Sn. ugurçocuk; çok mecbur kalmadıkça (ara sıra veya nadiren de olsa) hızlı şarjı çok az kullanın, onun dışında hızlı şarj batarya ömrünü normal, uzun şarjlara göre çok daha kısaltacaktır. Nedeni, hızlı şarjlarda amper miktarı daha fazladır, amper miktarının fazlalığı demek, pil veya aküden geçerken onun çok daha fazla ısınması demektir, *joule (
Elektrik kanunlarına istinaden I=V/R'ye göre geçerek oluşan) etkisiyle oluşan bir olay nedeniyledir.
Örneğin kurşunlu aküleri veya nikel kadmiyumlu şarjlı pilleri kapasitesinin en fazla 1/10'una kadar akımla (amperle) şarj ediyoruz normalinde. Neden? Bunlarda da hızlı şarj yok mudur, vardır, ama sürekli hızlı şarjı tatbik etmek demek pil, akü, batarya, vb. ömründen sürekli yiyecek olur demektir veya olması gereken normal ömründen, ömür/saykıl oranından sürekli taviz vermek demektir. Bu nedenle sürekli olan kullanımlarınızda ısrarla hızlı şarj modunu değil sadece normal şarj modunu (zaman uygun olduğu ölçüde) tercih edin.
Farzı mahal diyelim ki Tesla'nın elektrikli araçlarından birini paranız çok uygun olup bir adedini satın aldınız. Peki hızlı şarjı mı yoksa normal şarjı mı bu seçimde tercih etmeniz gerekir? Elbette ki çok kritik zamanda araba bir yere çok acil yetişmeyecekse ve sürekli kullanımlarda lityum pillerin uzun ömrü için normal şarjı seçersiniz, özellikle evden uzatmayla tek faz şarjda (3 fazda daha hızlı doluyor) kablo uzatıp bunu tercih edersiniz, çünkü en mantıklı seçim şekli bu olur. Dünyanın parasını verip biniyorsunuz çünkü, bir de en pahalı kısım zaten batarya kısmıdır, çok da yanlış bilmiyorsam eğer, onun için bir ara bataryaları renault'un elektrkli araçlarında zaten kiralıyorlardı. Kolay gelsin.