12 volt akü enerjisi ile 220 volt'luk budama testeresi çalıştırma

09 Efe

Üye
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
7
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar. Adım Efe. Dağdaki zeytin ağaçlarımı budamak için sizlerden elektrikle ilgili bir yardım talebim olacaktı.

Elektrik olmayan dağ başında şarjlı budama testeresi dayanmıyor.

Elektrikli bir dal budama testeresi ve inverter alayım, elimdeki 12V - 80 ah aküden elektrik çekip testereyi çalıştırayım dedim.

Satın almak istediğim aşağıdaki ilk linkteki uzatmalı, teleskopik dal budama testeresi.
Giriş: 230 V ~ 50 Hz
Güç: 600 W

Einhell BG-EC 620 T Elektrikli Dal Budama

Şu an internetten bir satıcı ile temastayım. Bu testereyi satın almamla birlikte, akü olarak 90 ah akü, invertör olarak da 2000 watt olanı önerdi.

Oysa ürün 600 W ile çalışıyor. Aşağıda 1200 watt ile 2000 watt invertör olan linkleri gönderdi.

Testerenin ilk önce anlık 3 kat enerji çektiğini söyledi, bu yüzden 2000 watt garanti olur dedi.

Neden 80 ah akü yerine 90 ah akü önerdi, neden 1200 watt yerine 2000 watt invertör önerdi.

Satıcı taktiği mi yoksa gerçekten öyle mi bilemiyorum.


Elimde zaten 12 v- 80 ah akü var ve bunu yol olmadığı için kendi gücümle dağa çıkarıyorum ve çok ağır. 90 ampere çıkartırsam iyice ağırlaşacak.

İnvertör de, watt'ı arttıkça ağırlığı artıyor, fiyatı da artıyor...

Kısaca, linkte de gördüğünüz gibi;
Giriş: 230 V ~ 50 Hz - Güç: 600 W
olan bir budama testeresini 80 amperlik akü ve 1200 watt'lık invertör ile çalıştıramaz mıyım? Ya da hangisi daha çok süre beni götürür?

Bana lazım olan 1 -2 ya da 3 parmak kalınlığındaki dalları budamak. Dalı gördükçe testere çalışacak, yeni dal ararken haliyle elim tetikte olmayacak, yani her saniye sürekli çalışmayacak. Sabah 9'dan akşam 16'ya kadar beni götürebilsin istiyorum.
He olmadı, 4-5 saate de razıyım. Şarjlıdan iyidir. Fazla masraf da olmasın, kilosu da ağır olmasın istiyorum. Ve çalışırken yok çok ısındı, otomatik soğutma devreye girdi gibi sorunlar yaşar mıyım?
Satın almadan önce bana bir şeyler tavsiye edebilir misiniz acaba?



1200 wat olan invertör linki:

DBK MSI-1200 İnvertör Dönüştürücü



2000 wat olan invertör linki:

DBK MSI-2000 İnvertör Dönüştürücü
 
@09 Efe 1200 W ile 600 watt lık testereyi çalıştırabilirsiniz sorun olacağını sanmıyorum ama süreyi uzatmak istiyorsanız tabiki 90 A lik akü sizin için uygun olacaktır.

Saatte 600 w enerji çektiğinize göre 1200 w besleme size yaklaşık tam kapasite ve durmadan çalışırsa 1,30-1.45 saat yeter.
Saatte 600 w enerj için 2000 w besleme ise yaklaşık 3 saat yeter.
Akü için şarj ünitesi gerekli, varmı elinizde?
 
Son düzenleme:
merhaba birincısı 600 watt motor çok buyuk onun yerıne benzinli testere daha mantıklı bunun yerıne 100-150 watt motor yanında 150 watt lık solar Panel nasılsa gunduz güneş olduğu saatlerde bu iş yapılıyor guçlu motor olmasına bence gerek yok zeytın ağaçları okadar kalin testereyı zorlıyacak ağaçlar olduğunu tahmın etmıyorum benım gorduğum ağaçlar okadar değıldı enazından
bir başka önerı inverter almaya gerek yok ups al hazır aküsü kontrol unitesı içinde şarj ederken 220 kordonunu tak şarj et çıkar kullan buda bır yöntem ama benım için uygularmısın sorarsanız ben solar panelden yana tercıhımı kullanırım
 
Teşekkür ederim kardeşim.

* Evet, akü şarj ünitem var. Ben aynı aküyü günde 8 saat zeytin hasat makinası ile de kullandığım için her gece şarja takıyorum.

