Merhaba. 300 mAlik adaptör sadece şarjlı 14.4 voltluk batarya şarjı için çok düşük değerdedir. Ancak bu fırçalı dc. motor çalışırken 8-10 kat fazlasını (Fanın dönerken rüzgar direnciyle birlikte) belki çekebilir.
Motorun ne kadar amper çektiğini yaklaşık olarak bularak bunu çalıştıracak olan ac > dc adaptörünü veya redresörünü buna göre yapmanız gerekecek. Tam şarjlı (7-60 amper-h) ;12 voltluk bir aküye motorun bir uçtaki girişini seri bağlı ampermetre (Avometrelerin 10 amper seçili kademesi olabilir) ile bağlayarak motor içinden geçen mA, A değerini avometrenin skalasından öncelikle okursunuz.
Örneğin 3-4 amper çıkmışsa bu değer bu yapacağınız güç kaynağı 14.5- 15 volt ac> dc adaptörü şeklinde olacaktır. Tam dalga doğrultmalı ve basit bir devre (Alttaki şekildeki gibi) işinizi rahat görür, tam regüleli olması da şart değildir.
Burada 3 amper dc. eldesi için besleme trafosu seçiminiz 15*3=45 VA sekonder sarım kısmından çıkıyor olması şeklindedir, örneğin, 220 volt ac/15 volt ac 50 VA Lik bir besleme trafosu 3 amper dc. çıkışı için bu işinizi görür. Filtreleme eletrolitik kondansatörü için 1 ampere 1000 mF olarak pratik olarak hesaplayın, örneğin 4-5 amper çıkışı için 4700 mF; 35 voltluk elektrolitik kondansatör bağlanması örneği gibi. Köprü diyot 3-4 amper dc. çıkışı değerleri için 6-8 amperlik köprü diyotu şeklinde seçilebilir, örneğin. Devredeki R1 (1 kohm'luk ) direnci 15 volt dc.nin çıkışı boştayken voltajın aşırı (1.414 kat) yükselmesini önler ve tam doğrutmayı sağlar. Motorun çektiği amper değeri, örneğin motor 4 amper çekiyorsa trafo ve diğer parçaların seçimi hesaplarını buna göre yeniden yaparsınız.
Not: Şekildeki 15 volt AC yerine 220 volt ac> 15 volt ac çıkışlı bir trafo bağlanmış olacaktır. VA değerini amper ölçümüyle çıkan dc. motor akımına göre siz belirlemiş olacaksınız. Motora iletim için kullanılan kabloyu uzun tutacaksanız eğer, kablo bakır kesitini fazla seçerek dc. motor girişinden önceki voltaj düşümünü (Onunla direkt ilgili küçük güç kayıplarını) epeyce de önlersiniz. Adaptörün + ve - ucunu motora orijinalindeki gibi değil, ters olarak bağlarsanız eğer hiç çekmeyebilir, çünkü santrifüj pompalar sadece tek yönde etkin bir artı (üst) basıncı veya çekme basıncını (vakumunu) ayni anda oluştururlar. Kolay gelsin. Başarılar.