12 volt dan 220 volta 2500 watt inverter kaç saat dayanır

Merhaba arkadaşlar yorumları okudumda çok memnun kaldım yorumlarınızla yardım etmeye çalışmanızla. üzerindende baya bir zaman geçmiş ama benimde sualim olacak. ben oto yıkamacıyım bazen sıcak suyla arabalarının yıkanmasını istiyen çok kişi geliyor. bizde bunun için buralarda doğal gaz olmadığı için araştırmalarımız neticesinde en hesaplısının elektirikli kombi olacağının kanısına vardık yetmedi yeni bir kazan yaptırdık içine resistans attık ve pompa vasıtasıyla püskürtüp bu şekildede devam ediyoruz. ama şu aralar gelen elektrik faturasıda 800 TL nin altına inmiyor. Müşterilerimizden birisi bize 12 volt-240 amperlik bir akü al birde DC 12 Volt elektiriği AC 220 Volta çeviren 2500 Wattlık inverter al dedi - birde bu aküyü yada kaçtane akü alırsan bunları 7/24 devamlı şarj edicek uygun ayarlarda akü şarj cihazı almamı söyledi. Bunları hallettikten sonra invertere uyumlu resistans bağla. Yeni bir 250 kiloluk bir tank yap ve içini motor yağıyla doldur. bu tankın içindende helozon şeklinde bol sprelli yani suyun ısınıpta devirdaim yaparak geçiceği bir boru yapıp.çıkışta suyun sıcaklığı yeterliyse (80 derece) direk pompaya takıp basabileciğimi söyledi. Ve bununda elektirik sarfiyatı boyutunu göze alırsan sadece bunun için aylık 20 yada 30 tl gibi bir rakamdan bahsetti. insan ister istemez düşünüyor.sizden ricam bunun gerçekle bir aslı olup olmadığını sizlerden öğrenmek.Çok teşekkür ederim Hayırlı Geceler.
basitce.
arkadasiniz sizi yemis,
cunku once. bir aku kendi depolayacagi enerjinin 3 de birini bosa harcar! bu da 200 amperde 100 amper demek.
burdan 800 oldu 1200
siz 12*200 ile 2400 watt elde edersiniz dc hesabi ile. bu 2500 watti karsilamaz, 400 amper lazinm, ki 12*400 4800 eder, ve smps unite-dc den ac ye smps sarttir- 4800 verirsiniz ki dusururken bile gerilimi %80 anca verim alinir. siz sunu 60 yapin. 4800 verir 2200 zor alirsiniz.
yani 800 den kacip bir de 400 amper akuye onun zimbirtilarina para bayilip 1200 lira harcarsiniz ha bu arada kaybettiginiz zaman cabasi.
 
Merhaba.Evet,en son söylediğiniz doğrudur.Seçilecek olan her 2 redresörün bu akü grupları için amperaj değerleri (1. daha fazladır) oldukça fazladır.1 numaralı seri bağlı olan akü grubu için 480/10=48 A en uygunudur,2 numaralı akü grubu için 640/10=64 A en uygunudur,yani en fazla akü kapasitesinin 1/10 değeri kadarı en uygun şarj amperi değeridir.

1 numaralı seri akü grubu için ayrıca şarj voltajı 28.8 volt dc.,2 numaralı akü grubu için akü voltajı 12 volt olduğundan şarj voltajı değeri olarak 14.4 volt dc. daha uygundur.Burada hesaplama şeklinde şarj voltajı akü gerilimi+%20 artırılmış olan akü gerilimidir.12 volt için 12+2.4=14.4 volt ; 24 volt için 24+4.8=28.8 volt ;6 volt akü için 6+1.2=7.2 volt değeri şarj voltajı için en uygundur.(Gerilim kontrollü olan şarjda)

Sabit akım ve sabit bir gerilim (13.4-13.8 gibi) altında yapılan tampon şarjda ise belirli değerde akım (Kapasitenin 1/10’u kadarı) ve voltaj değeri de çok çeşitli gerilim regülatörleri (lm78XX gibi) veya lm317 entegresi ile sabitlenen bu şarj akımı devamlı olarak fişten çekilmeden uygulanabilir.(Bu şarj türü standby use charge şeklidir) Kolay gelsin.[/QUOTE
Selamun aleykum hocam gene ben forumda dolaşırken hep sizin cevap verdiğiniz yorumlara denk geliyorum çok soru soruyorum ama kusura bakmayın okul biteli çok oldu meslektende uzak kalınca fikir yüretemez oldum sorumun 1. Si Şu normal şarj akü şarj aletine redreesör denmiyor mu
 

Estafurullah.Ama kaynak redresörleri de mevcut olarak kullanımda var biliyorsunuz.Ama akü şarjı için redresör dendiğinde,sadece akü şarj cihazı anlaşılmalıdır. Yani redresör çok genel ifadedir,aslında. Akü şarjını kasdediyorsak eğer karşımızdakiler tam olarak anlasın istiyorsak akü şarj cihazı şeklinde söylememiz çok daha doğrudur. Redresörler kaynak makinalarında,sanayideki elektrolitik nikel,krom,vb. metalle yığma veya kaplamalarında,vinçlerde,vb.pek çok yerde kelime olarak sıklıkla da karşımıza çıkıyor çünkü.Kolay gelsin.
 
