Şarj Dinamosu Kasnağı Boyutu Değişimi?

Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
41
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba. Aracımın şarj dinamosundaki sabit şarj dinamo kasnağını rulmanlı kasnakla değişmek istiyorum.

Kasnak çapı fotoğraflarda mevcut. Örneğin sabit kasnak çapı 80 mm.
Ben bunun yerine 55 milimetre rulmanlı kasnak taktım. Bu sefer devir saati 3000 yerine 4000 rpm göstermeye başladı.

Buradan anladım ki kasnağın boyutunun aynı olması lazım. Aynı ebatta rulmanlı kasnak buldum. Fakat aracımdaki sabit kasnakla aralarında yarı yarıya ağırlık farkı var. Mesela sabit kasnak 300 gram ise rulmanlı kasnak 600 gram geliyor.

Bir de rulmanlı kasnağın çember çapı değil de şarj dinamosu ile mil arasındaki et kalınlığı fazla. Fotoğrafta gördüğünüz gibi biri 45 milimetre diğeri 61 milimetre
IMG_20220910_161446.jpg
IMG_20220910_161459.jpg

Fotoğraflarda görüyorsunuz. Çember çapı aynı olsa dahi ağırlık ve et kalınlığından dolayı devir farklı gösterir mi? Herkese teşekkürler
IMG_20220910_161536.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220910_161529.jpg
    IMG_20220910_161529.jpg
    321.7 KB · Görüntüleme: 4
Kalınlık ve kanal sayısı devri değiştirmez. Bunların farklı olması daha başka sorunlar getirir.

Ayrıca sormak isterim devir sayacı nerede? Normal şartlarda vantilatör/klima kayışına devir sensörü bağlanmaz. Araba devri başka bir yerden ölçer bildiğim kadarı ile.Oraya bakmak lazım.

Ve Rulmanlı kasnaklar çalışma prensibi olarak bildik düz kasnaklara benzemez. Bu tip Kasnaklar motorun ani devir değişimlerinde Alternatör kasnağına bir dönme boşluğu sağlayarak (kendi ataleti ile) kayışı ve Alternatörü korur. Motor ani devir değişimlerinde Alternatör motordan bağımsız döner bir miktar anlayacağınız.Bunun da motor devri ile bir alakası yok.
 
Kalınlık ve kanal sayısı devri değiştirmez. Bunların farklı olması daha başka sorunlar getirir.

Ayrıca sormak isterim devir sayacı nerede? Normal şartlarda vantilatör/klima kayışına devir sensörü bağlanmaz. Araba devri başka bir yerden ölçer bildiğim kadarı ile.Oraya bakmak lazım.

Ve Rulmanlı kasnaklar çalışma prensibi olarak bildik düz kasnaklara benzemez. Bu tip Kasnaklar motorun ani devir değişimlerinde Alternatör kasnağına bir dönme boşluğu sağlayarak (kendi ataleti ile) kayışı ve Alternatörü korur. Motor ani devir değişimlerinde Alternatör motordan bağımsız döner bir miktar anlayacağınız.Bunun da motor devri ile bir alakası yok.

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Devir saati sinyali şarj dinamosundan alıyor. Araç eski tip dizel. Yani Elektronik kontrol ünitesi yok. Açtığım konuda belirttiğim gibi daha önce sabit kasnak yerine rulmanlı kasnak takmıştım. 5.vites 100 km hızda 2700 rpm yerine 4000 rpm gostermisti. Taktığım rulmanlı kasnak sabit kasnağa göre çok daha küçüktü . Onu çıkarıp sabit kasnağı takınca motor devri normale dönmüştü. Yani söylemek istediğim şey motor devri derken devir göstergesi desem daha doğru olur. Kasnak boyutundan dolayı devir göstergesi yanlış değer gösteriyor.

Fotoğrafta paylaştığım rulmanlı kasnak çember çapı aynı fakat kasnağın üst kısmı daha geniş. Arada ortalama 20 -25 milimetre fark var. Başka sorunlara yol açar derken '' aradaki 20-25 milimetre farktan kayış çapraz durabilir bu konuda haklısınız. Belki o kısmet tornada sildirerek kasnağı daraltabilirim.

Ama rulmanlı kasnağın ağırlığı da kafama takılıyor. Acaba o da devir saatinin yanlış göstermesine neden olur mu?
 
Anlatamadım...

Tekrar yazayım. Rulmanlı kasnaklar Motor ani devir değişimlerinde "alternatörün , motor ile aynı şekilde devir yapmasını önlemek içindir"

Yani motor rölentiden 2500 devre çıktığında yada ayağınızı gazdan kaldırdığınız zaman 3000 devirden 1000 devire düştüğünde Alteratör ve kayışın yıpranmaması için Alternatör rotorunun kendi ataleti ile dönmesini sağlamak içindir. Dolayısı ile Rulmanlı kasnak Alternatörü her zaman motor devrinde dönmesine mani bir parçadır.Eh bu durumda da devir alternatörden ölçülüyorsa doğru devir vermemesi normal.

Özetle o parçayı taktığınız sürece motor ve alternatör aynı devirde dönmeyecektir ve ölçün alternatörden olduğu için yanlış olacaktır.
 
Son düzenleme:
niye orijinali sabit kasnak iken rulmanlı takmak istiyorsun? akünü ve konjektör ve hatta aracın beynini bozuğ binlerce TL'lik zarar tehlikesi riski var. ve burnundan kıl aldırmayan burnu havada servisi bakmak istemez.
 
Anlatamadım...

Tekrar yazayım. Rulmanlı kasnaklar Motor ani devir değişimlerinde "alternatörün , motor ile aynı şekilde devir yapmasını önlemek içindir"

Yani motor rölentiden 2500 devre çıktığında yada ayağınızı gazdan kaldırdığınız zaman 3000 devirden 1000 devire düştüğünde Alteratör ve kayışın yıpranmaması için Alternatör rotorunun kendi ataleti ile dönmesini sağlamak içindir. Dolayısı ile Rulmanlı kasnak Alternatörü her zaman motor devrinde dönmesine mani bir parçadır.Eh bu durumda da devir alternatörden ölçülüyorsa doğru devir vermemesi normal.

Özetle o parçayı taktığınız sürece motor ve alternatör aynı devirde dönmeyecektir ve ölçün alternatörden olduğu için yanlış olacaktır.
Çok iyi anladım. Rulmanlı kasnak takma amacım motor titreşimini azaltması için idi. Küçük rulmanlı kasnak taktığımda motor titreşimini çok iyi azaltmıştı. Amaç buydu teşekkür ederim
niye orijinali sabit kasnak iken rulmanlı takmak istiyorsun? akünü ve konjektör ve hatta aracın beynini bozuğ binlerce TL'lik zarar tehlikesi riski var. ve burnundan kıl aldırmayan burnu havada servisi bakmak istemez.
Teşekkür ederim araçta Elektrik kontrol ünitesi yok. Bir önceki yorumda belirttiğim gibi amaç motor titreşimini azaltmak idi. Ama rulmanlı kasnakla birlikte motor devri yanlış göstereceği için bundan vazgeçeceğim gibi görünüyor
 
Farklı bir açıdan yaklaşım olarak şu da var . 300 gr ağırlık ile dönen yere 600 gr ağırlık takarsanız bu fazladan merkezkaç kuvveti ve yük demektir dönen sistemler için. Uzun vadede sorunlar yaratabilir .
 

Forum istatistikleri

Konular
129,841
Mesajlar
930,688
Kullanıcılar
452,683
Son üye
greyman43

Yeni konular

Geri
Üst