Hepize selamlar. Farklı görüş ve yorumların hemen hemen hepsini okudum.Şu kanıya vardım.Öncelikle (jenaratörler devrede iken) yüke göre OTOMATİK girip çıkan kompanzasyon sistemi tercih edilmiyor nedeni;Jenaratör uyartım devresinde dalgalanmalarına neden olduğu için ani gerilim yükselmelmelerine neden oluyor.Ama yük cos& nin 0.8 in altında tutmamak için SABİT bir kompanzasyonun olması gerektiği yazılmaktadır.Anlamadığım şu sistemde sabit kompanzasyonumuz var diyelim ...Jenaratör devreye girdiği anda..Hemen yüke katılacak endüktif yükümüz yoktur.O esnada jenaratör bu kompanzasyon yükünü nasıl bir yük görür ve jenaratör geriliminde ne gibi bir etki gösterir.tecrübelerinize ihtiyacım var..SAYGILARIMLA
Sn Musmercan sabit kompanzasyon kesinlikle önerilmiyor, otomatik kontaktörlü kompanzasyon önerilmiyor, tristörlü harmonik filtreli, hızlı kompanzasyonsa gerekmesi halinde (sınır yük değerleri oluşması, aşırı reaktif yüklerin varlığı, alternatörün sınır değerdeki akımdan dolayı ısınması ve reaktif akımların düşürülmesi vs durumda) öneriliyor.
Sf29 madde 10.7'yi okuyunuz AKSA otomatik kompanzasyon sisteminin devre dışı bırakılmasını cosfi'nin 0,8-1 arasında tutulmasını istiyor. Buradan anlaşılan cosfi değeri düşük büyük güçlü yüklere münferit kompanzasyon uygulanarak toplam yük cosfi değerinin 0,8 üzerine çıkartılması gerekliliği. http://www.aksa.com.tr/upload/docs/...c5cd/d8271437-c2a6-4d05-be9f-82d7489ac5cd.pdf
Münferit kompanzasyon ile sabit kompanzasyon aynı şey değildir, yükle birlikte girip çıkabilen devrede fazladan kapasitör kalmasına olanak vermeyen bir şekilde münferit kompanzasyon mümkün, haklısınız. Aksanın bu maddede kullandığı son açıklama çok kapalı ve bence anlamsız; ne demek yüke verildiğinde güç faktörü düzeltme elemanlarını devre dışı bırakmak, münferit yapacaksak yükle birlikte girip onunla birlikte çıkmalı kondansatörler.