18650 1s Bms modülü devre kesme sorunu

Karakedi21

Üye
Katılım
22 Nis 2021
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
46
Selamlar,
Şarjlı matkaptan söktüğüm 18650 pilleri 1s bms kartı ile bir şarjlı süpürgeye bağladığımda motor sadece bir tık hareket edip duruyor. Kontrol etmek için pilleri direkt bağladığımda motor çalıştı. Sonra avometre ile ölçüm yaparken fark etim ki bms devresinden çıkış yapıp uzun (40-50cm) kablo kullanınca motor sorunsuz çalışıyor, kablo boyunu 5cm e getirdiğimde motor bir tık hareket edip duruyor.

Bunun bir çözümü var mı?
 
Bms yi şarj için kullan. Motoru pillere direkt bağla. Ama dibine kadar pili bitirmemen lazım. Ya da daha yüksek akımlı bms lazım. Ya da kabloyu uzunca sarıp biryere sokuşturacaksin
 
Bms yi şarj için kullan. Motoru pillere direkt bağla. Ama dibine kadar pili bitirmemen lazım. Ya da daha yüksek akımlı bms lazım. Ya da kabloyu uzunca sarıp biryere sokuşturacaksin
yada araya uygun direnç koyacaksın ama tavsiye etmem
 
Bms yi şarj için kullan. Motoru pillere direkt bağla. Ama dibine kadar pili bitirmemen lazım. Ya da daha yüksek akımlı bms lazım. Ya da kabloyu uzunca sarıp biryere sokuşturacaksin
1s 15a bms devresi kullanıyorum daha ne kadar yüksek akımlı kullanmam gerekir? 4s 25a bms devresi var bunu 1 s olarak kullanabilirmiyim?
yada araya uygun direnç koyacaksın ama tavsiye etmem
uygun direnç ısınacaktır diye düşündüm, nasıl bir çözüm olur bilemedim?
 
1s 15a bms devresi kullanıyorum daha ne kadar yüksek akımlı kullanmam gerekir? 4s 25a bms devresi var bunu 1 s olarak kullanabilirmiyim?

uygun direnç ısınacaktır diye düşündüm, nasıl bir çözüm olur bilemedim?
40-50 cm. lik o kablo kesitinin tam eşdeğeri (omaj/watt değeri açısından) olacak, yani tam olarak onun yerine geçecek olan bir dirençtir, sn. paskomya aslında tam olarak bunu belirtmek istemiştir, benim tam anladığım şekliyle. Ama bu değerde direnç bulmak zor olacağından kablo uçları soyulmuş 0.75 kablonun temasını deneme yanılmayla bu birbirini sıkma derecesini ayarlayıp, bu direnç değeri tam olarak tutturulabilir, suni bir direnç yaparak, yani kablo içinin bilerek kusurlu yapılmış içten kısa devresini seri bağlayarak. Böylece bu suni sınırlama direnci veya araya seri bağlanmış kusurlu kablo bağlantısı veya kötü temaslı seri kablolu suni direnç BMS'yi aşırı çekilen akım konusunda kandıracak, aşırı akım bu hesaplı suni dirençle çekilmemiş olacağından, pillerden çekilen akım kesilmeyecektir, teorik olarak. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
1s 15A yazanlar hep yalan. Ben cok denedim. Kalkis akımına dayanmıyor bunlar. Eger piller yeterli güçte olduğu halde kesiliyorsa ya ustte de söylendiği gibi pile direkt baglarsiniz veya 1s 15A bms ye yine aynisindan paralel bms ler eklersiniz.
 
1s 15A yazanlar hep yalan. Ben cok denedim. Kalkis akımına dayanmıyor bunlar. Eger piller yeterli güçte olduğu halde kesiliyorsa ya ustte de söylendiği gibi pile direkt baglarsiniz veya 1s 15A bms ye yine aynisindan paralel bms ler eklersiniz.
Paralel nasıl bağlayabilirim bir şema var mı sizde
 
Paralel nasıl bağlayabilirim bir şema var mı sizde
Bms yi nasil bagliyorsanız ayni sekilde bir bms daha yanina ekleyeceksiniz. Yani b - yi b - ye, p- yi p- ye ve diğerlerini de ayni sekilde. Yine çıkışı p lerden alip kullanacaksiniz. Bir de kablolar cok ince olmasin. Kablo ince olunca akim taşıma kapasitesi düşer. bu da voltajin çökmesi olarak yanisr ve bms yine kapatir.
 
1S 20A 3.7V
Boyutu: 50*20*3.5mm Maksimum çalışma akımı: 16A
Üst limit anlık akım: 3,4A
Aşırı şarj voltaj aralığı: 4.28 ± 0.05V
Aşırı deşarj voltaj aralığı: 2.4V ± 0.05V
Şarj gerilimi: 4.2V
Sessiz akım: <30uA
Kısa devre koruması: koruyabilir, kendini kurtarma geciktirebilir
yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi 1S BMS devresinin üst limit anlık akım değerinin, çalıştıracağınız motorun anlık (demeraj akımı-kalkınma akımı-yığılma akımı) akım değerini karşılıyor olması gerekiyor. Demekki kullanmış olduğunuz 1S15A BMS anlık akım değerini karşılayamıyor. Ya karşılayan bir BMS tedarik etmeniz yada arkadaşların belirttiği gibi paralel BMS ler ile akım değerini yakalamalısınız. Araya koyduğunuz kabloda iyi bir çözüm ama motor performansını düşürür. Dirençte aynı şekilde sürekli devrede kalacağı için performansı düşürür.
Ben sadece kendim kullanacağım aşırı deşarj olmasına fırsat vermeden kullanabilirim dersen;
BMS ler genellikle P+ devresini keserler, B+ile P+ arasına işaretli yeri P+ dan tarafta olacak şekilde bir diyot ve bir cam Sigorta bağlarsan sorun çözülür. Sadece aşırı deşarj koruması iptal olmuş olur. Aşırı şarj koruması çalışmaya devam eder. Pilin 2,4 V altına inmesine izin verirsen ilkinde olmasa bile pili artık tekrar şarj edemeyebilirsin. Bu önerimde en kötü ihtimal pil aşırı deşarjdan ölür.Yeni pil almak zorunda kalırsın.
 
Bms devresi ile motor arasına
DC Motor Soft Start
devresi ekleyerek çözebilirsin.
Forumda ve nette var örnekleri,
Bir transistör bir iki direnç bir kapasitör ile yapılan basit versiyonları işini görür.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,781
Mesajlar
930,055
Kullanıcılar
452,555
Son üye
ulassh

Yeni konular

Geri
Üst