Abim anladim.S de ne fark varki yagi gelmiyor ic uniteye,yoksa geliyor geri done biliyor nasil oluyor islem?Yapılacak olan S içle dış ünitenin boru mesafesinin ortasında olmalı. Borunun dış ünitenin üst mesafesini aşıp gitmesi çok bir faydası olacağını sanmıyorum. Çünkü illa yağ sisteme yürüyecektir. Önemli olan bu yağı sistemden geri çekebilmektir.
410 a gaz için 125 psi iyi bir değer.
Kolay gelsin.
Serkan kardesim. Azotla temizle yapilirken ince borudan degilde kalin borudan verilse daha iyi olmazmi. Birde oncesinde temizleme icin saf aseton da olabilir ama iyi kurutulmasi lazim. (Aseton kimyacilarda satilan %95 safliginda olan ) birde guvenlik onlemleri alinmasi lazim tabiki[emoji1]Dostum ,
Karlanmanın bir kaç nedeni olur.
1- Eksik gaz
2- Fazla gaz
3- İç fan zaafiyeti , serpantinin veya filtrenin kirli olması
4- İç ünitede yağ birikmiş olması
Basınç değeri karlanma olması için yüksek bir değerde yani artı sıcaklıklarda. Serpantin ve filtreler temiz fan devirli dönüyor ise ,
Sizin ünitede yağ olma olasılığı var. Dış ünitenin yukarıda iç ünitenin aşağıda olması durumlarında sisteme sürüklenen yağın geri dönmeme ihtimali bulunmaktadır. Boru çekiminde yağ cebi yada kapanı adı verilen s ler yapılmalıdır. Ancak 3 metre gibi bir mesafede yağ olması biraz zor ama ihtimaldir. Eğer emiş borusu standarttan kalın ise gaz akış hızı düşeceği için yağı sürükleyemez ve iç ünitede kalır.
Eğer imkanınız var ise gazı cihazın dış ünitesine toplayın. İnce boruya azot gazı ile basınçlandırıp kalın borudan atın. Azot gazı dışında başka gaz kullanmayın özellikle uyarayım oksijen gazı yağ ile temas ederse parlama riski vardır. Çıkan azot gazını kontrol edin bakalım iç üniteden yağ gelecekmi yağ blokajı varmı? varsa yağı komple sistemden süpürün bağlantıları yapıp tekrar derin vakuma alın. Sonrasında gazı salıp tekrar çalıştırın.
Eğer imkanınız yok ise sistemi ısıtma moduna alın. Fan devrini en düşük kademeye alın ve cihazı en az 10 dakika yüksek basınçta çalıştırın. Yüksek sıcaklıktaki basınçlı ve debili gaz iç ünitede var ise yağı ısıtıp inceltip geri toplayabilir. Ama toplayacaktır demiyorum ihtimaldir.
Denemelerinizi yapıp yağ blokajı varsa sistemi çalıştırabilirsiniz. Diğer türlü gereken tüm kontrollerinizi yapmış görünüyorsunuz.
Kolay gelsin.
410 gazi dis ortam sicakliklarina gore 8 bar yani 112 psi olabilir. Donus basinci tabiki. Gqz verirkin likit verilmeai gerekir . Etiket degeride onmeli birde serkan beyin dedigi gibi temizlik sart.Abilerim ilk once cok sag olun bilgilerinizi verdiyiniz icin.cok iyi anlatdiniz.
Abim ben s yaratmamisim amma borunu kaldirib dis unitenin ustunden donderib baglamisim buda yardimci olurmu yagin ic uniteye gelmemesine?
Birde R410 larda basinc ne kadar olmalidir?
Yinede siz dediklerinizi yapacagim
Evet abim .sistem vakum yapiliyor.qaz likit vuruluyor.hep etiketde kiloya gore terazi ile vuruyordum.bu klimada ise etiketde qaz kilosu yok410 gazi dis ortam sicakliklarina gore 8 bar yani 112 psi olabilir. Donus basinci tabiki. Gqz verirkin likit verilmeai gerekir . Etiket degeride onmeli birde serkan beyin dedigi gibi temizlik sart.
Sent from my GT-N7100 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?