Çoklu fan motoru uygulamasında termiklerin atması

ilk mesajımda dediğim gibi çalıştırdıktan yaklaşık yarım saat sonra 4 fandan hangisi çalışıyorsa o atıyor ilk kalkış rampası olduğunu zannetmiyorum motor 1.1kw 2.3 A. termik akım değeri 3 A.

motor düz çalıştırıldığında sorun yok , termik aradan çıkarıldıktan sonra haftalarca çalışıyor sorun yok ama motorlardan birinde oluşacak bir sorunda sürücüyü ele almaktan çekiniyorum
 
Sürücüyü nasıl çalıştırıyorsunuz ? Sürücü frekansı düşüktemi yoksa yüksekte mi çalıştırıyorsunuz ?
 
Sorunu anlayamadım

Fan uygulamasında kullanıyorum yeri geldiğinde düşük yeri geldiğinde yüksek içerdeki sıcaklığa bağlı
 
Bence de kalkış akımı yüzündendir. Kalkış akımı normal akım değerinin 4 5 katına kadar çıkabilir asenkron motorlarda. Çözüm olarak ya yıldız üçgen yol verme yöntemi ya şebekeye bağlama yöntemini kullanacaksınız. Ya da termikler değişecek.
Fan motorları, 1.2 kw degerınde, ve sürücü ile yol verılıyor.1,1 kw motor yıldız -üçgen nasıl yolverılıyor..
 
Fan motorları, 1.2 kw degerınde, ve sürücü ile yol verılıyor.1,1 kw motor yıldız -üçgen nasıl yolverılıyor..

Sürücü olduğunu görememişim hızlı cevap vermiştim.

Şimdi sorun şu ki , Sürücü ile yol veriliyor ve yarım saat sonra termik atıyor. Acaba motor o yarım saatten sonra bir yerde zorlanıp motor miline fazla yük binmesinden fazla akım çekmeye çalışıyor olmasın? Sürücü de arıza var desen termik çıkartıldıktan sonra gayet güzel çalışıyor diyor abimiz. Ya termik bozuk ya da motorun çalıştığı şartlarda bir durum olabilir? Benim analizim bu cevabı da merak ettim
 
Merhaba
-termik attığında fan frekansı nerelerde oluyor mesala?,
-Fanlar nasıl çalışıyor?Aynı kollektöre mi basıyor?Eğer aynı kollektöre basıyor ise fanların sadece 1 tanesi çalıştığında önünde basma direnci az olduğu için fan daha çok akım çekiyor ve bundan termik atıyor olabilir?
 
Bir cihaz bağlayarak atan termiğin akımını saniye saniye kayıt altına almalısın. Hatanın rahatlıkla bulursun. Fikrime göre değişik frekans aralıklarında çalıştırdığın için termik aralığı yetersiz kalıyordur.

1. En düşük frekansta fan motorların akımını ve en yüksek frekansta fan motorların akımları
2. Fan motorların durup kalkma zamanında çektiği akımları bakmanı ve termik seçimini ona göre yapmalısın

kolay gelsin
 
Arkadaşlar sürücü 50 hz de çalışırken ve motor 1.2 A. çekerken ve de sağlam termik ayarı 3 deyken vede motorlar sıfır kutusundan çıkartılmışken vede sadece fan olarak çalışırken atıyor. Kafayı yedirtti valla bu olay kusura bakmayın umarım anlamışsınızdır beni :)

birde şu konu var termik ısınıyor termiğe giriş çıkış kablolarıda aynı şekilde. Çektiği akımdan değil ısınmadan atıyor ama neden ısınıyor anahtarlama desem o değil 4kHz dede aynı 14kHz dede aynı değişen birşey yok
 
Son düzenleme:
4 fan motoru çalışma prensibi nasıl ?

Sürücüyü ve fan motorları arasına korumak için başka bir yöntem dene aklıma gelirse yazarım ?

İşletmenin gerilimi değişimi nasıl ?

Fan motorun birini alıp sürücüye yakın yerde denemelerin yap

sürücü ayarlarını kontrol et.

termik olmayınca kablolarda ısınma var mı ?
 
Son düzenleme:
4 fan motoru çalışma prensibi nasıl ?

Sürücüyü ve fan motorları arasına korumak için başka bir yöntem dene aklıma gelirse yazarım ?

İşletmenin gerilimi değişimi nasıl ?

Fan motorun birini alıp sürücüye yakın yerde denemelerin yap

sürücü ayarlarını kontrol et.

termik olmayınca kablolarda ısınma var mı ?

fanlar kümes içersindeki sıcaklığa göre PID şeklinde çalışıyor fakat kaç motorun çalışacağını operatör belirliyor.

Gerilimden yana sıkıntı yok trafo 50m yakınında

bunu denemedik aklımızda bulunsun

sürücü ayarlarında motor etiket bilgileri geçerli yalnız 4 fan olduğu için 4*kw-4*A. şeklinde geri kalanları standart sürücü fabrika ayarları

termik olmayınca ısınma yok
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,173
Kullanıcılar
452,789
Son üye
yigitt.m

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst