merhaba birincısı 600 watt motor çok buyuk onun yerıne benzinli testere daha mantıklı bunun yerıne 100-150 watt motor yanında 150 watt lık solar panel nasılsa gunduz güneş olduğu saatlerde bu iş yapılıyor guçlu motor olmasına bence gerek yok zeytın ağaçları okadar kalin testereyı zorlıyacak ağaçlar olduğunu tahmın etmıyorum benım gorduğum ağaçlar okadar değıldı enazından
bir başka önerı inverter almaya gerek yok ups al hazır aküsü kontrol unitesı içinde şarj ederken 220 kordonunu tak şarj et çıkar kullan buda bır yöntem ama benım için uygularmısın sorarsanız ben solar panelden yana tercıhımı kullanırım
Selamun Aleyküm
Sayın 09Efe meselenin uzmanları inverter vb konularda yardımcı olabilirler acizane birkaç söz edelim.
İnverterden elde edilen ev elektriği 220 V alternatif akım olmakta. 18 V dönüştürülmüş olan elektrik şarzlı sistemde kullanılması için doğru akım olması gerekir.
Elektriğin depo ünitesi olan akünün bu sistemlerde direk kullanılması uygundur. Mesela makinadaki motor 12 V luğu ile değiştirilebilir. 18 V kullanılmak istenirse bu gerilime uygun bir akü ve ya çift seri bağlı akünün 18 V a kadar şarz edilip kullanılması düşünülebilir. 18 V motorda 24 V kullanılsa çok sorun olur mu incelemek gerekir.
Sayın Tekin126 nın bahsettiği benzinli testere uygulaması da farklılaştırılarak uygulaması düşünülebilir. Benzinli bir hiltinin reklamı vardı bir yerde. İleriye yönelik direk benzinle çalışan bir sistem tasarlanabilir. Bu sistemde çalışma şartlarına uygunsa eğer şerit zincir , taraklı tip sürtünme ile enerji kaybı olan sistemlerden ziyade direk daire testere ile kesim yapılabilir. Bu enerji tasarrufu adına akülü, şebeke gerilimli tüm sistemler için düşünülebilir. Spiral aletinin benzeri bir model gibi. Toplam masraflar nedir inverter vb için bilmiyorum ama jeneratör de düşünülebilir. Elektriğe göre benzin daha pahalı gibi görünür ama elektriğin geriliminin değiştirilmesi, inverter uygulaması vb verimlilik azalmaları da düşünülürse yerinde sabit duran bir jeneratöre sadece benzin taşımak da ideal olabilir. Bu güçlerdeki jeneratörler belki çok ucuz gelecektir.
Esasında elde doğru akım akü elektriği varken şebeke(alternatif 220V) elektriğine yönelmeden akü gerilimine uygun (12V) bir motor ile makinanın çalıştırılması temel bir çözümdür. Jeneratör elektriğin depolanması ve inverter sistemlerini de çalıştırabilen özelliği ile, ideal bir yöntem.
Diğer taraftan dağlık bir yere gitmede sorun varsa, motoruna jeneratör akuple atv tarzı bir araç belki ilgini çeker. Tabi bu aracın benzin ile elektrik üretmesi evdeki hazır elektriğe göre pahalıya gelebilir ama kullanım kolaylığı açısından faydalı olabilir.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/mekanik-konulari/64815-beklenen-makinalar.html konusunda 31.03.2012 tarihli, 19.36 saatli mesajımızda buna benzer bir sistemden bahsediliyor. Bu araç dağ şartlarına da uyarlanmaya çalışılabilir.
Başarılar.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?