Kaçak akım rölesinin çalışma prensibi,sizin de bildiğiniz üzere,işletme toprak hattı ile faz arasındaki kaçak akım geçişiyle olmaktadır.Makinelerin orijinalinde,dış gövdelerinin nötr ile irtibatlı olması,en iyi ve en güvenilir bir topraklama sistemi kurmanıza da engeldir.Ayrılma imkanı bulunuyorsa,nötürü dış gövdelerinden ayırıp,tesisatı yeniden düzenlemeniz,daha iyi ve daha güvenli çalışacak tesis,KAR'ın aksaksız çalışmasını ve insan,tesis güvenlğini en üst seviyeye çıkaran bir sistem oluşturması yönünden önem taşıyacaktır.Ancak elektrik güç sistemini besleyen nötr bağlantısı,ayrı bir hat çekilmeyip de,direk makina gövdeleri üzerinden beslenen bir kablo,pabuç bağlantıları da içeriyorsa eğer,bunu da ayrıca bağımsız ve ayrı bir hat haline dönüştürmeniz de gerekir hiç şüphesiz.Netice de 3 faz,nötür hattını,yine aksaksız,gövde temassız çalıştırmanız mevcut makina sisteminin çalışmasını da etkilemeyecektir.Ancak aslına bağlı kalıp bağlantısını yaptığınız KAR,aksaksız çalışmayacak,sorunlara,güvenlik zaafiyetlerine de neden olacaktır.Gövdede çeşitli nedenlerle oluşan bir faz kaçağında,nötr ve işletme toprak hattı beraber bağlı olduğunda KAR çalışmayacaktır,çünkü nötrdeki kaçak toprağa geçeceğinden dolayı KAR çalışmayacaktır.Gövdedeki kaçağa elini süren personel,yer(Toprak) ile nötr arasında,kaçağı kendi başına sıfırlayan bir devre olacağından,KAR geçmeyen veya çok az miktarlarda geçebilen akım miktarının büyüklüğüne göre(En alt limitin,sınırın altında ise KAR'ı çalıştırmayacaktır.) çalışmama durumu gösterebilecektir.
Siz ancak bir
TN-S Sistemi(Tüm madeni kısımlar işletme topraklamasına bağlı,nötr ve toprak(Koruma)iletkenleri ayrı ayrı çekilmiş olan sistem)oluşturmakla KAR'ınızın aksaksız ve güvenli çalışmasını temin edebilirsiniz.Kolay gelsin.
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprog...trik/moduller/topraklamaveparatonertesisi.pdf