Merhaba.Başımdan geçeni anlatayım bu arada.Yeni (1 senelik) 40 amper-h ve 12 volt kurşun asit aküsü (Romanya malı,Renault firması kullanıyor bu aküyü) ne yaptıysam (Şoklama dahil) şarjdan sonra 13.20 volta gelemiyor idi.Birgün de şarjı diyot tablasından çıkma tek bir diyot 80 watt. trafonun 16 volt ac sarımından yarım alternasla şarjı tam doluncaya kadar yaptım ve kestim.Daha öncesinde 12.90 olan voltaj ilk defa 13.20 volta geldi,yani sıfır akü şartlarına da geldi.Bunda elbette şoklama (42 voltta yine ayni tek diyotla yapılan) çok kısa süreli bazı iyileştirme (Desülfizatör) çalışmaları vardı elbette.Ama yine de bu voltajı ancak12.80-12.90'da kalıyordu ne yazık ki.Bu da arabada benim istemediğim bir durumdu,çünkü bu konuda çok da titiz davranırım.Bu yüzden de sıfır başka bir akü bile satın almıştım arabaya.Ancak hem bu akünün yeni (1 senelik) oluşu hem de son şarjın doluncaya kadar sürmesiyle tam şarj sonunda ve 1 gün dinlenmeden sonraki voltaj 13.20 volt oldu.
Bundan çok memnun oldum,çünkü sıfır akü niye böyle olur,olmaması da lazım,uzun süre sıfır arabada şarjsız da bekletip durmuşlar,sulfatlandırmışlardır şeklinde saplantılı fikir bile yürütmüştüm.Sonuç gerçekten de çok iyi oldu.Yani tek alternans ve kondansatörsüz (Filtresiz) darbe şeklinde gelen bu şarj akımı,bazen küçük olan bu akü aksaklıklarını çözüyor,örneğini ben yaşadım.Darısı ayni sorunu çekenlere olsun diyelim.Kolay gelsin.