Hocam videoyu izledim. Teşekkürler. Yalnız A tipi kaçak akım için; DC akım geçen tesisatlarda, doğru akım yüzünden açma yapmasını önlüyor diyor. S tipi için ise sınıra geldiğinde 1 sn kadar beklediğini hemen açma yapmadığını söylüyor. Şimdi benim kullanım senaryomda hangisi ne işe yarayacak hocam?
Hocam bugün yeni daimi kondansatör bağladım. Şu an sorunsuz çalışıyor. Herhangi bir kararsızlık yok. İş @sami inci hocamın söylediği son A tipi kaçak akımı da alıp bağlamaya kaldı. Umarım 4 5 güne yetiştirebilirim. Dediğiniz gibi kaçak akım bulamadım. İnternetten sipariş etmeyi düşünüyorum. Fakat gelmesi montajı vs yetişir mi onu bilemiyorum.Motorunuzun yardımcı sargısında, kondansatörlerde veya merkezkaç anahtarında (başka bir sistem yoksa) sorun var gibi gözüküyor. Böyle durumlarda dönüş yönü ifade ettiğiniz gibi belirsiz olur, motor zarar görebilir, daha tehlikeli durumlarda oluşabilir. Elektrikçiden yardım almanız en doğrusu olur.
1 sn kadar beklediğini hemen açma yapmadığını söylüyor.
Nerede yazıyor ? Merak ettim .
Ekli dosyayı görüntüle 99636
İnternetten satış yapan yerlerde rahatlıkla bulabilirsiniz, motorun kablo kesitine de dikkat edin (ısınma açısından). Ayrıca bu bir fazlı motora sahip sistem seyyar mı? Bağlantıyı fişle mi yapıyorsunuz?Hocam bugün yeni daimi kondansatör bağladım. Şu an sorunsuz çalışıyor. Herhangi bir kararsızlık yok. İş @sami inci hocamın söylediği son A tipi kaçak akımı da alıp bağlamaya kaldı. Umarım 4 5 güne yetiştirebilirim. Dediğiniz gibi kaçak akım bulamadım. İnternetten sipariş etmeyi düşünüyorum. Fakat gelmesi montajı vs yetişir mi onu bilemiyorum.
tam burası hocam.
Yok hocam motoru helezonun üzerinden söktüm. Atölye masasında, fişi denemek için bağladım sadece. Normalde de yıllar önce 0 olarak, fabrikadan aldığımızda; sadece otomatik şartel takılıydı. Yani fiş, sonra otomatik şartel. Böyle olunca da bir akrabamızda motor yandı dedi getirdi. Açıp baktığımda kalkış kondansatörünün patladığını gördüm. Yenisini taktım. Dün de daimi kondansatörü bağladım motor normal haline döndü. Ben de motoru bir daha bu tip şeylerden korumak için buraya konu açtım. Sağolsun arkadaşlar çok yardımcı oldular. Motora Mkş ve kaçak akım bağlamamız gerektiğini söylediler. Sizlerin de yardımıyla yapmaya çalışacağım.İnternetten satış yapan yerlerde rahatlıkla bulabilirsiniz, motorun kablo kesitine de dikkat edin (ısınma açısından). Ayrıca bu bir fazlı motora sahip sistem seyyar mı? Bağlantıyı fişle mi yapıyorsunuz?
Hocam bugün yeni daimi kondansatör bağladım. Şu an sorunsuz çalışıyor. Herhangi bir kararsızlık yok. İş @sami inci hocamın söylediği son A tipi kaçak akımı da alıp bağlamaya kaldı. Umarım 4 5 güne yetiştirebilirim. Dediğiniz gibi kaçak akım bulamadım. İnternetten sipariş etmeyi düşünüyorum. Fakat gelmesi montajı vs yetişir mi onu bilemiyorum.
tam burası hocam.
Anladım hocam. Hatta 2 kaçak akım çalışacağı zaman aynı anda atmaması için diyorsunuz. Tamam anladım. Peki bu a9r61263 schneider, 5SV5316-6 siemensten daha özellikli bir ürün falan mı? Aralarında 300 400 TL civarı oynuyor. Arkadaşların dediği gibi Siemens olanı alsam geçsem bana yeterli galiba değil mi?Vİdeoda anlatılmak istenen .
30mA ile 300mA aynı anda atmasın diye .
Siğorta kutusunda 30mA ( anlık )
Sayaç panosunda 300mA ( seçimli )
A tipi ( üst foto açıklama )
Üst yazı yorumum .
------------------------------------------------------------
Siğorta kutusunda 30mA ( anlık )
Sayaç panosunda 300mA ( anlık )
AC tipi
İki kaçak akım rölesi aynı anda atabilir .
