motor ağır şartlarda çalışıyorsa invertörün akım koruması devreye girmeyebilir. ama en doğru cevabı invertörün kullanma kılavuzu verir.tabi ki motorun invertörle çalışmaya uygun olması da önemli.
Motorun ilk kalkışı anında, aşırı akımdan dolayı invertör ya koruma moduna geçer, ya Sigorta atar, yada artık iyice kıytırık ise yanabilir.
Eğer bu bir vantilatör ise, pervaneyi şöyle elle hızlıca çevirip enerji verirseniz çalışabilir. Ama dikkat edin doğru dönüş yönünde çevirmeniz lazım, yoksa kalkış akımını daha da fazla hale getirirsiniz.
Bu şekilde elle yol vermek mümkün değilse mecbur daha büyük kapasiteli invertör almanız gerekir.
İnvertor gücü, motor gücüne eşittir. Ama, redüktör çıkışı kaç devir bunu bilmeniz gerekir. Etiket yoksa. Motor pervanesi den çevirin. Redüktör çıkış mili bir devir yapana kadar, motor kaç devir dönerse, redüksiyon oranı odur. Misal, motor 30devir döndüğünde, redüktör çıkışı bir devir yaparsa, redüksiyon,30/1 demektir. Motor,1500 devir ise, çıkış 50 devir demektir.
İnvertor gücü, motor gücüne eşittir. Ama, redüktör çıkışı kaç devir bunu bilmeniz gerekir. Etiket yoksa. Motor pervanesi den çevirin. Redüktör çıkış mili bir devir yapana kadar, motor kaç devir dönerse, redüksiyon oranı odur. Misal, motor 30devir döndüğünde, redüktör çıkışı bir devir yaparsa, redüksiyon,30/1 demektir. Motor,1500 devir ise, çıkış 50 devir demektir.
Malesef disli donmuyor ancak rediktor govdesi ustunde oran yaziyor ancak ayni govdeye 2 farkli gucte ayni govde yapisina sahip asekron motor takilabiliyor motor buyuk olursa invertor yanar kucuk olursa mekanizma gucsuz calisicak reduktor firmasi motorun ustundeki etiketi okuyun ona gore motor takalim reduktor govdesine dediler yanlislik olmamasi icin ancak motor etiketindeki bilgiler silinmis
Malesef disli donmuyor ancak rediktor govdesi ustunde oran yaziyor ancak ayni govdeye 2 farkli gucte ayni govde yapisina sahip asekron motor takilabiliyor motor buyuk olursa invertor yanar kucuk olursa mekanizma gucsuz calisicak reduktor firmasi motorun ustundeki etiketi okuyun ona gore motor takalim reduktor govdesine dediler yanlislik olmamasi icin ancak motor etiketindeki bilgiler silinmis
Etiketi silinen motor hala çalışıyorsa, o zaman yük altında çektiği akımı ölçün. Sonra da tek faz için:
güç = faz akım * 220V
üç faz için
güç = faz akım * 380 * 3
Bu kaba bir hesaptır, güç faktörü ihmal edilmiştir. Ama neticede çıkan güç olması gerekenden fazla olacağı için buna göre alınan invertör çalışır.
Bir de şunlar gözönünde bulundurmak lazım:
- Bazan firmalar, ürünleri için güç değeri belirtirken, bir motor kullanıldığı varsayımıyla verebiliyorlar. Bu durumda 1 KW lık ve motor çalıştırmak için tasarlanmış bir invertör, 1 KW lık motoru sorunsuz çalıştırır. Kontaktör firmaları da aynı şeyi yapabiliyorlar. Mesela 7.5 KW lık kontaktör alıyorsunuz, ve bu 7.5 KW motor çalıştırmaya uygun olarak belirtiliyor üretici tarafından.
- Orada kullanacağınız motor, illa eski motorun gücünde olmak zorunda değil. bir sonraki güce sahip motor da olabilir. Bunun istisnası şudur: Eğer sistem sık sık sıkışma yapıyorsa, o durumda fazla güçlü motor bağlarsanız, herşeyi parçalar atar. Bu istenmez. Onun yerine, motorun durması ve bir yerde Sigorta atması istenir. Eğer böyle bir durum varsa, şunu da yapabilirsiniz: Güçlü bir motor bağlarsınız, ama araya bir kaplin koyarsınız. Sıkışma durumunda kaplin kendini feda eder, mekanik sistemi korur.
Merhaba
Benim elimda ATV312 INVERTORI VAR analog girişi 0-10 arasinde 10 komh pot den 0 v dc yaptiymde invertorde 1.5 frekans kaliyur yani 0 olmiyur bunun frekans kalibrasionuni nasil yapa bilirim lutfan anlatirmisiniz