1 fazlı motor yardım

husso35

Üye
Katılım
11 Mar 2008
Mesajlar
194
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,Yuki marka (dikiş makinası motoru)1 fazlı asenkron motorun devir yönünü değiştireceğim,fakat motordan 6 tane uç çıkıyor,bağlantı şemasını ekledim,kırmızılar yardımcı sargı,beyazlar ana sargı uçları,bağlantının açık şeması hakkında bilgisi olan varmı acaba,yardımcı olursanız sevinirim,saygılar.
 

Ekli dosyalar

  • MOTOR.rar
    5.1 KB · Görüntüleme: 98
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Motor monofaze ana sargı ve yardımcı sargı görünüyor
 
motor çıkış kablolarında kodlar olmalı (u1 u2 u3 u4 ana sargı uçlarını belirtir-z1 z2 yardımcı sargı uçlarını belirtir)

z1 z2 yardımcı sargı uçlarının yerini degiştirmeniz yeterli olacaktır

olmazsa ölçü aletiyle omajlarını ölçün yada motoru söküp yardımcı sargı uçlarını gene ölçü aleti yardımıyla bulun

kolay gelsin
 
Devir yönünü değiştirmek için ana sargı uçlarını değiştirmen gerekir.
 

Ekli dosyalar

  • adsız.rar
    4.9 KB · Görüntüleme: 69
Arkadaşlar normalde devir yönünün nasıl değişeceğini biliyorum ama bu motorda 3 ana sargı ve 3 yardımcı sargı ucu çıkarılmış,ana yada yardımcı sargılardan hangi ikisinin yeri değişmesi gerekiyor öğrenmek istediğim bu,bu bağlantının açık şemasını verebilecek bir arkadaş yokmu,normalde motordan 4 tane kablo çıkıyor 6 tane uç çıkarılmasının sebebi nedir?
 
bu motor trafaze olup devamlı devre kondastörü ile mono fazeye cevrilmesin
 
Motor monofaze,ana sargı ve yardımcı sargı dışarıdan görünüyor,biri kalın telden biri ince telden sarılmış,motor etiketindede 1 fazlı yazıyor zaten,ana sargının enerji girişine bağlı olan uçlarını ters çevirdim bu sefer motor hiç çalışmadı,ortadaki klemens bağlantısında ana sargı ve yardımcı sargının birer ucu birbirine bağlanmış.
 
monafaze motorlarda ana sargı yardımcı sargı ve platin uçları vardır.toplam 6 adet uç
ölçü aleti ile uçları bulunur
 
Bu motor madem monofaze, üzerinde daimi veya ilk hareket kondansatör'ü olmak zorunda ...öncelikle kondansatörümüz daimi ise ''mustafa gokcen'' arkadaşımızın dediği yanlış, ilk hareket ise doğru...kısa yoldan motoru sökseniz ana ve yardımcı sargı üzerinde hafif açık nokta oluşturup ucları belirleseniz daha doğru olmazmı...motor tiri faze de olabilir, hatta ve hatta bobinlerle hiç bağlantısı olmayan ısıya duyarlı PTC ucları da çıkarılmış olabilir...bu tirifaze ise üçgen'e çevirip uygun kondansatör ile yol verirsin...Bobin arası PTC ucu çıkarılmışsa bağımsız bırakır yine bağlarsın...bana kalırsa motoru aç... ona göre kesin bir yol çiz...kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,313
Mesajlar
925,226
Kullanıcılar
451,761
Son üye
trapcx

Yeni konular

Geri
Üst