmadan devam etti bu durumda x1 ve x2 paralelliğini kaybedip y eksenimi pert edecek. Buna ne gibi önlemler alabilirim?

x eksenlerinin oturduğu şasi 30mm aluminyum olacak ve yekpare bir plakadan kesilecek. Avantajlı olan kısımları yüksek mekanik hassasiyet, kolay montaj, dez avantajları ise maliyet. Bu arada çizerken kısa çizmişisim, şaşi u seklimde olacak.

Soru: Benim göremediğim dezavantajları ne olur? Yaklaşık 1500 x 1500 mm lik bu parçayı su jetinde kestirmek ne kadar maküldür? Hangi kesim sisteminde en yüksek hassasiyeti yakalarım?

not: Evet sistem köprü tipi degil. y ekseni direk x ekseninin somununa bağlı. spindle ın kesin alanı dar. Bu benim için sorun değil keseceğim parçalarım maksimum kalınlığı 30 mm.
 

Alarm verme hadisesi şudur. O alarm çıkışını acil stopa bağlayacaksın. Hata olduğu an duracak makine. Hangi motor olursa olsun alarm çıkışı aktif oldu mu sistem duracak.


2. soruyu tam yorumlayamadım ama yapmak istediğin makineyi tam olarak çizersen eksikler fazlalıklar yanlışlar konusunda daha anlamlı yardımcı oluruz
 
Alarm verme hadisesi şudur. O alarm çıkışını acil stopa bağlayacaksın. Hata olduğu an duracak makine. Hangi motor olursa olsun alarm çıkışı aktif oldu mu sistem duracak.

Cevap için teşekkür ederim. Bütün motorlar duruyorsa ne ala. Bu hybrit motorları alırken baya düşünmüştüm. Normal bi step motorla bunların arasında. İyi bi seçim yapmışım adım kaçırdıklarında y ekseni büyük sıkıntı olurdu.






2. soruyu tam yorumlayamadım ama yapmak istediğin makineyi tam olarak çizersen eksikler fazlalıklar yanlışlar konusunda daha anlamlı yardımcı oluruz

Yekpare şasi dediğm bu. Şimdi yalap şap çizdim umarım bilgilendirici olur.
 
Şase şeklini anladım. Ama z ekseni 10-15 cm çalışmalı ki bi anlamı olsun. Freze boyu boşta gitme mesafesi falan onlarıda düşünmeli

Sigma profillerle daha pratik şase yapılır bence.

Sent from my GT-N7100 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 
y eksen direk vidalı millerin üzerinde olmaz araba yada indüksiyonlu mile basmak zorunda
 

O alanı muhakkak bırakacağım. Örnek olarak bunları çizdim y z eksenlerine dair. Umarım fikir verir.



 
y eksen direk vidalı millerin üzerinde olmaz araba yada indüksiyonlu mile basmak zorunda

Sebebini öğrenebilir miyim? Kafamda mekanik olarak gayet net çalışıyor makine. Tek çekincem ağırlıktan dolayı eksen kayması. onuda biraz daha kalın bi mille çözebileceğimi düşündüm. Göremediğim yer neresi?
 
U şeklinde şasi kalın da olsa esneyecektir özellikle U'nun uçlarında. Ayak koyarsanız, ayaklar arasında. U şeklinde aradaki malzeme de elde kalacaktır.

Rijit ve hassas bir masa tarafından desteklenmesi gerekir o zamanda şasinize yapılan masraf boşa gitmiş olacaktır.

Sigma profil daha rijit davranacaktır ancak 1500 mm gibi bir açıklıkta üçlü bir tasarım olmazsa o da esneyebilecektir.

Z eksenini taşıyan (X ve Z) arabaların (plakaların) rijit davranabilmesi için aralarının belirli bir mesafede olması gerekir, sizin köprüde bu tür bir yerleşim zor görünüyor.

Tasarımı gözden geçirmenizde fayda var. Klasik tasarımlara benzeyen ancak kendi isteğinize göre düzenlenmiş bir tasarım çözüm olabilir.
 
Son düzenleme:

İlginiz için teşekkür ederim. Bu sadece bir taslak burada son halini alacak fikirlerle yorumlarla. BU mesafa ne kadar olmalı?

u profili şu şekilde yapsak çok daha iyi bi sonuç elde ederiz sanırsam.
 
ray araba olmayacak, eksen vidalı milde hareket edip sadece yük onun üstünde olacak diyorsanız
OLMAZZZ

16mm lik ve 20mm lik vidalı miller var bunların en kalınını dahi koysanız,
vidalı mil rulmanının içindeki bilyaların ağırlık tutucu özelliği yoktur.
şöyle örnekle izah ediyim,
diyelim bu dediklerimizi yaptınız 20mm lik vidalı mille.
ekseni ilk yaptığınız zaman hemen vidalı millere yağ sürün
çok kısa zamanda o yağın kapkara olmasını görebilirsiniz.
çünkü bilyalar demire baskı yaptıkca aşınacaklar ve çok kısa sürede langır lungur oyanayacaklar.
söylediğiniz şey çok mantıksız.

ayrıca x kseni çift motor olmaz
söylemek istediğiniz y ekseni olmasın ?

önemli not: autocad de perspektif açılı şekilde 2 boyutlu çizmeye uğraşma. kendine solidworks edin bir an önce ve tasarımını orada yap.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…