* Bu durumda, 2000 w besleme ile hiç durmadan yaklaşık 2,5-3 saat çalışsa... Ki, daldan dala, ağaçtan ağaca giderken tetiğe basmayacağıma, çalışmayacağına göre, boşa harcanan elektrik hiç olmayacak. Bu da 4-6 saat kadar dağda kalabileceğimi gösteriyor.

? - Peki, invertördeki besleme gücü beni idare ediyorsa, o zaman akü'nün 90 ah olmasının ne gibi esprisi var? Biraz daha mı çalışma zamanı eklenecek yoksa başka bir şey mi?

? - Bir de şöyle bir modifiye yapabilir miyim kardeşim;

Elimde Black & Decker GPC 1800 ŞARJLI yüksel dal testeresi var ama 18 V - 1,5 ah Ni-Cd... Tahmin edeceğin gibi, budama mevsimi dışında alet yattığı için şarjı marjı pert oluyor, dayanmıyor. Her sene bu bataryalara para verilmez.


Demin ki mantıkla, 12 volt akü ve invertör ile bu sefer 220 değil de 18 voltluk enerji elde etsem, ve 18 volt ile çalışan bu şarjlı testereyi çalıştırmak mümkün mü? Tabii ki, testerenin akü yatağını söküp atacağım. Artık kaydır - tak batarya değil elektrikle çalışan bir şey olacak. Akü yatağına kablo falan mı lehimlenecek, ne yapılacak bilmiyorum. Böyle bir şey yapılır mı, yaparsa kimler yapar acaba? Eğer bu yol mümkünse şarjlı testeremi modifiye ettirmek daha iyi.
Teşekkür ederim.

Şarjlı testerem ise şu:

Bahçe Aletleri - TR NEW - Garden Tidy - TR Chainsaws & Loppers - TR 18V Pole Pruner - BLACK & DECKER® Garden Tools Product Details
 
Selamun Aleyküm
Sayın 09Efe meselenin uzmanları inverter vb konularda yardımcı olabilirler acizane birkaç söz edelim.
İnverterden elde edilen ev elektriği 220 V alternatif akım olmakta. 18 V dönüştürülmüş olan elektrik şarzlı sistemde kullanılması için doğru akım olması gerekir.
Elektriğin depo ünitesi olan akünün bu sistemlerde direk kullanılması uygundur. Mesela makinadaki motor 12 V luğu ile değiştirilebilir. 18 V kullanılmak istenirse bu gerilime uygun bir akü ve ya çift seri bağlı akünün 18 V a kadar şarz edilip kullanılması düşünülebilir. 18 V motorda 24 V kullanılsa çok sorun olur mu incelemek gerekir.
Sayın Tekin126 nın bahsettiği benzinli testere uygulaması da farklılaştırılarak uygulaması düşünülebilir. Benzinli bir hiltinin reklamı vardı bir yerde. İleriye yönelik direk benzinle çalışan bir sistem tasarlanabilir. Bu sistemde çalışma şartlarına uygunsa eğer şerit zincir , taraklı tip sürtünme ile enerji kaybı olan sistemlerden ziyade direk daire testere ile kesim yapılabilir. Bu enerji tasarrufu adına akülü, şebeke gerilimli tüm sistemler için düşünülebilir. Spiral aletinin benzeri bir model gibi. Toplam masraflar nedir inverter vb için bilmiyorum ama jeneratör de düşünülebilir. Elektriğe göre benzin daha pahalı gibi görünür ama elektriğin geriliminin değiştirilmesi, inverter uygulaması vb verimlilik azalmaları da düşünülürse yerinde sabit duran bir jeneratöre sadece benzin taşımak da ideal olabilir. Bu güçlerdeki jeneratörler belki çok ucuz gelecektir.
Esasında elde doğru akım akü elektriği varken şebeke(alternatif 220V) elektriğine yönelmeden akü gerilimine uygun (12V) bir motor ile makinanın çalıştırılması temel bir çözümdür. Jeneratör elektriğin depolanması ve inverter sistemlerini de çalıştırabilen özelliği ile, ideal bir yöntem.
Diğer taraftan dağlık bir yere gitmede sorun varsa, motoruna jeneratör akuple atv tarzı bir araç belki ilgini çeker. Tabi bu aracın benzin ile elektrik üretmesi evdeki hazır elektriğe göre pahalıya gelebilir ama kullanım kolaylığı açısından faydalı olabilir.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/mekanik-konulari/64815-beklenen-makinalar.html konusunda 31.03.2012 tarihli, 19.36 saatli mesajımızda buna benzer bir sistemden bahsediliyor. Bu araç dağ şartlarına da uyarlanmaya çalışılabilir.
Başarılar.
 
merhaba birincısı 600 watt motor çok buyuk onun yerıne benzinli testere daha mantıklı bunun yerıne 100-150 watt motor yanında 150 watt lık solar Panel nasılsa gunduz güneş olduğu saatlerde bu iş yapılıyor guçlu motor olmasına bence gerek yok zeytın ağaçları okadar kalin testereyı zorlıyacak ağaçlar olduğunu tahmın etmıyorum benım gorduğum ağaçlar okadar değıldı enazından
bir başka önerı inverter almaya gerek yok ups al hazır aküsü kontrol unitesı içinde şarj ederken 220 kordonunu tak şarj et çıkar kullan buda bır yöntem ama benım için uygularmısın sorarsanız ben solar panelden yana tercıhımı kullanırım



tekin126-->
Benzinli olanlar 9 kg ağırlığında. Akşama kadar kollar havada budama yapmak çok zorluyor. Bir yerden sonra kollarım havaya
kalkmıyor artık. Benzini de pahalıya geliyor. Tetiğe basmadığım saniyelerde ile benzin yiyor. O yüzden eledim.
Solar paneli düşünmüştüm ama dağa götürme imkanım yok. 20 kiloluk aküyü bile kendi gücümle dağa çıkartıyorum. Çok zor oluyor.
Ups, konusunda hiç bilgim ve fikrim yoktu. Onu da bir araştırayım bakalım, benim durumuma uyacak mı? Teşekkür ederim.
 
Selamun Aleyküm
Sayın 09Efe meselenin uzmanları inverter vb konularda yardımcı olabilirler acizane birkaç söz edelim.
İnverterden elde edilen ev elektriği 220 V alternatif akım olmakta. 18 V dönüştürülmüş olan elektrik şarzlı sistemde kullanılması için doğru akım olması gerekir.
Elektriğin depo ünitesi olan akünün bu sistemlerde direk kullanılması uygundur. Mesela makinadaki motor 12 V luğu ile değiştirilebilir. 18 V kullanılmak istenirse bu gerilime uygun bir akü ve ya çift seri bağlı akünün 18 V a kadar şarz edilip kullanılması düşünülebilir. 18 V motorda 24 V kullanılsa çok sorun olur mu incelemek gerekir.
Sayın Tekin126 nın bahsettiği benzinli testere uygulaması da farklılaştırılarak uygulaması düşünülebilir. Benzinli bir hiltinin reklamı vardı bir yerde. İleriye yönelik direk benzinle çalışan bir sistem tasarlanabilir. Bu sistemde çalışma şartlarına uygunsa eğer şerit zincir , taraklı tip sürtünme ile enerji kaybı olan sistemlerden ziyade direk daire testere ile kesim yapılabilir. Bu enerji tasarrufu adına akülü, şebeke gerilimli tüm sistemler için düşünülebilir. Spiral aletinin benzeri bir model gibi. Toplam masraflar nedir inverter vb için bilmiyorum ama jeneratör de düşünülebilir. Elektriğe göre benzin daha pahalı gibi görünür ama elektriğin geriliminin değiştirilmesi, inverter uygulaması vb verimlilik azalmaları da düşünülürse yerinde sabit duran bir jeneratöre sadece benzin taşımak da ideal olabilir. Bu güçlerdeki jeneratörler belki çok ucuz gelecektir.
Esasında elde doğru akım akü elektriği varken şebeke(alternatif 220V) elektriğine yönelmeden akü gerilimine uygun (12V) bir motor ile makinanın çalıştırılması temel bir çözümdür. Jeneratör elektriğin depolanması ve inverter sistemlerini de çalıştırabilen özelliği ile, ideal bir yöntem.
Diğer taraftan dağlık bir yere gitmede sorun varsa, motoruna jeneratör akuple atv tarzı bir araç belki ilgini çeker. Tabi bu aracın benzin ile elektrik üretmesi evdeki hazır elektriğe göre pahalıya gelebilir ama kullanım kolaylığı açısından faydalı olabilir.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/mekanik-konulari/64815-beklenen-makinalar.html konusunda 31.03.2012 tarihli, 19.36 saatli mesajımızda buna benzer bir sistemden bahsediliyor. Bu araç dağ şartlarına da uyarlanmaya çalışılabilir.
Başarılar.



cncaraştırma--> Şarjlı testeremdeki 18 volt motor aksamının, 12 V ile değiştirilmesini öneriyorsunuz yani... Yanlış anlamadıysam... Aküden gelen kabloyu da söküp attığım batarya yatağındaki
uygun yere lehim gibi bir şey yaptıracağız herhalde... Oluyor mu ki böyle, kime götürsem bu işi yapar acaba?
Dağa atv, motosiklet gibi imkanlarım yok mesela. Bütün imkanları düşündükten sonra geriye aslında en mantıklı şarjlı testere kalıyor ama şarj durumları malumunuz...
ikinci mantıklı invertörle çalışan elektrikli testere kalıyor. Benzinli modeller gerçekten ağır, masraflı.
Teşekkür ederim.
 
ben olsam güneş enerjısını tercıh ederım sadece taşıma esnasında panellere zarar vermemek için dıkkat ıster 1 m kare Panel 100 watt enerjı uretır 200 watt panel akü olarak 12 volt 7 A akülerden iki adet kesıntısız güneş batana kadar sana enerjı verır 200 watt lık motoruda kuçumsemeyın bır ornek vereyim akülü bisiklet 250 watt uzerınde bır kişiyı taşıyor daha yüksek güçte olanlarıda var gerçi yukarda yazdığım gıbı zeytın ağaçları okadar zorlamayacaktır tahmınım en fazla 5-6 cm çapında daslları kesıyorsunuzdur
 
Sn. 09 Efe algıladığım kadarı ile sanırım Aydınlısınız, oralarda sarp yamaçlarda bulunan zeytin ağaçlarını sürekli görürüm. gerçekten insanın bile çıkmakta zorlanacağı sarp yamaçlarda bulunuyor zeytinlikler. bu koşullarda taşıma ya da nakliye güçlüğü malum

konuya dönersen en basit ve en verimli olan yani mevcut aküde bulunan enerjiyi en uzun süre değerlendirme yolu şarjlı olanı modifiye etmenizdir. verdiğiniz linkte testere gücünü göremedim fakat 12v ve 6v aynı kapasiteye sahip 2 aküyü seri bağlarsanız zira bu akülerin 80-90Ah gibi büyük olması gerektiğini düşünmüyorum cihazın orijinal aküsünün 1,5Ah olduğu düşünülürse (bunun size ne kadar yettiğini söylemeniz daha sağlıklı sonuca götürecektir) 15-20Ah kapasiteye sahip bir akü grubu hem taşıma yönüyle hem maliyet açısından çok daha verimli olacaktır.

sizin 2000w inverter almanız sizin 2000wh enerjiniz olduğu anlamına gelmiyor zira bunu belirleyen aküdür.
12v 90ah bir aküde tam kapasite dolu iken (sadece teoridedir hiç tam kapasite dolu olmaz her şarj-deşarj da kapasitesi belli oranda düşer) 12v X 90A = 1080wh lik bir güç depolar....mantıklı bir seçim olmayacağı için bu yöntemle ilgili başka bir şeyler yazma gereği duymadım
 
Sayın 09Efe konu ile ilgili birçok çözümler bulunabilir ancak son mesajına atfen cevap yazıyim.
Eğer resim vb eklenti yaparsan uzmanları için daha uygun ortam oluşturursun, biz acizane yazalım.
12 V motor ile değiştirmek bir yoldur. 18 V aküve ya 24 V aküyü 18V civarında şarz edip kullanmak da diğer bir çözümdür. Bu motorlarda bağlantı vb hiç sorun olmaması gerekir, herhangi birisini aramadan bu siteden yardım alınabilir. Sökülen bataryadaki gibi akü kabloları (uygun kalınlıkta) aynı biçimde bağlanır. Batarya bağlantısı nasıl bilmiyorum ama Elektronik bağlantı elemanlarından seçim yapılabilir ve ya bataryanın ki gibi mekanik temas düşünülebilir.
Yalnız benzin vb denildiğinde direk herşeyi elinde taşıdığını düşünme. Benzin motoru aşşağıda çalışır, pnömatik bir sistem ile sen sadece hava motorunun bulunduğu kısım ile dal budayıcıyı çalıştırabilirsin. Bu şu anki halden de hafif olabilir ve belediye ekiplerinde sıkça rastlanılan ellerinde çim biçtikleri aletler pnömatik çalışmakta. Tabi hidrolik vb çalışma düşünülebilir. Benzin motoru yeteri güçte seçilirse yüksek bir harcama beklenmez. Bir önceki mesajımda belirttiğim elektriğin gerilim vb değişimlere uğraması ve depolanması da verim kaybıdır.
Kısa bir sürede yazmış olduk, bahsettiğimiz gibi çözüm çoktur
Başarılar...
 

Forum istatistikleri

Konular
130,059
Mesajlar
932,638
Kullanıcılar
453,041
Son üye
İHSAN DOĞAN

Yeni konular

Geri
Üst