heh tamda uzmanlık konum MentorII sürücüleri ve DC motor laneti!
Önemli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yapılması gerekenler:
1-Motorun bulunduğu ortamın nem oranı ve yuksek nem olması durumunda izelasyon yapılması
2-Motorun sürücüsünün enkoder girişindeki pals sayım mikro anahtarlı kademe ayarının enkoderdeki değerle eşitlenmesi (önemli çünkü referans voltajları onun sayesinde belirlenir)
3- sürücüdeki parametreler genelde şifrelidir herhangi bir sebepden dolayı değişmişse gerekli parametrelerin düzeltilmesi (yaklaşık 800-1000 adet parametre olması olasıdır önemli olnlar ayarlanacak)(Auto tune yi özellikle DC sürücülerde tavsiye ederim zaten motorda fiziksel değişim gerçekleşmişse sürücünün akım ve gerilim referansları değişiklik gösterir)
4-Motor şayet yüksek devirde bu patlamayı yapıyorsa fırçalar takıldığında ve ya başka bir sebepden dolayı fırça tutucularının açılarının değişmiş olması
5-Motor etiket değerlerinin sürücünün içindeki parametrelerle eşitlenmesi.
6-Yüksek/düşük endivi direnci algılanmasında endüvinin kollektörünün fırçalar tarafından aşınıp aşınmadığı kontrol edilmesi
7-Motor içindeki (karbon-bakır) tozlarının temizlenmesi (Dc motorların endüktör voltajları yüksektir)
8-Motorun devir sınırlaması sürücü içinden yapılması
9-Fırça değişiminde eşit dirençli fırça kullanıması(örnek bakır kaplı-bakır alaşımlı-soft/medium/hard karbon vs)
10-Özellikle endüvi sargılarına giden besleme kablolarının dirençleri ve bağlantılarının kontrol edilmesi
11-Fırça baskı takımlarının mekanik olarak bir problemi olup olmadığının kontrol edilmesi(baskı güçleri+refleks)
Not: bazı dc motorlarda endüktör voltajı örneğin 400V AC dir yani endivi akım yönüyle devir yönü değişir
umarım açıklayıcı olmuştur kolay gelsin!