slm korkmaz kardeş araçlardaki alternatörler yüksek rpm yapar ve elektrik üretmek için bir takım modifiye yapmanız gerekir.ozman 12 volt ve istenilen amperi alabilirsiniz örneğin oto alternatörlerini sökün içindeki tel kalınlığı kaçsa örneğin 075mmse siz 1mm yapın sargıları sökerken sayın yanı tur sayısını 0,75 örneğin 60 tur sarılmışsa siz 100tur sarın ama 1 mm olarak asıl yapılacak işlem rotorun üstünde birtakım işlemler yapmanız gerekecek neodyum mıknatıs koymanız gerekecek yapmış olduğunuz işlemi kaba taslak anlatıyorum.ve bu işlemi yapan çok arkadaşlar var ama size şunu önereyim.bulabilirseniz kamyon alternatörlerinden yapın tabi bu anlattıklarımla hemen bitmiyor.koyacağınız mıknatıslarla nüve arası 1mm olmalıki istenilen manyetik alan oluşması için ve roturun üstüne koyacağınız mıknatısları N-Sgibi karşılıklı koymanız gerekiyor işlemler bittiğinde yapmış olduğunuz alternatör AC olacak tabi siz bunu doğrutmalısınız yaptınız alternatör 2 fazlı ise örnek veriyorum.ister hızlı diyotla isterseniz köprü diyotla yada alternatötün kendisinde diyot var ordanda DC ye çevirebilirsiniz.şimdi bu alternatörü hangi konumda kullanacağınız önemli rüzgar içinse mutlaka 1/10 rediktör yada dişli sistemi yada triger kayışı ile yapmanız gerekicek çünkü oto alternatörleri yüksek devirde üretime başlar yapacağınız kanat boyları 55cm geçmemelidir.3 kanattan yaparsanız türbilans yapma oranı sıfırkonumda olur tabi bunu 4-6-8 gibi kanatlar yapan arkadaşlarda var ama sonunda 3 kanat sistemi tercih edilmiştir şimdilik bu kadar sorularınız olursa cvplarım