işe tersten başlamışsınız.
ilk yapmanız gereken isterleri alt alta yazıp (kaç kilo civarı yük kaldıracak ,ne kadar süre havada kalacak,...) bu yükü kaldıracak pallerin büyüklüğünü ve hangi devirde bunu verebildiğini bulmanız gerek.Zan ettiğiniz gibi referans noktası motor değil pallerin yüzey alanı geometrisine bağlı olarak verebileceği kaldırma kuvvetidir.
Daha sonra emniyet katsayısını da ekleyerek palleri olması gereken devirde çevirecek motoru bulacaksınız.nihayetinde de bu motorları besleyecek güç kaynağı.Bunun üzerine şasi ve diğer mekanizmaların ağırlığıda eklenerek başa dönerek motor ve pallerin bunu karşılayıp karşılamadığına bakacak olmadı kaldırma kuvvetini artırmanın yoluna gideceksiniz.Bir nevi paradoks yani.
Taslak meselesine gelince tasarım ağırlığı ve aerodinamik yapıyı direkt belirleyeceği için motor ve pal gereksimini de etkiler.Dolayısı ile nasıl bir şey istediğinizin tasarımını sonradan değil en baştan yapmanız lazım.
ve en önemlisi emniyet..İnsan taşıyacak bir aracın üretmesi gereken kuvvetlerde dönen motor ve paller kırım durumunda pilotu ve çevredikileri direkt öldürme etkisine sahiptir.Pallerin 2 metreden düşme durumunda parçalanması ile çevreye saçtıkları parçalar şarapnelden farksızdır.Sadece bunun için bile tasarımı en baştan yapıp başında saatler geçirmeniz gerekecektir.
Ayrıca 4 batarya ile sağlanacak güç ile Hower pozisyonunda havada ancak bir kaç dakika kalırsınız.Buna değer mi değmez mi oturup düşünmek lazım.