https://www.youtube.com/watch?v=GRZ0uQvDTzk
Merhaba. Hız (km) saatine iletim şekli elektronik sensör yerine fleksibıl telle (iç teli dönerek) yapılıyorsa (linkteki gibi) öncelikle şanzımandan bu amaçla dişli çıkışı bağlantı yerine ve kilometre saatinin arkasındaki bu telle bağlantı yerinin sağlamlığından emin olmanız lazımdır. Fleksibıl telde iletimle (dönüşle) ilgili bir iç sıkıntı varsa (elle çevirip diğer uçtaki çıkışında döndüğü gözle görülebilir) bu fleksibıl teli değiştirmeniz gerekir. Şanzımandan hareket aldığı ilk bağlantı yerindeki dişlilerde iç aşınmalar varsa, bu şanzımandan ilk dönme hareketini aldığı küçük dişlisi aşınmış ve dönme hareketini iletemeyecek derecede dişleri kırılmışsa yenisiyle değiştirmek gerekebilir. Bu noktaya kadar aksaklık görülmediğinde bu km-saatinin iç yapısıyla da (fleksibıl telin iç bağlantılarında bir aksaklık olmadığı gözle görüldükten sonra) bu sıkıntı ilişkili olabilir. O takdirde bu km-saatinin orijinaliyle komple değişimi veya bunun tamirini yapanlardan tamiri yoluna gidilebilir.
Şanzıman dişlisi-fleksibıl tel yerine sensörle iletim şekli varsa yine bu km-saatine kadarki iletimde, aradaki kablonun içten iletim sağlamlığını, sensör (muşir) kablo geçme başındaki bağlantıyı ve saatin arkasına gelen kablonun sağlam olan irtibatını (sıkılığını) kontrol edin. Aradaki bu iletim bağlantılarında sıkıntı görülmezse analog veya dijital km-saatinin kendisinde de bir sıkıntı olabilir. Kolay gelsin.