oncelikle konuya dikkat etmemisim o sarj sarz degil cattt!
Merhaba.Bu satın aldığınız adaptörünüz çıkışta kaç volt dc ve tam olarak kaç amperi veriyor,bu motorun rahatça (Yükte de hiç zorlanmadan) çalışması için oldukça önemlidir.Trafo ile çalıştıranlar garantili ve yüksek bir tork eldesi için 100 watt'lık bir trafoyu kullanmışlardır,
www.320volt.com sitesinde.Yüke bindiğinde güç yetmezliği ile torkun çok düşmesiyle hiç dönmeme olabilir,ilk aklıma gelen budur.Boşta bu dc motorlar kolayca dönerler,ama zor yükle karşılaştıklarında zorlanarak frenlenebilir,hiç de dönmeyebilirler çünkü.
Kabloları direk lehimlemenizle ilgili işlemleri yaparken ben çok büyük bir problem olmadığını ve bir dönüp bir dönmemenin kablo lehimlemeyle (Soğuk lehimler tam oluşmadıysa tabi) çok da ilgili (Çok ince olmayıp içinde kopuklar hiç yoksa eğer) olmadığını düşünüyorum.Ama yine de çekilen resimleri yayınlarsanız konu muhtemelen iyice aydınlanabilecektir.Yani bu sitede çok iyi sonuç alanların uyguladıkları amper değeri yaklaşık 100/6.4'e karşılık gelen yüksek bir amper değerindedir ve çok iyi sonuçlar alındığı ayrıca belirtilmiştir.Bu linki bir inceleyin isterseniz.Kolay gelsin.
http://320volt.com/sarjli-vidalamayi-trafo-ile-calistirmak/
Orijinalindeki çalışma durumu: 4 adet seri bağlı nikel-kadmiyum şarjlı pillerle en küçük olan akülü vidalamalar çalışırken,dönen bu uç mekanik zorlanmalar ile karşılaştığında pil amper-saat kapasitesinin neredeyse tümünü veya büyük kısmını kısa zamanda deşarj edecek şekilde bu zorluğu kompanse (Dengeleme) yoluna gidecektir.Ama 2-3 amperlik 5-6 volt dc. gibi "volt*amper" oranı çok sınırlı adaptörle çalışırken gereksindiği bu ek
Elektrik amperi gücünü akülü vidalama hiç bulamaz ve güç yetmezliğiyle torkun çok düşmesi ile frenlenir.Zaten bu tür matkaplarda,akülü olan tüm çok küçük vidalama aletlerinde şarjlı pillerin zamanından çok önce ıskartaya çıkabilmesi,şarj tutmayıp ömrünü çabuk kaybedebilmesi (Pert olabilmesi) bu amper-saat şarjlı pil kapasitesinin çok aşırı deşarj olacak şekliyle (Vidaları montaj yerinde en sona geldiğinde iyice sıkıştırırken) devamlı aşırı boşaltılması (deşarjı) nedeniyledir.Yani bu pillerin çalışma şartlarında,özellikle en küçük olanlarında ve pil adedi sadece 4 adet ve belli amper-saat kapasite değerinde olanlarında bu durum çok daha belirgindir.Kolay gelsin.
ustat sana gelirsek bazi konularda katilmiyorum. trafo ile beslenirken olsun normal pille olsun dc fircali motor eger ilk kalkisda kisa devre akimini karsilayabiliseniz bosta ya da yuk altinda her turlu isini gorur.
amaaaa burda akim diyorum. eger ki istedigi gerilimden yukari bir gerilim verirseniz bu sefer de kontaklar ark yapip ayrilmakta diretmekte.
bu nedenle bu aletleri regulesiz pille calistiririz ki alkali ya da sarjli pil kisa devrede 10 amper vermekte. ayrica 1.2*4 hesabi ile bu motorlarin genelindeki 4.8 volt uyumlulugunu tasimaktadir,
ancak dedigim gibibu durum gecici. hani kapasitordeki akim gibi. senle kavga etmistik hatta sen o direnci yuksek tuttun diye
iste bu da aynisi.
ilk anda 10 ampere kadar cekse de bu motorlar 300 mah gucunde bile degil. yani bu motorlari asil dur kalklarda asiri tukettikleri enerji nedeni ile sevmiyoz
misal bende de aynisi vardi. ama naptimsa 17 volt 7 amperin altinda cevirtemedim. bir de 15 volt 1 amper ama kalin nuveli bir trafo buldum, gerzekler nasil bir dolama yapmislarsa artik herhalde sargilarin arasinda 1 cm vardi
yarim kilo nuve var 1 amper cikmiyor
bende bunun 5 de biri yer tutmayan bir trafo iki tane ka2206 kaldiriyor
ama iste o koca sargilar ilk andaki hayvani akim ihtiyacini karsilamakta.
simdi gelelim konuya.
dur kalk dedik.
iste gel buraya eline vereyim-abuk bir cumle idare et
- diyotu sen tutarken bir kere uzun basiyim bir an isinir sonra buz. ama saniye gecmeden yon degistiriyim, bak nasil isinir, ampermetre ile baksak delirirsin.
bir de tabi ki dc motorun hele ki cift yonlunun urettigi ters alternas. onuda filtrelersek makinede hicbir sorun olmaz.
peki pili bozan ne?
bizim malak gibi elimize aldigimizda tiz tiz diye marsa basip cekmemiz. hava atacaz ya ufacik delgecle. iste sen 4 defa 10 amper cektin mi pil de cartayi cekiyor
ki bir de yanlis bir olay var. abi zaten o motor 4.8 voltluk, 4.0 mi ne ona inijce calismiyor. yani pil 1.0 volta inince.
ki aslinda 1.2 volt pil 1.35 mi ne uretir,
peki ne olacak?
biz dusunuyoruz bunu tamamen bitmeden sarja takalim. lan sanki lityum pil var
bizim halk zaten garip lityum pili nikel pil gibi nikeli lityum gibi kullanir. uzun sure kullanmayinca lityumu 15 saat sarjda tutariz. sonra neden sarj tutmaz? e sen kontrolcunun anasini aglatmissin napsin!
nikeli de tam bitmeden bu kafa ile sarj ediyoruz.
haaa bir de en buyuk salaklik ne dersek.
abicim o makinelerdeki pil gostergesi sarj gostergesi degil!
o batarya bosta iken bakilmasi gereken gerilim gostergesi. yani ledli voltmetre. eger sarja takarsan hep ful ya da o anki gerilime bagli yari falan gosterir. ama devamli tutarsan sonunda dolar cabucak.
amaaaa nikel pil dolunca ic direnci azalir ve akim cekip isinir. eee gerilim gostergesinden bu anlasilir mi!
o yuzden bu aletlerin adaptor gucleri ile batarya potansiyeli hesaplanir ona gore bir sarj suresinde tutulursa pillerine bir sey olmaz. ama benim eski calistigim yerki gibi gunesin altinda yillarca bekletirsen kutudan cikmadan piller erir gider.