12 volt 1.5 amper adaptör arızasında uygun diyot

Üstadım test ettim yük altında 13.92 volt falan veriyor, tam akü şarjına uygun gibi
 
Aküyü bağlı bırakırsan kaynar gider. Hiç uygun değil bence. Ayrıca 4 diyodu havada bağla, 4 tane de telden ayak yaptın mı oldu sana köprü diyot. Yeni PCB yapmaya gerek olmaz.
 
hazir pcb varken uzay montaji ile debelenmek sakincali. isinma olursa ayrilma ve kisa devre riski olur. bu kisa devrede sadece diyot gitmis, yarin trafo da giderse al basinabelayi,
1.5 amler icin 6800 uf cok buyuk deger, dusur 2200 uf fazla bile. bartin sebekesi degilse 1800 uf bile kafi
aku sarji icin de. eee bir 317 ve trasistor ile yapilan akim ve voltaj sinirlama devreleri var is gorir.
dipnot: o diyotlar zaten normalde tek kisa devre ile gitmez, o kondansatorler kisa devre akimk ceke ceke diyotlari eskitmis anlasilan,
 
Üstadım test ettim yük altında 13.92 volt falan veriyor, tam akü şarjına uygun gibi

Sarj etmeye calistiginiz akunun degerleri nedir?

Her ne olursa olsun aku veya pil sarj ediyorsaniz bir sarj kontrol devresi kullanmaniz akunun verim ve uzun omurlu kullanimini saglar. Tavsiye ederiz.

Kolay gelsin.
 
Üstadım test ettim yük altında 13.92 volt falan veriyor, tam akü şarjına uygun gibi

Kurşunlu kuru akü/nikel-kadmiyum aküler için şarj voltajı bataryanın %20 fazlası,örneğin 12 volt için 14.4 volt,6 volt için 7.2 volt dc. dir.Akım şiddeti (Amper) ise amper-saat kapasitesinin 1/10'udur.Bundan daha fazla şarj akımıyla (Amper) bu aküyü kaynatır,ömrünü kısaltır veya iç yapısını fazla ısınmayla bozabilirsiniz.13.92 volt dc.lik değeriniz fazla yüksek kapasiteli elektrolitik kond.(6800 mF) kullanmanız nedeniyle boşta (Yüksüz) yükselen voltajın fazla da inmemesi nedeniyledir.1000 mF'lık elektrolitik kondansatörle köprü diyot çıkışında filtrede kullansanız yükte (Zayıf yükte az,kuvvetli yükte bu inme daha fazla olur) voltaj inmesi daha fazla olacaktı.

Kullandığınız akünün amper-saat kapasitesi de bu noktada çok önemlidir,regülesiz olan şarj işlemi için.Akü kapasitesi (amper-saat) çok yüksekse bu değer 12.5 volt dc. değerlerine kadar bile inecek,şarj akımı (Amper) geçen bu voltajın azalmasıyla azalacaktır.En doğrusu çıkışta sabit voltaj veren bir güç kaynağı (adaptör) veya daha fazla trafo sekonder çıkışı olanı (15 volt ac gibi) kullanmanız çok daha doğru olur.Akımı ve tam voltajı sınırlayan (kendi akünüzün volt ve amper-saatine çok uygun) lm317'li şarj devrelerini netten bir inceleyin.Kolay gelsin.
 
sadece akü şarji için kullanıyorsan kondansatörü takmana gerek yok AC girmesın aküye yeter kondansatör zaten var senın akü en baba kondansatör dikkat etmen gereklı yer trafo yüke bındığınde mesela akü şarj oldu dolduğunda voltaj 14.1 voltu geçıyorsa aküyü bozabılır ona dıkkat zaten akü boşken yükselmez voltaj trafon veya doğrultucu dıyotlar ısınır
 
Merhaba.Başımdan geçeni anlatayım bu arada.Yeni (1 senelik) 40 amper-h ve 12 volt kurşun asit aküsü (Romanya malı,Renault firması kullanıyor bu aküyü) ne yaptıysam (Şoklama dahil) şarjdan sonra 13.20 volta gelemiyor idi.Birgün de şarjı diyot tablasından çıkma tek bir diyot 80 watt. trafonun 16 volt ac sarımından yarım alternasla şarjı tam doluncaya kadar yaptım ve kestim.Daha öncesinde 12.90 olan voltaj ilk defa 13.20 volta geldi,yani sıfır akü şartlarına da geldi.Bunda elbette şoklama (42 voltta yine ayni tek diyotla yapılan) çok kısa süreli bazı iyileştirme (Desülfizatör) çalışmaları vardı elbette.Ama yine de bu voltajı ancak12.80-12.90'da kalıyordu ne yazık ki.Bu da arabada benim istemediğim bir durumdu,çünkü bu konuda çok da titiz davranırım.Bu yüzden de sıfır başka bir akü bile satın almıştım arabaya.Ancak hem bu akünün yeni (1 senelik) oluşu hem de son şarjın doluncaya kadar sürmesiyle tam şarj sonunda ve 1 gün dinlenmeden sonraki voltaj 13.20 volt oldu.

Bundan çok memnun oldum,çünkü sıfır akü niye böyle olur,olmaması da lazım,uzun süre sıfır arabada şarjsız da bekletip durmuşlar,sulfatlandırmışlardır şeklinde saplantılı fikir bile yürütmüştüm.Sonuç gerçekten de çok iyi oldu.Yani tek alternans ve kondansatörsüz (Filtresiz) darbe şeklinde gelen bu şarj akımı,bazen küçük olan bu akü aksaklıklarını çözüyor,örneğini ben yaşadım.Darısı ayni sorunu çekenlere olsun diyelim.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…