Elektrik konusunda bilgim çok az, bilgili arkadaşlar yardım ederse çok sevinirim. 2Kw rüzgar türbini projem için İnverteri kaç Volt olarak seçersem daha iyi olur? Ayrıca kaç adet akü önerirsiniz ve bu aküler kaç Amper olmalı?
İnvertör voltajı makası ne kadar az olursa o kadar verimli olur, kayıplar azalır diye biliyorum. O yüzden varsa 48 volt türbin alın. Yoksa 24 volt tercih edin. 24 volt tercihinin bir diğer avantajı da hibrit bir sistemde ilaveten birbirlerini telafi için 24 volt güneş paneli ilavesine uyumlu olur. Rüzgar olmayınca güneşle, güneş olmadığında rüzgarı değerlendirirsiniz. Ben küçük çaptaki 12 volt sistemim için 400 watt gibi bir türbin düşünüyorum. Şebeke gelirse türbin elzem olmaz.
İnvertör voltajı makası ne kadar az olursa o kadar verimli olur, kayıplar azalır diye biliyorum. O yüzden varsa 48 volt türbin alın. Yoksa 24 volt tercih edin. 24 volt tercihinin bir diğer avantajı da hibrit bir sistemde ilaveten birbirlerini telafi için 24 volt güneş paneli ilavesine uyumlu olur. Rüzgar olmayınca güneşle, güneş olmadığında rüzgarı değerlendirirsiniz. Ben küçük çaptaki 12 volt sistemim için 400 watt gibi bir türbin düşünüyorum. Şebeke gelirse türbin elzem olmaz.
Teşekkür ederim yorumunuz için. 24 Volt'ta karar kıldım o zaman. Yalnız hazır almayacağım, çok aşırı pahalıya geliyor. El işçiliğim iyidir, Elektronik Bisiklet alternatörü ile kendim yapacağım. 2Kw güç üreten E-Bike alternatörleri mevcut. Buna 24v İnverter bağlayacağım ve tabii ki şarj kontrol ünitesi de bağlayacağım. Fakat Akü konusunda hala bir fikrim yok, Kaç Ah'lık ve kaç adet akü almam gerekecek, bilginiz var mı bu konu da?
Konuya şöyle yorum getireyim. Mesela 2 kW lık bir bisikletmotoru , buna yapacağınıza kanat dizaynı ve rüzgar alımınız ile test etmeden ne kadar güç üreteceğinizi bilemiyorum. Şunu yapabilirsiniz. Mesela siz bisiklet motorunu alınız. Buna uygun kanat dizaynı yapınız. Bu dizaynı bir kuleye montajlayıp hazırlayınız. Sonrasında bu yaptığınız rüzgar gülünü yük testine sokmanız lazım. alternatörü boşta emniyetli bir şekilde döndürdüğünüzde üreteceğiniz maksimum gerilimi ölçmelisiniz. Sonrasında bu alternatörü yük testine almalısınız. Yük testi için örnek veriyorum siz bu alternatörde 30 volt ise 3 tane 12 volt lambayı seri bağlayıp bir kaç tanesinide paralel bağlayıp elektriksel yük oluşturunuz. Bunu alternatöre bağlayıp çektiğiniz maksimum akımı belirlemelisiniz.
Diyelimki ürettiğiniz maksimum gerilim 40 volt ve çektiğiniz maksimum akım 15 amper. Yani elde ettiğiniz güç 500 watt mertebesinde olacaktır. Bizim için gerekli olam maksimum gerilim ve akımdır.
Siz sonrasında bu elde ettiğiniz voltajı akü grubu için uygun olan gerilime düşürmektir. Bunun için step down modül almanız yada yapmanız lazım.
En ince nokta,
siz yük testinde 15 amper ile maksimum akım çekebiliyorsanız aküleride bu akıma yakın seviyede şarj edebilirsiniz. Bir standart akü 1/10 u kapasitede şarj olabiliyor ise 15 amper x 10 = 150 amper saatlik akü almanız uygundur.
Yine örneklersek 24 volt için düşünüyorsanız 2 adet 12 volt 150 amper saatlik akü yada 4 adet 12 volt 75 amper saatlik akü ile akü parkı oluşturmalısınız.
Teşekkür ederim yorumunuz için. 24 Volt'ta karar kıldım o zaman. Yalnız hazır almayacağım, çok aşırı pahalıya geliyor. El işçiliğim iyidir, Elektronik Bisiklet alternatörü ile kendim yapacağım. 2Kw güç üreten E-Bike alternatörleri mevcut. Buna 24v İnverter bağlayacağım ve tabii ki şarj kontrol ünitesi de bağlayacağım. Fakat Akü konusunda hala bir fikrim yok, Kaç Ah'lık ve kaç adet akü almam gerekecek, bilginiz var mı bu konu da?
Her ne kadar @serkan_48 cevabı verse de, bu kararı verirken rüzgarlanma sürelerine bakmak lazım. 2KW'lik alternatör için gerekli rüzgar hızı ve kanat ebatları nispeten büyük olmalı. Ayrıca günlük tüketim ihtiyacınızı da aküleri fazla yıpratmamak için fazla fazla hesaplamanız gerekiyor. Yukarıda dediğim gibi ben de güneş panelime takviye olarak 400 watt gibi bir alternatör düşünüyorum. Böylece hem güneşsiz zamanlarda da şarj edebilirim hem de fazla akü kapasitesi edinmek zorunda kalmam. Öyle ya akşam 17-18 saatlerine kadar biriken şarj en çok tüketim olan saatlerde kullanıldıktan sonra gece yarısından sonraya pek bir şey kalmaz. Rüzgarın genelde yerine göre gece esmesi aküyü sürekli dolu tutmaya yetecektir. İhtiyacıma göre 60A lityum demir fosfat aküm var.