Arkadaşım önce baumüller olan sürücünün tipini (bkd yada bkf den biridir muhtemelen)verdigi hata kodunu yazarsan daha anlaşılır olacaktır.Bence sen kollektöre baktırmanda fayda var irtibat numaralarmız var istersen yardımcı oluruz.Sistemini bu sorun çözülene kadar çalıştırma derim.
kollektörü kontrol ettirdim hiçbir problem olmadığını söylediler daha doğrusu motoru komple kontrol ettirdim ayrıca sürücü baumüller tarafından yani sizin firma tarafından programlandı ve motoru megerlediğimde herhangi bir kaçak ile karşılaşmadım tek sorun kömürlerden olabilirmi acaba yada tako jeneratöründen kaynaklanabilirmi sonsuza gidebilirmi.
ve sonbirşeydaha bizim çalışma ortamı çok tozlu motoru kaç güne bir temizlemeliyim teşekkürler.
öncelikle şunu söyleyeyim meger sadece sargılarla gövde arasındaki kaçagı ölçer izolayyon malzemlerinde bir problem yoksa meger bu iş için uygun kompenent degildir.Yani kollektördeki kısa devre megerle anlaşılmaz amper muayenesi ve daha biçok testin yapılması gerekir bunu yapan cihazlar çogu bobinajcıda yok.Motoru kullanırken arıza yapmadan istedigin devirde döndürebiliyorsan takonda bir problem olacagını düşünmüyorum takoda olan sorununda böyle bir arıza yapması ihtimali çok düşük bir ihtimaldir.Motorun temizlemek derken şöyle vacumlu bir makinayla bulundugu yerdeki tozları çekirmen gerekir her hafta yapmanda fayda var ve her yıl periyodik olarak rulman degiş ve içini temizlettir.Firma adı ve bize gelme tarihini biliyorsan cihazın ben bi bakarım bizde ne yapılmış diye.Sorun çözülmezse motor ve sürücünü gönderirsin ikisini beraber kontrol edebiliriz.
arızanın sebebi-1 arkadaşlar benim de aklıma şu geldi ki; olurmu olur anasını satıyım.. ;D arkadaşım bu motoru yani Dc motor ya bunu Dc gerilimini nerden alıosun.. Belkide patlamaya sebeb Besleme kaynağındaki bi arızadan olabilir..Tabi kollektör ve Fırçaları(kömürleri) kontrol ettirdiysen beslemeden şüphe eetmelisin.
2 .SEBEP şu olabilir: kollektörün motor miline olan bağlantısı gevşemiş olabilir yani kollektörün mil üzerinde bazan istenmeyen şekilde hareket ediyor olabilir bu yüzden de motorun nötr ekseni dediğimiz yerde fırça kısa devresi sağlanamadığından komütasyon olayı meydana gelirken büyük ark yapabilir..
Bir diğer sebep de şu olabilir makinanın dönüş yönü değiştirilmişse bundan dolayıda yapabilir. Gerekli bilgileri verirseniz daha ayrıntılı anlatmaya çalışırım bildiğimiz kadarıyla
motorunuzu sarıma yada bakıma göndermiş iseniz; yastık uçalrı ters bağlanmıştır (bobinajcılar pek dikkat etmiyor,başıma geldi) . ayrıca arasıra patlıyo dediğiniz şeyin belli bir hızdan sonra yaptığını düşünüyorum. yok normalde herzaman yapıyosa uyartım uçlarını ters çeviriniz...