Kv değeri, sadece fırçasız elektrik motorları için geçerli olan devir katsayısıdır. Kv değeri kullanılarak bir fırçasız motorun bir dakikadaki yüksüz devri ile motora verilen voltaj kabaca ilişkilendirilebilir. Daha basitçe söylersek, bir fırçasız motorun Kv değeri, 1 volt için 1 dakikada çevireceği devirdir.

Örneğin 1200 Kv'lik bir motor, yüksüz durumda, yani pervane, spinner vs. bağlı değilken, 7.2 volt verildiğinde, dakikada [1200 x 7.2 = 8640] devirle dönecektir. Aynı motora 11.1 volt verirseniz dakikada [1200 x 11.1 = 13320] devir, başka bir değişle 13320 RPM çevirir.
8 tane orta büyüklükte motordan kastın nedir?
Burada kastım şu. yukarıda bahsettiğiniz 4 spindle motor gibi hızlı bir motor değil de 8 tane normal drone motoru, bldc motor, kullanılması gibi.

Motor önerisi için dediğim gibi ilaçlamada kullanılan motorlara göz atın. Onların gücü yeterli gelmezse de ki muhtemelen 8 motorluda ortalama olarak 40 kg taşıma kapasitesi elde edebilirsiniz gibi tahmini bir sayı söyleyebilirim, özel yapım motorlara yönelin derim. Olmazsa pervaneleri karbon fiber vs. güçlü yapıp spindle motor kullanılabilir ama denemek lazım. Yine de parçalar mı pervaneleri diye.
En iyisi ise her şeyi hesaplamak. Maks. kaldırma gücü pervanenin açıklığıyla doğru orantılıdır. Bunu göz önünde bulundurarak yeterli torkta ve hızda bir motor tercih edilmeli. En sonda da Batarya seçilmeli. Bir kaç defa deneyerek uygun aletleri bulabilirsiniz.
http://www.freepist.com/ideal-pervane-capi-sihirbazi
https://droneyap.com/viewtopic.php?t=141
 
Son düzenleme:
Kanat uç hızı 250 m/s yi gecmemesi tavsiye ediliyor. Dolayısıyla kanat uzadıkça devir düşmeli. 10 santimlik kanatmış gibi 60 santimlik kanadı 20.000 devirde döndürmeye çalışmamak lazım.
 
Bunu bilmiyordum. O zaman spindle kullanmak doğru değil.
 
Pil olarak lityum pil kullanıcam bilindiği gibi akülere göre daha yi perfotmanslı ve çok daha hafif tüm apırlıklar 100 olmazsada 120 kg yi geçmez.Farkındayım biraz masraflı bi fikir ama bu fikirde biraz ısrarcıyım.8 tane orta büyüklükte motordan kastın nedir?Zaten motor konusunda daha bi fikre varamadım.çünkü 2500 rpm bana çok düşük bir huzmış gibi geliyor.Ama silvester inda dediği gibi 24000 rpm kanatları parçalar.Ne önerirsiniz?

Ağırlık hesabını baştan düzgün hesaplamazsanız başınız sonra çok ağrır.

Kaç dakika uçmak için hangi pilden (18650 ,kese veya akü) kaç tane kullanmayı düşünüyorsunuz?

Birde elinizde referans aldığınız tasarım yada taslak var mı?
 
6 inç bi kanatla spindle motoru kullansam ve kanadı karbon fiberden yapsam nasıl olur
Yani demek istediğim tüm hesapları yaparak kanat boyunu falan hesaplarım.4 tanr ayrı batarya kullanmayı planlıyorum yani her motor için bir tane kullanacam.Daha hazırladığım bi taslak yok ama iskeleti yaptıktan sonra motorları alıcam
 
işe tersten başlamışsınız.

ilk yapmanız gereken isterleri alt alta yazıp (kaç kilo civarı yük kaldıracak ,ne kadar süre havada kalacak,...) bu yükü kaldıracak pallerin büyüklüğünü ve hangi devirde bunu verebildiğini bulmanız gerek.Zan ettiğiniz gibi referans noktası motor değil pallerin yüzey alanı geometrisine bağlı olarak verebileceği kaldırma kuvvetidir.

