İlk yerli elektrikli otomobilimiz üretime geçebilecek mi?

Benzinli ve dizel segmentinin, tamamen Türkiye şartlarında üretilebileceği,yapılabileceği şu anki tecrübe ve bilgi birikimimizle, kolaylıkla üstesinden gelebileceğimiz bir konumda bulunduğumuzu düşünüyorum.Zaten,son günlerde medyadan da takip edildiği üzere bu konudaki çalışmalar büyük hız kazandı.Ancak elektrikli otomobil (EV) ve hibrit otomobil segmentinde bir miktar daha kat etmemiz gerekli yapı taşları mevcut olduğunu görmeliyiz.Tamamen bu segmente, %100 girebilmemiz için henüz çok erken.Çünkü araçtan önce,bunların gerekli alt yapısının hazır olması(Şarj dolum noktaları ve merkezleri,vb.) gerekmekte.
 
Uzun süreden beri TESLA MOTORS CO. yı takip eden biri olarak söylüyorum ki. Bu işe girişebilecek bir firma (FULL ELEKTRIKLI ARAÇ) bence Türkiyede bulunamaz.

Elektrikli araç olarak kastedilen hibrit (melez) bir araç mı onuda merak ettim açıkçası.

Otomobil piyasasının büyük oyuncularının bile hibrid araçları satmaya çalıştıkları fiyatlar ortada iken bu yönde bir yatırım yapmak , ekonomik açıdan kesinlikle cazip değil.

Kaldıki Devrim ETOX ve son olarak Sazan dan başka türk malı bir araç imal edilmedi ve seri üretimi yapılmadı.

Ülkemizin tarihsel gelişimie de dikkat ederseniz. Avrupada sağlanan sindirilmiş kültür değişimini yaşamamış olup "Eşşekten inip Uçağa" bidiğimiz ve aradaki geçiş süreçlerini kaçırdığımız için aynı mantıkla kendi yakıtlı aracımızı üretip pazarlamadan elektrikli araç piyasasına dalıyoruz.

"Temelde bilimsel ve teknik bir altyapı" sahibi olmadan ilerleme kaydedemeyeceğimizi hala anlayamadık sanırım..

Bir Türk olarak milliyetçi duygular haydi huuu oley nidalarıyla kendi arabamızı yapıp, ilk sıkıntısında sırtını dönen bir ülkenin evlatlarıyız.

Bünyemiz başarısızlıgı kaldıramıyor. Hemen en tepeden başlamaya çalışıyoruz.

Açıkçası bu projenin geleceğini kesinlikle parlak görmüyorum.


Yalnız yürüyen aksam aynı sadece güç üretim faktörü değişik. şanzıman, tork ve hız kontrollü bir Elektrik motoru zor birşey değil. Batarya teknolojisi üzerine arge yapmaları lazım diğerleri halledilir.Yeterki istesin insanımız. Bu millet neyi isteyipte yapamamış bana onu söyleyin?
 
Sn.Greenyucel altyapı derken ben de,batarya iyileştirilmesi,mükemmelleştirilmesini,dolum istasyonlarının başlangıçta,öncelikli olarak hazırlanmasını kasdediyordum.Zaten "EV" aracın en büyük maliyetli kısmı batarya ve Elektronik yönetim devrelerinin geliştirilmesi zorunluluğudur.Bunlar diğer ülkelerdeki AR-GE seviyesinde bulunuyorsa veya bu seviyeyi geçmişse, bir saniye bile duraksamadan bu işleri göğüslemeliyiz.Kaporta ve şasi kısmı yıllardır yapılan bir uygulama olup, halledilmesinde sorun bulunmayan bir kısmıdır.Yani basit bir detayıdır.
 
Yerli otomobil tamamen yerli olmadıkça bir anlam kazanmaz. Gerekirse Avrupa ve USA'in yaptığı gibi dışarıdan yabancı mühendisler transfer edilebilir geçici bir süreliğine.
 
Bu elektrikli otomobili bizim okul yapmayı planlıyor proje hazır ama orta fol yok yumurta yok
 
arkadaşlar elektirikli araba ve sarş istasyonları ile ilgili döküman varmı elinizde. ben merak ediyorum. renault hızlı sarj istasyonları 400 v 36 a ile calışmakta diyor bu arabaların şarj ola bilmesi için kaç volt çıkış gücü olmalı cihazın. 10-20 dk bir sürede sarj yapacak istasyonda bu konuda çalışması olan yada bilgisi olan arkadaş varmı
 
Chevrolet volt modelinde 230 volt 16 amper de 4 saat tam sarj suresı dıyor. Renault 400 ise demek ki her marka kendı bataryasını kendısı yapıyor ve hepsı bırbırınden farklı.

[video=youtube;WUohQv4LahQ]http://www.youtube.com/watch?v=WUohQv4LahQ&feature=player_embedded[/video]
 
Son düzenleme:
Türkiye' de benzer bir çok proje var ama hayata geçenine henüz rastlayamadık, cünkü daha seri üretim için cok erken elektriklide.
 
bu zamana kdr araba yapamadık doğru dürüst bide elektriklisinimi yapıcaz bence bosuna pra harcanmamalı böyle şeylere onun yerıne ne bılıyım suyla calısan araba yapın hem yakıt sıkıntısı olmaz nede olsa dunyanın 4/3 ü su dimi :))
 
Karamsar olmayıp iyi planlayarak uygulanan projelerin gerçekleşeceğini düşünmüşümdür hep.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,879
Mesajlar
930,976
Kullanıcılar
452,748
Son üye
Baranturk34.

Yeni konular

Geri
Üst