24v 100 amper alternatörü kaç hp çalıştırır?

Yanlışın var @paskomya usta. Elektrik motorlarının etiketinde yazan güç milden alınan güçtür.
https://www.gamak.com/asenkron-motorlarda-verim-nasil-hesaplanir

burası kafamı karıştırdı bak. verim oranı %90 olmuş nerdeyse. yukarıdaki çalışacak eşek (motor) 24 voltta 100 amper basacak. hangi pencereden bakarsan bak benim var dediğim kayıplar doğru. elektrik motorlarının güçleri tam olarak yüklemede kısa devre gücü ile hesaplanır ve bu güç peak güç diye anılır ve anlıktır. şirketlerin güç bildirimleri satış politikası üzerine her zaman abartıdır. asenkron motor , özellikle elektrikli araba ve motosikletlerde her zaman peak power anılır 1500 watt ama 3000 watt güç verir. iyi de kaç saniye? bak bizi kazıklıyorlar ama yalan söylemiyorlar. o motor gerçekten 3000 watt güç üretir, üretir ama ne kadar süre ??? yine benim matematiğim düştü, yok çenem düştü, fazla sesli düşündüm...
 
Ustam alıntı yaptığınız yerde etikette yazan değer tam yük koşulları altında çalışma için belirlenmiştir demiş. Bildiğim bu değerler sürekli çalışma için veriliyor.
 
Elde edeceğin Elektrik akımını AC olarak kulanacaksan devir frekans önemli. Deviri sabit tutmak için olan Elektronik kısmını bilmiyorum. Birde yük değişimlerinde voltaj ve devir oynamaması için ağır bir volan gerekiyor.

Ama DC ye çevireceksen önemli değil. İstenilen voltajı veren devirin üzerinde olması yeterli.
Çıkışına istenilen voltaja ayarlı regulatör konulması lazım.
 
Son düzenleme:
Öncelikle şunu ayırmak gerek. Verim ile motorların mil çıkış gücü birbiri ile alakalı şeyler değildir. Verimden kasıt yakıtın potansiyel enerjisinin ne kadarının mil çıkış gücüne çevirebildiğidir .O yüzden yüzdelik devir verilir (%30-35 gibi) bu potansiyelin ancak belirli yüzdesinin mil çıkış gücüne çevrilebildiği geri kalan oranın ısı sürtünme devimin v.s ile kaybolduğunu gösterir.

İçten yanmalı motorların mil çıkış gücü ise belirli devir için verilir. Her içten yanmalının maksimum torku ürettiği bir devir vardır.. Bu devrin altında ve üstünde tork düşer. Hıza ihtiyaç duyduğunuzda yüksek devir yaparsınız ama torkunuz düşmüştür. işte o devirle rampa çıkamazsınız. Rampa için Mil çıkış gücünü redükte eder ve maksimum tork devrinde sürmeye çalışırsınız. (ideal olarak)

Ez cümle bir içten yanmalı etiket değeri onun üretebileceği en yüksek gücü temsil eder.Bununda verimle alakası yok. Motor var 250 NM sürekli güç için 100 km'de 5 litre harcar motor var aynı değerler için 10 litre.Verim işte burda devreye girer.
 
Verimle mil çıkış gücü alakasız dersek verimin tanımına ters olur. Elektrik motorları için verim; milden alınan gücün şebekeden çekilen güce oranıdır. Konunun verimle alakası yok dersek daha doğru olur. İhtiyaç duyulan güç hesaplanmış bu gücü verecek motorun verimi konudan bağımsız.​
 
Ilk basta gerekli gucu hesaplamistik.

Alternatorun devir sayisi verilmedigi icin hesap alternatorun dogrudan motorun nominal devrinde dondurulmesi durumunda calistirilmasi uzerine yapilmisti.

Yuk alternator oldugu icin bunun devir sayisi gezinmemeli. Eger motorun nominal devir sayisi ile alternatorun nominal devir sayisi uyusmuyorsa araya kayis kasnak yada benzeri bir reduksiyon elemani konacak.

Hesapladigimiz motor gucunu 3.2 Beygir bulmustuk. Reduksiyon sisteminin verimi de atiyorum %90 ise o zaman 3.2/0.9 = 3.5 Beygir buluruz.

Bunun uzerine de pay koymakta fayda var. 4 Beygir uygun gorunuyor. Bu da 1.1 katsayisi demek.

Uygulamaya gore 1.1 katsayisi 1.5 hatta 2.5 bile secilebilir. Bu da 5.25 ... 8.75 Beygir araligina girer.
 
Benim kastım içten yanmalılar.Elektirk motorlarındaki verim -güç ilişkisi farklı yorumlanabilir.O komuda bilgim yok.

İçten yanmalılara dönersek verimle mil çıkış gücünün alakası direkt yoktur. Siz 50 LT yakıt yakıp 100 BG güç elde edersiniz başkası 5 LT yakıt yakıp elde eder. Nihayetinde mil çıkış gücü aynıdır.Burada fark eden potansiyel gücün ne kadarını Mil çıkış gücüne çevirebildiğiniz.Verim bu potansiyelin ne kadarını kullanabildiğinizdir.

Normal şartlarda 1 LT benzinin potnsiyeli 31500 KjL enerji varmış.Bu kabaca depoda dururken barındırdığı potansiyel.Biz bunu yaktığımız zaman %30-35'ini mil çıkış gücü alabiliyoruz içten yanmalılarda. (ki bu değerler modern motorlar içindir) Verim işte burada önemli.Düz mantık deponuz doluyken sizin ondan direkt faydalanma miktarınız 3/1 kadar.Geri kalanın bize hiç bir faydası yok.
 
Aslında içten yanmalı, elektrikli vs. farketmez tüm sistemler için verim aynıdır. Çıkış gücü/giriş gücü. Benzinli motorda giriş gücünü sağlamak için benzin tüketilir, Elektrik motorunda elektrik enerjisi. Sonuçta benzin, dizel, elektrik vs. giriş gücüdür ve verimle ilintilidirler.​
 
çokmuş.. 2-3 hp ile halledebilir miyim diye düşünüyordum. Gerçi kamyon alternatörleri 800 devir civarında gerekli gücü üretebiliyor sanırım. 2,5 - 3 hp çim biçme motorları 7000 - 10.000 civarı devir çeviriyor devirli iken. redükte edip taksam çalıştırır mı acaba?
 
çok olan ne acaba merak ettim? güzel insan, bir kamyon motoru kaç hp biliyor musunuz? minimum 450-500 hp ve ayrıca kamyon alternatörü kaç amper basıyor onu da sanırım bilmiyorsunuz. hadi 100 amper bassın, 100 amper çocuk oyuncağı değildir. 450 - 500 hp makinada şarj dinamosu için 5-10 hp kaybetmek sorun değil zaten devirle alakalı olduğu için düşük devirde çok basmaz. eğer elinizdeki bir kamyon alternatörü ise marka modele göre fikirde bulunmak faydalı olacaktır.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…