Daha sonra emniyet katsayısını da ekleyerek palleri olması gereken devirde çevirecek motoru bulacaksınız.nihayetinde de bu motorları besleyecek güç kaynağı.Bunun üzerine şasi ve diğer mekanizmaların ağırlığıda eklenerek başa dönerek motor ve pallerin bunu karşılayıp karşılamadığına bakacak olmadı kaldırma kuvvetini artırmanın yoluna gideceksiniz.Bir nevi paradoks yani.

Taslak meselesine gelince tasarım ağırlığı ve aerodinamik yapıyı direkt belirleyeceği için motor ve pal gereksimini de etkiler.Dolayısı ile nasıl bir şey istediğinizin tasarımını sonradan değil en baştan yapmanız lazım.

ve en önemlisi emniyet..İnsan taşıyacak bir aracın üretmesi gereken kuvvetlerde dönen motor ve paller kırım durumunda pilotu ve çevredikileri direkt öldürme etkisine sahiptir.Pallerin 2 metreden düşme durumunda parçalanması ile çevreye saçtıkları parçalar şarapnelden farksızdır.Sadece bunun için bile tasarımı en baştan yapıp başında saatler geçirmeniz gerekecektir.

Ayrıca 4 batarya ile sağlanacak güç ile Hower pozisyonunda havada ancak bir kaç dakika kalırsınız.Buna değer mi değmez mi oturup düşünmek lazım.
 
işe tersten başlamışsınız.

ilk yapmanız gereken isterleri alt alta yazıp (kaç kilo civarı yük kaldıracak ,ne kadar süre havada kalacak,...) bu yükü kaldıracak pallerin büyüklüğünü ve hangi devirde bunu verebildiğini bulmanız gerek.Zan ettiğiniz gibi referans noktası motor değil pallerin yüzey alanı geometrisine bağlı olarak verebileceği kaldırma kuvvetidir.

Daha sonra emniyet katsayısını da ekleyerek palleri olması gereken devirde çevirecek motoru bulacaksınız.nihayetinde de bu motorları besleyecek güç kaynağı.Bunun üzerine şasi ve diğer mekanizmaların ağırlığıda eklenerek başa dönerek motor ve pallerin bunu karşılayıp karşılamadığına bakacak olmadı kaldırma kuvvetini artırmanın yoluna gideceksiniz.Bir nevi paradoks yani.

Taslak meselesine gelince tasarım ağırlığı ve aerodinamik yapıyı direkt belirleyeceği için motor ve pal gereksimini de etkiler.Dolayısı ile nasıl bir şey istediğinizin tasarımını sonradan değil en baştan yapmanız lazım.

ve en önemlisi emniyet..İnsan taşıyacak bir aracın üretmesi gereken kuvvetlerde dönen motor ve paller kırım durumunda pilotu ve çevredikileri direkt öldürme etkisine sahiptir.Pallerin 2 metreden düşme durumunda parçalanması ile çevreye saçtıkları parçalar şarapnelden farksızdır.Sadece bunun için bile tasarımı en baştan yapıp başında saatler geçirmeniz gerekecektir.

Ayrıca 4 batarya ile sağlanacak güç ile Hower pozisyonunda havada ancak bir kaç dakika kalırsınız.Buna değer mi değmez mi oturup düşünmek lazım.
Kardeş işte bendr nerden başlıyacağımı bilmiyodum bu yazın gerçekten çok faydalı oldu.Anladığım kadarıyla ilk önce bir taslak hazırlamamı ve hesaplamaları yaptıktan sonra motoru ve pervanesi gibi malzemeleri toplamamaı tavsiye ediyorsun?
 

 
15 santimlik kanatla yapacaksan iskelete gerek yok, elinle tutarsın motorları. hey allaam ya
 
Videoyu daha öncede izlrmiştim ama bu motorlar biraz daha pahalı geliyor diğer motorlara göre o yüzden çok sıcak bakmıyorum
Prki önerileriniz nedir?Ne yapmamı önerirsiniz?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,711
Mesajlar
929,163
Kullanıcılar
452,416
Son üye
Dadaşş2

Yeni konular

Geri
Üst