Ait ürünler .
https://www.se.com/tr/tr/product/A9R41263/iid-kaçak-akım-koruma-rölesi-kaçak-akım-koruma-rölesi-rccb-2p-63a-30ma-ac-tip/??range=7559-acti9-iid&parent-subcategory-id=1620&filter=business-4-elektrik-dağıtım&selected-node-id=12144438694
https://www.se.com/tr/tr/product/A9R44263/iid-kaçak-akım-koruma-rölesi-kaçak-akım-koruma-rölesi-rccb-2p-63a-300ma-ac-tip/??range=7559-acti9-iid&parent-subcategory-id=1620&filter=business-4-elektrik-dağıtım&selected-node-id=12144438694
Motorunuz tam yükte 18,5 Amper çekiyor, bunu standart 220 V fişlerden çalıştırmak doğru olmaz. O tip fişler takribi 10 Amperlik akımlarda kullanılır genelde, sizin motorunuz zamanla fişi yada prizi yakacaktır. Muntazam yapılmış B tipi 16 Amperlik Sigorta kullanılmış bir prizde motoru çalıştırmaya çalıştığınız anda sigortanın derhal atma ihtimali de yüksektir. Malzemeler hakkında araştırma yapmanız, çoğu zaman hepimizin akıl danıştığı buradaki bazı üyelerden fikir almanız da güzel. Ben gene de işi bir elektrikçiye yaptırın derim, en basit bağlantının bile kendine ait yüksüğü, pabucu vardır. O pabucu, o yüksüğü sıkan ayrıca uygun bir pensesi vardır. Bu tip ekipmanlar olmadan (ki bu verdiğim en temel örnektir) emniyetli bir iş çıkarmak mümkün değildir. Basit bir gevşeklik bile yangına sebep olabilir.Yok hocam motoru helezonun üzerinden söktüm. Atölye masasında, fişi denemek için bağladım sadece. Normalde de yıllar önce 0 olarak, fabrikadan aldığımızda; sadece otomatik şartel takılıydı. Yani fiş, sonra otomatik şartel. Böyle olunca da bir akrabamızda motor yandı dedi getirdi. Açıp baktığımda kalkış kondansatörünün patladığını gördüm. Yenisini taktım. Dün de daimi kondansatörü bağladım motor normal haline döndü. Ben de motoru bir daha bu tip şeylerden korumak için buraya konu açtım. Sağolsun arkadaşlar çok yardımcı oldular. Motora Mkş ve kaçak akım bağlamamız gerektiğini söylediler. Sizlerin de yardımıyla yapmaya çalışacağım.
Anladım hocam. Hatta 2 kaçak akım çalışacağı zaman aynı anda atmaması için diyorsunuz. Tamam anladım. Peki bu a9r61263 schneider, 5SV5316-6 siemensten daha özellikli bir ürün falan mı? Aralarında 300 400 TL civarı oynuyor. Arkadaşların dediği gibi Siemens olanı alsam geçsem bana yeterli galiba değil mi?
Hocam köyümüzde atölyemiz mevcut. Birçok ustanın elinde olmayan (kalitesi dahil) alet edevatlar elimizde mevcut (yüksüğünden penselerine). Köyümüz merkeze 70 km. Ondan dolayı atölyemizde elimizden geleni yapıyoruz. Gelmeyene bakıyoruz. Usta konusuna gelince; bugün tanıdık ustalarımız dahil gezdiğimde verdikleri cevapları ve akılları görseydiniz anlardınız. Hatta konudan yukarı giderseniz Sami beyin 63a kaçak akımına bile, şöyle cevaplar geldi; gerek yok, çok 25 tak geç. 40 da yeter! Arkadaşın yanlışı var söyle tekrar baksın! Ac dışında kaçak akımı bilen bile 2 usta vardı sadece. Ve ben 20 ye yakın usta ve dükkan gezdim. Yıllardır mekanik işler dahil, ustalardan çok çektik. Şimdi malzemeyi toplayıp gitsem biri buna gerek yok diyecek. Buna boşa para vermişsin diyecek. Biri abi elimde iş çok boş bir zamanımızda bakalım diyecek vs. vs. (daha önceki tecrübeler). Bunlar 10 yılda bize atölye kurdurdu. Standart 220V fiş yerine, Elektrik saatinden helezon için ayrı bir hat çekip, bir adet dişi 380V fiş koyup, karşılığına da helezona 380V erkek fişi taksam bağlarsam, dediğiniz tehlikeyi aşamaz mıyız?Motorunuz tam yükte 18,5 Amper çekiyor, bunu standart 220 V fişlerden çalıştırmak doğru olmaz. O tip fişler takribi 10 Amperlik akımlarda kullanılır genelde, sizin motorunuz zamanla fişi yada prizi yakacaktır. Muntazam yapılmış B tipi 16 Amperlik Sigorta kullanılmış bir prizde motoru çalıştırmaya çalıştığınız anda sigortanın derhal atma ihtimali de yüksektir. Malzemeler hakkında araştırma yapmanız, çoğu zaman hepimizin akıl danıştığı buradaki bazı üyelerden fikir almanız da güzel. Ben gene de işi bir elektrikçiye yaptırın derim, en basit bağlantının bile kendine ait yüksüğü, pabucu vardır. O pabucu, o yüksüğü sıkan ayrıca uygun bir pensesi vardır. Bu tip ekipmanlar olmadan (ki bu verdiğim en temel örnektir) emniyetli bir iş çıkarmak mümkün değildir. Basit bir gevşeklik bile yangına sebep olabilir.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?