Şu soğutmalı kompresör çalışma prensibi

CEVDET ÇALIK

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
1,059
Puanları
481
Yaş
54
Merhaba arkadaşlar,

Su soğutmalı ve vidalı tıp kompresör lerin görsellerle beraber anlatımı yapılmış olan çalışma prensibi ne ihtiyacım bulunmakta.

Yardımcı olursanız memnun olurum.
 
Vidalı kompresor ile ilgili temel şekil aşağıdaki animasyonu izlerseniz fikir edinebilirsiniz. Döner iki vida var. Biri dişi diğeri erkek olur. Sıkıştırılan gaz bu vida dişleri arasına alınıp sikistirilarak basma alanına hareket eder. Temel mantık budur.

Görselde ziyade animasyon anlamanıza daha çok yardımcı olur düşüncesindeyim.

Su soğutmalı derken tam anlamadım. Kompresor mu su soğutmalı yoksa bu cihaz suyu mu soğutuyor? Detay verirseniz yardımcı olurum.

 
Merhaba Serkan 48

Kompresör şu soğutmali.
 
Merhaba Serkan 48

Kompresör şu soğutmali.

Benim hizmet verdiğim cihazlarda kompresor sogutma isi yapıyor. Kendisini sistemden dönen sogutma gazı ile soğuttunuz için harici bir soğutmaya ihtiyaç duymuyor.

Vidalı kompresorun aktardığı gaz farklı bir gaz ise harici soğutmaya ihtiyaç duyulur. Bu nedenle kompresorun dış gövdesinde sogutma kanalları olup buradan dönen su ile motor akşamı sogutulur. Ayni araçlarda bulunan sistem gibi düşünebilirsiniz.
 
Serkan bey
315kW gücünde Vidalı ve su soğutmalı kompresör lere ait Elektrik bağlantı projesi paylaş maniz mümkün mü.
 
Serkan bey
315kW gücünde Vidalı ve su soğutmalı kompresör lere ait Elektrik bağlantı projesi paylaş maniz mümkün mü.

Hizmet verdiğim cihazlar sogutma gruplari. Sogutma kompresorlerimiz iki şekilde sürülüyor. Biri yıldız üçgen kalkışli ve side valf ile kapasite kontrollü, ikincisi ise frekans sürücüsü ile kapasite kontrollü side valf olmadan calisir.

Cok özel bir Elektrik baglantisi yok. Ayrıca bizde şu soğutmalı kompresor yok. Hepsi dönüş gazı ile sogumaktadir.
 
Araçların içten yanmalı motorlarındaki dişli yağ pompasıyla vidalı, kanatlı tip hava kompresörlerinin çalışma ilkesi arasında büyük bir fark bulunmuyor, zira dişliler, kanatlar veya vidalar arasında kalan yağ veya hava akışkanı diğer tarafa bu hareketli parçalar dönerken ileri yönde ilerletilip transfer edilir. Vidalı kompresörlerin iç Elektrik bağlantısı değil de dış elektrik-şebeke bağlantısını aslında arıyorsunuz sanırım, ilk yol alma veya motorun ilk demerajıyla ilgili olmazsa olmaz tertibatlar bu vidalı kompresörün güç kapasitesine göre kendi içinden kompakt olarak mutlaka kuruludur, siz ise sadece dış hava deposu, vb. tertibatları sonradan kurup düzenlemek durumundasınız. Ama bir elektrikçi iseniz iç elektrik devre şemasını bu nedenle sorabilirsiniz, olası arızalarda müdahele amaçlı asıl servisinden bağımsız olarak bu olabilir. Bu tür büyük makinelerin bir tarafında elektrik devre şeması, sistemin çalışma şeması, vb. önemli teknik bilgilerinin teknik elemanlar da gözetilip mutlaka makinalar üzerinde yer alması gerekiyor. Bunu kompresör üzerinden bir araştırın. Kolay gelsin.
 
vidalı kompresörlerde seperatör yağını soğutmak için radyatör olur bu radyotörü fanla soğutarak yağıda soğutmuş olursunuz.
bazı kompresörlerde sisteme eşanşör takılıp soğutmaya fayda sağlanıyor (bahsettiğiniz buysa)

örnek vereyim damaca su fabrikasında kompresörler durmadan çalıştığı için takılan eşanşör ve bir sirküasyon pompası ile idari bina ısınmasında kullanılıyor
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…