Merhaba arkadaşlar,
Elimde pil ömrü tükenmiş ve butonu bozulmuş bir şarjlı vidalama vardı. Motorunun özeliğine göre adaptör aldım. Dİrek olarak motor ile temas ettirdiğimde motor çalışıyor. Adaptörde bir sorun yok. Ancak araya button koymayı düşündüm çok basit bir sistem ancak kafayı yedirtecek bir sorun ile karşılaştım, muhtemelen bilgi eksikliğinden kaynaklı. Tüm bağlantılar doğru onda bir sorun yok ancak tek sorun adaptöre kabloları bağlarken. Lehimle denedim, klemens ile denedim, soket ile denedim. Bu dediklerim ile bağlantı kurduğumda motoru vurduruyor. Yani hareketi veriyo duruyo hareketi veriyor duruyor devamlı bir çalışma olmuyor butona basılı tuttuğumda. Ancak bu bağlantıyı krokodil kablolar ile tutturarak bağladığımda motor çalışıyor. Sebebini anlayamadım gitti. Ne yaptımsa her nasıl birleştirdimse kabloları çalıştıramadım. Ama kıskaçlı kablo ile takınca çalışıyor. Sabahtan beri uğraşıyorum olmadı.. Eminim basit bir sorun yardımcı olursanız sevinirim..
ustat sana gelirsek bazi konularda katilmiyorum. trafo ile beslenirken olsun normal pille olsun dc fircali motor eger ilk kalkisda kisa devre akimini karsilayabiliseniz bosta ya da yuk altinda her turlu isini gorur.Merhaba.Bu satın aldığınız adaptörünüz çıkışta kaç volt dc ve tam olarak kaç amperi veriyor,bu motorun rahatça (Yükte de hiç zorlanmadan) çalışması için oldukça önemlidir.Trafo ile çalıştıranlar garantili ve yüksek bir tork eldesi için 100 watt'lık bir trafoyu kullanmışlardır,www.320volt.com sitesinde.Yüke bindiğinde güç yetmezliği ile torkun çok düşmesiyle hiç dönmeme olabilir,ilk aklıma gelen budur.Boşta bu dc motorlar kolayca dönerler,ama zor yükle karşılaştıklarında zorlanarak frenlenebilir,hiç de dönmeyebilirler çünkü.
Kabloları direk lehimlemenizle ilgili işlemleri yaparken ben çok büyük bir problem olmadığını ve bir dönüp bir dönmemenin kablo lehimlemeyle (Soğuk lehimler tam oluşmadıysa tabi) çok da ilgili (Çok ince olmayıp içinde kopuklar hiç yoksa eğer) olmadığını düşünüyorum.Ama yine de çekilen resimleri yayınlarsanız konu muhtemelen iyice aydınlanabilecektir.Yani bu sitede çok iyi sonuç alanların uyguladıkları amper değeri yaklaşık 100/6.4'e karşılık gelen yüksek bir amper değerindedir ve çok iyi sonuçlar alındığı ayrıca belirtilmiştir.Bu linki bir inceleyin isterseniz.Kolay gelsin.
http://320volt.com/sarjli-vidalamayi-trafo-ile-calistirmak/
Orijinalindeki çalışma durumu: 4 adet seri bağlı nikel-kadmiyum şarjlı pillerle en küçük olan akülü vidalamalar çalışırken,dönen bu uç mekanik zorlanmalar ile karşılaştığında pil amper-saat kapasitesinin neredeyse tümünü veya büyük kısmını kısa zamanda deşarj edecek şekilde bu zorluğu kompanse (Dengeleme) yoluna gidecektir.Ama 2-3 amperlik 5-6 volt dc. gibi "volt*amper" oranı çok sınırlı adaptörle çalışırken gereksindiği bu ek elektrik amperi gücünü akülü vidalama hiç bulamaz ve güç yetmezliğiyle torkun çok düşmesi ile frenlenir.Zaten bu tür matkaplarda,akülü olan tüm çok küçük vidalama aletlerinde şarjlı pillerin zamanından çok önce ıskartaya çıkabilmesi,şarj tutmayıp ömrünü çabuk kaybedebilmesi (Pert olabilmesi) bu amper-saat şarjlı pil kapasitesinin çok aşırı deşarj olacak şekliyle (Vidaları montaj yerinde en sona geldiğinde iyice sıkıştırırken) devamlı aşırı boşaltılması (deşarjı) nedeniyledir.Yani bu pillerin çalışma şartlarında,özellikle en küçük olanlarında ve pil adedi sadece 4 adet ve belli amper-saat kapasite değerinde olanlarında bu durum çok daha belirgindir.Kolay gelsin.
ustatben 4.8 volt motora 6 volt trafo baglayip 10 amper kopru diyotla verfdigim halde bile istedigim gucu alamamistimMerhaba,eline diline sağlık, bayağı bir beyin fırtınası yapmışsın,yolgezer,tüm bu yazdıklarımın tam karşısında değil,bilakis tam da tamamlayıcısı olmuş,tüm bu yazılanlar.
Evdeki kullanımdan bir örnek vereyim kendimden,4 adet ni-cd pert olan pil yerine ışıldak kuru aküsünü direk dıştan besleme ile de kullandım,6 volt 4 amperlik ve çok iyi neticeyi bu şekilde aldım.Neden?Çünkü bu kuru aküler derin deşarjda kullanılıp kendi öz kapasitelerinden çok daha fazla amperi (Burada amper değeri çok önemli,senin de özellikle değindiğin gibi,aslında ben de tam olarak bunu demek istemiş ve özellikle amper üzerinde çok da durmuştum zaten,voltun birkaç volt oynaması o kadar da önemli değil aslına bakılırsa) engele rastlayıp dönememe zorluğu başladığında rezervlerinde mevcut olan amper gücünü arıyor bu canavar motorlar!Canavar motor benzetmesini de haklı olarak yapıyorum bu arada.Çünkü mekanik zorlanmalarda kendi boşta çektikleri amperin kat kat fazlasını talep ediyor,bulamayınca rahat dönemeyip duruyor,bu özellikte aşırı yükle çalışma şartı altında kalan küçük canavar dc motorlar.
Şerare (Ark kıvılcımı) yapma konusunda çok da haklısın,çok fazla voltaj değeri vermek doğru değil,çıkan kıvılcımlar çok artar,fırça-kömür ilişkisi daha kötüye doğru (Ömür bağlamında) giderek toplamda kullanılan ömür/saat kriteri olumsuz yöne de etkilenir elbette.Yani
4.8 volt bataryada en fazla 6 volt verilmesi (6 volt 4 amperlik akü gibi) uygun olabilir,daha fazlası gereksiz kıvılcımları fırça-kömür bölgesinde tam oluşturacağı için (özindüksiyon yoluyla) verilmemesi çok daha iyi olur.Kolay gelsin.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?