24V DC kısa devre koruması

Katılım
15 Ara 2009
Mesajlar
412
Puanları
16
Yaş
41
Herkese merhabalar,üstadlara saygılar,
Otomasyon projesinde 24V DC güç kaynağı ile beslenen ve kumanda amaçlı kullandığım devrelerde bir kısa devre yaşadım.Sanırım 24V DC nin - ucuna Nötr kısa devre yapmış.Güç kaynağının beslediği Dokunmatik Panel,Sahada 24 V ile çalışan bazı cihazlar hatta inverter'a start verdiğim ortak noktalardan birçok cihaz bozulmuştur.Sorum şu ki 24V dc 'nin çıkışına ve sahadaki cihazların girişine yüksek akım,kısa devre,farklı voltaj kısa devreleri vb.. için ne yapabilirim? Her cihazdan önce ilgili bir cam sigorta akım problemini çözebikecektir belki ama voltajlar için neler yapılabilir,tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim
 
Koruma iletkenini makine ve pano govdesine mutlaka irtibatlayin.

Guc kaynaginin (-) kutubunu koruma iletkenine veya pano gövdesine irtibatlayin.

Ornegin 400/230V transformator kullaniyorsaniz onun da sekonder cikislarindan birini koruma iletkenine veya pano govdesine irtibatlayin.

24VDC devreyi fiziki olarak parcalara ayirarak ayri sigortalarla koruyun. (Plc giris-cikis gibi)

Ve mutlaka KAKR kullanin.
 
Koruma iletkenini makine ve pano govdesine mutlaka irtibatlayin.

Guc kaynaginin (-) kutubunu koruma iletkenine veya pano gövdesine irtibatlayin.

Ornegin 400/230V transformator kullaniyorsaniz onun da sekonder cikislarindan birini koruma iletkenine veya pano govdesine irtibatlayin.

24VDC devreyi fiziki olarak parcalara ayirarak ayri sigortalarla koruyun. (Plc giris-cikis gibi)

Ve mutlaka KAKR kullanin.
Teşekkürler ustacım,1,3,4 katılıyorum fakat 2. Söylediğine katılmıyorum.Sistemde inverterler var inverter çıkışı ekranlı kablonun ekranını inverter tarafında ve motor tarafında kullanıyorum,ayrıca motor gövdeleri ve makine şaselerini topraklıyorum.Toprak ile 24V DC 'nin bağlanmasını doğru bulmuyorum,bunu düşüneceğim,çünkü bazı eski makinelerin gövdesi nötr ile topraklanmış olabilir :( .

KAKR kullanmak gayet mantıklı 👍 Teşekkür ederim🙏
 
Teşekkürler ustacım,1,3,4 katılıyorum fakat 2. Söylediğine katılmıyorum.Sistemde inverterler var inverter çıkışı ekranlı kablonun ekranını inverter tarafında ve motor tarafında kullanıyorum,ayrıca motor gövdeleri ve makine şaselerini topraklıyorum.Toprak ile 24V DC 'nin bağlanmasını doğru bulmuyorum,bunu düşüneceğim,çünkü bazı eski makinelerin gövdesi nötr ile topraklanmış olabilir :( .

KAKR kullanmak gayet mantıklı 👍 Teşekkür ederim🙏


araştirin, oldugunu görün.
anlamaya calisin, anlayin.
ve uygulayin rahat edin.
 
Teşekkürler ustacım,1,3,4 katılıyorum fakat 2. Söylediğine katılmıyorum.Sistemde inverterler var inverter çıkışı ekranlı kablonun ekranını inverter tarafında ve motor tarafında kullanıyorum,ayrıca motor gövdeleri ve makine şaselerini topraklıyorum.Toprak ile 24V DC 'nin bağlanmasını doğru bulmuyorum,bunu düşüneceğim,çünkü bazı eski makinelerin gövdesi nötr ile topraklanmış olabilir :( .

Hocam bir virgül atlamasan tam manifesto diyecektim .
Üstad sen de aynı düşüncede misin ? Arabada şase diye bir kavram var da eyw başka üretici yok yani,topraklama ile DC herhangi bir kaynağı şöntlemek doğrumu ? Bu olay haberleşme kablosunun ekranını da topraklamak demek o halde,peki dışarıdan bir voltaj geldiğinde Dc'nin eksi ucundan bir etkileşim olmaz mı ?Yada topraklama kablosu koptu diyelim.Biraz düşünüp ölçüp deneyeceğim bakalım,hadi hayırlısı 😅 Malzemeler ateş pahası 😅
 
Üstad sen de aynı düşüncede misin ? Arabada şase diye bir kavram var da eyw başka üretici yok yani,topraklama ile DC herhangi bir kaynağı şöntlemek doğrumu ? Bu olay haberleşme kablosunun ekranını da topraklamak demek o halde,peki dışarıdan bir voltaj geldiğinde Dc'nin eksi ucundan bir etkileşim olmaz mı ?Yada topraklama kablosu koptu diyelim.Biraz düşünüp ölçüp deneyeceğim bakalım,hadi hayırlısı 😅 Malzemeler ateş pahası 😅

amerika bilerek veya bilmeyerek keşfedilmiş.
okyanusların sertliğine dayanabilecek gemiler yapılmış.
haritalar toplanmış, birleştirilmiş ve çizilmiş.
iş bilen kaptan ve tayfalarla yola çıkılmış.
zaman içinde de eksikler giderilmiş ve rotalar oluşturulmuş.
yıl olmuş 2025, deniz taşımacılığının geldiği yeri siz söyleyin!

şimdi limanda oturmuşunuz; haritam var, gemim var, kaptanım var, tayfam var, çok değerli malım ve canım var fırtına çıkarsa, mayına çarparsam, korsanlar saldırırsa falan n'aparım diyorsunuz. amerika'dan avrupa'ya, avrupa'dan amerika'ya denizler yol oldu artık.

okyanuslarla ve hırçın üyelerin izolasyon trafosu anlayışlarıyla uğraşacak vaktim yok ne yazık ki ama aşağıdaki linki incelerseniz otomasyonda (elektrikte) katedilen yolu da göreceğinizi umuyorum.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/pano-hakkında-sorum-var.128564/page-2
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,325
Mesajlar
935,779
Kullanıcılar
453,612
Son üye
Sinan0303

Yeni konular

Geri
Üst