145 kw dc motor arada bİr İÇerİden patlama yapiyor

motor orjinal sargılı ve kaliteli kömür kullanınca problem çözüldü. yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim.
 
asıl kastım uyartım uçlarının ters çevrilmesi idi, devir yönünü değiştirir dediğim bu öneriniz idi

sayın abuzettin20 madem uyartım sargılarının yönünü değiştirmek şarttır.Değiştirilsin.Besleme gerilimin de yönünü değişiriz olur biter ;)
 
heh tamda uzmanlık konum MentorII sürücüleri ve DC motor laneti!

Önemli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yapılması gerekenler:
1-Motorun bulunduğu ortamın nem oranı ve yuksek nem olması durumunda izelasyon yapılması
2-Motorun sürücüsünün enkoder girişindeki pals sayım mikro anahtarlı kademe ayarının enkoderdeki değerle eşitlenmesi (önemli çünkü referans voltajları onun sayesinde belirlenir)
3- sürücüdeki parametreler genelde şifrelidir herhangi bir sebepden dolayı değişmişse gerekli parametrelerin düzeltilmesi (yaklaşık 800-1000 adet parametre olması olasıdır önemli olnlar ayarlanacak)(Auto tune yi özellikle DC sürücülerde tavsiye ederim zaten motorda fiziksel değişim gerçekleşmişse sürücünün akım ve gerilim referansları değişiklik gösterir)
4-Motor şayet yüksek devirde bu patlamayı yapıyorsa fırçalar takıldığında ve ya başka bir sebepden dolayı fırça tutucularının açılarının değişmiş olması
5-Motor etiket değerlerinin sürücünün içindeki parametrelerle eşitlenmesi.
6-Yüksek/düşük endivi direnci algılanmasında endüvinin kollektörünün fırçalar tarafından aşınıp aşınmadığı kontrol edilmesi
7-Motor içindeki (karbon-bakır) tozlarının temizlenmesi (Dc motorların endüktör voltajları yüksektir)
8-Motorun devir sınırlaması sürücü içinden yapılması
9-Fırça değişiminde eşit dirençli fırça kullanıması(örnek bakır kaplı-bakır alaşımlı-soft/medium/hard karbon vs)
10-Özellikle endüvi sargılarına giden besleme kablolarının dirençleri ve bağlantılarının kontrol edilmesi
11-Fırça baskı takımlarının mekanik olarak bir problemi olup olmadığının kontrol edilmesi(baskı güçleri+refleks)
Not: bazı dc motorlarda endüktör voltajı örneğin 400V AC dir yani endivi akım yönüyle devir yönü değişir
umarım açıklayıcı olmuştur kolay gelsin!
 
yardımlarınıza şimdiden teşekkürler..
Elektrik süpürgesine 8 ay önce taktırdığım motoru yanmış dediler. Evde denedim. MOtor çalışıyor. Ancak kömürle kollektör arasında sadece kömürün birinde ark yapıyor. neden olabilir. abu motor yanıkta neden çalışıyor.Markası howwermiş galiba. Kullanabilir miyim bu motoru. saygılar..
 
ANLATTIĞINIZA GÖRE SORUN KÖMÜRDEN KAYNAKLANIYOR. ÖNCELİKLE ENDÜVİ SARGILARINDA KISA DEVRE OLURSA MOTOR UZUN SÜRE ÇALIŞMAZ SARGILAR YANAR.ARKADAŞIMIZ BU ŞEKİLDE PATLAMA SESLERİ DUYARAKTA ÇALIŞTIRDIĞINI SÖYLEDİĞİ İÇİN KISA DEVRE OLMASI SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.ENDÜKTÖR SARGIALRINDAN KÖMÜR MAHALLİNE GELEN UÇLAR TERS BAĞLI OLMASI DURUMUNDA MOTOR NOMİNAL AKIM DEĞERİNİN YAKLAŞIK 2/3 KADARINA ÇIKILDIĞINDA ARK YAPTIĞI ZAMAN SORUN VARDIR ANCAK O ZAMAN UÇLAR YER DEĞİŞTİRİLİR.KOLLEKTÖR YÜZEYİ AŞINMIŞ OLABİLİR DİLİM ARALARI STANDART ÖLÇÜLERDE PAHI KIRILARAK AÇILMADIYSA BUNDAN DOLAYI OLABİLİR. Ayrıca KOLLEKTÖR DİLİMLERİ OYNAYABİLİR. BİRDE MOTORU DURDURDUĞUNUZDA KÖMÜR UÇLARINDA KIRILMALARIN OLUP OLMADIĞINA BAKARSANIZ İYİ OLUR.KÖMÜR YUVASI İLE KOLLEKTÖR ARASI MESAFE FAZLA İSE BUNDAN DOLAYI KÖMÜR KIRILABİLİR .GENEDE BİZİM SUAN SÖYLEDİKLERİMİZ OLMASI MUTEMEL SORUNLARDAN BİR KISMIDIR.TAM TEŞHİS KONULMASI İÇİN MOTORUN FİRMAMIZA GELMESİ GEREKİR. FİRMAMIZ AĞIRLIKLI OLARAK DC MOTOR SARIM VE BAKIM İŞLEMLERİ YAPMAKTA OLUP GELİŞMİŞ TEST CİHAZLARINA SAHİPTİR.

0216 3537181
0535 3290798

_________________________________________________

Sadece büyük harf ile mesaj yazmak veya konu açmak yasaktır. Lütfen bir daha tekrarlamayınız.

Düzenleme: Roboelektronik


Forum Kurallarını Okuyunuz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,799
Mesajlar
930,198
Kullanıcılar
452,596
Son üye
Medi-terranean

Yeni konular

Geri
Üst