serkan_48
Üye bildiğin dümdüz üye
Tam dalga doğrultmada sinüs sinyali aşağıdaki gibi siyahla çizildiği şekilde oluşur. Eğer bu şekli ile cihaz beslenirse uğultu meydana gelir. Buradaki sorun sinüs eğrisinin saniyede 100 kez 0 volta inip tekrar tepe noktasına ulaşmasıdır.
Mavi ile çizilen çizgi ise çıkışa kondansatör eklendiğinde oluşan DC voltajdır. Sinüsün zamanla gerilimin sıfıra doğru indiği tepede şarj olan kondansatörden sistem beslenerek voltajın düşmesi engellenmiş olur.
Bu yaşanacak olan uğultu azalmış olur.
Not: Konu içeriği bu gibi bir trafo ile araba teybi çalıştırmak. Ancak bir sorun daha var. Konusu geçen transformatör 2x12 volt 15 watt ise verebileceği maksimum akım 1 amper ve biraz üzeridir. Şu an piyasadaki en kötü araç teybi 2.5 - 4 amper arası akım çeker. Bu nedenle bu transformatörle araba teybi çalıştırmak pek mümkün görünmüyor.
Mavi ile çizilen çizgi ise çıkışa kondansatör eklendiğinde oluşan DC voltajdır. Sinüsün zamanla gerilimin sıfıra doğru indiği tepede şarj olan kondansatörden sistem beslenerek voltajın düşmesi engellenmiş olur.
Bu yaşanacak olan uğultu azalmış olur.
Not: Konu içeriği bu gibi bir trafo ile araba teybi çalıştırmak. Ancak bir sorun daha var. Konusu geçen transformatör 2x12 volt 15 watt ise verebileceği maksimum akım 1 amper ve biraz üzeridir. Şu an piyasadaki en kötü araç teybi 2.5 - 4 amper arası akım çeker. Bu nedenle bu transformatörle araba teybi çalıştırmak pek mümkün görünmüyor.