Merhaba. 720 A-h 'lik bir araç aküsünün, motor durduktan sonraki 3-5 dakika içinde akım almaya devam ederek tüm aküyü boşaltması çok mantıklı olarak gelmedi bana. Mutlaka kaçak olan başka akımlarla bu oluyordur. Bunu tespit etmek için araç durmadan, çalışırken, DC ölçen pensampermetreyi uygun DC amper kademesinde açıp, ucundaki pensini akünün + kutup başındaki kabloya kapatın. Motor durup da 3-5 dakika içinde bu aküden geçen amperi değerlerini mutlaka izleyin. 3-5 dakika sonra sürekli devrede kalan saat, alarm, vb. cihazların amper değerine iniyor mu yoksa daha yüksek anormal değerlerde mi kalıyor? Bu tespitiniz çok önemli, böylece adblue sistemi, araç motoru durduktan 3-5 dakika sonra ya onun nedeniyle ya da başka kaçaklar yoluyla geçebilecek olan kaçak amper değerlerini direk ölçerek net tespitiniz açısından bu gözlem çok önemlidir. Akü gözlerindeki iç problemler nedeniyle bir veya birkaç gözün bu 3-5 dakikada, şarj dinamosu devrede yokken ani boşalması nedeniyle de ayrıca ilgili olabilir. Ama öncelikle pensampermetreyle olan ölçümü (araştırmayı) mutlaka yapmanız şart. Kolay gelsin.