Estafurullah.Ama kaynak redresörleri de mevcut olarak kullanımda var biliyorsunuz.Ama akü şarjı için redresör dendiğinde,sadece akü şarj cihazı anlaşılmalıdır. Yani redresör çok genel ifadedir,aslında. Akü şarjını kasdediyorsak eğer karşımızdakiler tam olarak anlasın istiyorsak akü şarj cihazı şeklinde söylememiz çok daha doğrudur. Redresörler kaynak makinalarında,sanayideki elektrolitik nikel,krom,vb. metalle yığma veya kaplamalarında,vinçlerde,vb.pek çok yerde kelime olarak sıklıkla da karşımıza çıkıyor çünkü.Kolay gelsin.
Bende akü için redresör dendiğinde şu özelliğinden dolayı deniyor sandım örnek normal şarj aletinde akü voltajının 2 volt fazlasına ayarlıyorsun amper ohm kanuna göre ayarlanıyor örneğin 12v 40alik akünün direnci 0.3 ohm sen buna 14 v verdin mi 46.6 amper basılıyor
Ama redresörde biz 14 v veriyoruz akımı da 46.6 değilde atıyorum 50 amper verebiliyor muyuz

Yani redresörde gerilim sabit akımla oynaya biliyor muyuz
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bende akü için redresör dendiğinde şu özelliğinden dolayı deniyor sandım örnek normal şarj aletinde akü voltajının 2 volt fazlasına ayarlıyorsun amper ohm kanuna göre ayarlanıyor örneğin 12v 40alik akünün direnci 0.3 ohm sen buna 14 v verdin mi 46.6 amper basılıyor
Ama redresörde biz 14 v veriyoruz akımı da 46.6 değilde atıyorum 50 amper verebiliyor muyuz

Yani redresörde gerilim sabit akımla oynaya biliyor muyuz

Akü şarj redresörlerinden ayarlı akü şarj cihazlarında,burada kullanılan tristörlerin gate ucu ile akım ayarı (tristörlerin ateşleme açısı ayarı) yapılıp (Potansiyometre ile yapılan ince ayarlarla) aküye gereken kadar amper sevk edilebilir.Bu da tam dalga doğrultmalı redresörlerdeki köprü diyotlardan ikisi tristör,ikisi diyot (3 fazlı tam dalga doğrultmada ise 3’ü tristör,3’ü diyot) olarak seçilerek bu mümkün olabilir, örneğin.

Elimizdeki güç kaynağının (redresör,adaptör veya inverter kaynak cihazı gibi) max. olarak ayarlı veya ayarsız verebileceği amper miktarı vardır her zaman. Siz bunun çok fazla üzerine çıkamazsınız. (12 volt 40 amper akünün iç direnci yüzünden 46.6 amper ise hiç çekmesi mümkün değildir. Ama güç kaynağı olarak kullanılan bu akü şarj cihazı sabit olarak 46.6 amperi tam verebilen kapasitede (Güçte ise) elbette bu akım aküden geçip bu aküyü kısa vedede uzun süreliğine kullanılmaz hale getirecektir.) ise ancak o zaman bu mümkün olabilir.

Burada kullanılan bu güç kaynağının azami güç değeri (kW veya watt değeri olarak seçilen bu trafonun mevcut güç değeri) çok önemlidir. Örneğin akü şarj cihazı 13.80 voltta 4 amperi veriyorsa,örneğin voltaj atıyorum 14.5-15.0 volta istenmeden güç kaynağındaki ayarsızlıklarla çıktığında, I=V/R’ye göre en fazla 4.25, 4.40 amperi akü şarj akımı olarak verilebilir. Yani akü şarj redresörü, kendi iç amper kapasitesinin (Dc’de Güç=Volt* amper,ac’de güç=volt*amper* güç faktörü (Cos fi) ) üzerine çok fazla (46.6 amperde olduğu gibi) hiçbir zaman çıkamaz.

Ne zaman bu durum tam olarak olabilir, örneğin araç alternatöründeki konjenktörün IC entegresi, içten tam olarak bozulduğu zaman. Bu durumda 55 amper,14 voltluk bir alternatör,12 volt 40 amper bir aküden yüksek devirlerde 55 amperin tamamını (Normal hallerde ise diğer araç içi sistemlerle birlikte sadece akü için gereken kadar şarj akımını geçirebilir,yani akü amper-h’nin sadece 1/10’unu) geçirir,büyük hata vererek,iç otomasyonu (otomatik kontrolü) bozulmuş olur. Konjenktörü bozulan araçların aküleri bu nedenle yüksek amperli şarj akımlarına maruz kalıp çok aşırı ısınarak elektrolit (su) eksiltirler. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst