220VAC Kontaktör Bobin Arızası

nasıl bir hatadan bahsediyorsunuz

yüksek gerilim, alçak gerilim ve nötr kopması. (nötr kopmasında empedansa göre alıcıların gerilim değişimini araştırın)

devre tasarımdaki hatadan dolayı uzun süre durmadan paletin çekip bırakması.

gevşek bağlantı yüzünden bobinin kararsız çalışması.

bobin sindirme modülünün kullanılmaması falan uzar gider.
 
Kompresör, basınç kontrol anahtarı (presostat) ayarında fark çök az ıse, stop ve devreye gırmede titrşim yaptırabilir, buda kontaktör bobin nuve cenelerınde aşınma ve tirteşimden dolayı bobinin titrettiğinden baglantı uclarında hasara sebep olabilir.
 
Son düzenleme:
Bencede çakma kontaktör olasılığı yüksek. Arkadaşlarin bahsettiği basinç şalteri ayarları ve bobine uygulanan gerilimin kalitesinden emin olmak gerekir. Kumanda devresi geriliminin 380/220 V bir trafo ile sağlanması çok sağlıklı olur.
 
Bu trafoların Elektrik gidip geldiğinde sigortasını attırması bazı durumlarda keyfe keder oluyor. Yüksek güçlü bir kompresörün kontrol panosunda vardı. Otomatı C tipi olmasına rağmen bahsettiğim durumlarda atıyordu ara sıra.D tipi ile denemek nasip olmadı. Bu mevzunun benzeri yüksek gerilim trafolarında kesici açtırma olarak başıma geldiği için yadırgamadım aslında.
Edit : Kalıbımı basarım fahri baba kartuş Sigorta kullanacaksın evladım otomat olmaz diyecek
 
Deneyince haber vereceğim Abi. Enerji verildiği anda sinüs eğrisinin tepe noktalarına yakınsa bu durum oluşabiliyor (arka arkaya denemeler yaparak gördüm). D tipinde muhtemelen olmayacaktır.
 
380/220 V kumanda transformatorlerinde primerleri termik-manyetik karaktristikli şalterle sekonder tarafı ise C tipi MCB ile korunur. pek tabi eriyen telli Sigorta da kullanılabilir. benim anlamadığım Elektrik gidip geldikten sonra prensip gereği makinenin start verilmeden çalışmaması lazım.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…