3.7 kw 1400 d/dk lık asenkron motora sürücü

Allen brandly uygulamasi uapilabilir...konuda ciddi iseniz ozelden yazarsiniz...

Saygilarimla...
 
evet rocco216 frezede bir dişli var hep burası bozuluyor bu dişli hız ayarlamasını yapıyor kaplin tarzı burası bozulunca mekanikçi arkaşaş makinayı parçalamak zorunda kalıyor patron böyle birşey yapalım demiş araştırıyorum ben plc ve sürücü konularını pek bilmem bana bir teklif atarsanız degerlendiririz mail adresim [email protected]

kazımugur inanki billinçli yorum yap senide seveyim :) 9 yıldır aynı işyerindeyim ve tek elektrik teknisyeniyim firmayı merakmı ettim http://www.vinola.com.tr
 
firmanıza geldiğimi tahmin ediyorum 2009 yılında...abkant bakımı için 10 veya 15 tane yan yana Baykal abkant presiniz varmı?
 
Birileri beni sevsin diye yazmıyorum.
Bildiğimi paylaşıyorum .
Dişlinin yeri ve şeklini görmedim ama aynı yer ise , ya imalat / tasarım hatasıdır ya da tezgah aşırı zorlanıyordur.
Daha özel malzemelerden yaptırın mesela specialK SAE 5140 8620 gibi , doğru ısıl işlemlerden geçirin ve taşlatın , bu işlemleri konusunda uzman yerlere yaptırın.
Sadece kırılanı değil karşısında çalışanı da yenileyin.
Her şeye rağmen aşırı yüklemeyin.
Orası değil başka yeri tırtlayabilir.
Özellikle büyük çaplı kesici kullanılıyorsa , derin ve hızlı ilerleme kullanılıyorsa..

Patronunda işten anlamayan biri , ona böyle yazdığımı söyle.
 
sanmam rocco orası silverline olabilir biz vinolayız aramızda pek mesafe yok aynı organize bölgesindeyiz

kazım ugur patron kalıpçı ve iş yerinde kalıpçı mekanik bakımcı mevcut sorun şu herkes kendi işini ne kadar biliyor malesef ehil olmayan ne kadar insan varsa bizde :) bende dahil plc nin p sini bilmem ama elektrikçiyim işte :) gerçi bu işte plc yok sürücü direkt baglanacak hız ayarı bir potla yapılacak hallederim yani konuyu uzatmak istemiyorum patron sürücü ile çöz diyorsa öyle yapmak mantıklı olur daha önce benzer durumlar yaşadım adım çok bilmişe çıkıyo sessiz kalma taraftarıyım :) malum parayı veren düdügü çalıyo
 
Pozisyonun neyi gerektiriyorsa dikkatli ol.
Ben uyarıyı yenileyeyim durumunu ona göre ayarla başlarda yazdılar benzerini.
Dişli ve ya kayış kasnakla devir düşürülürken güç artmaz motor aynı motordur ama tork ( çevirme gücü ) artar.
Ve sürücüde düşük devirlerde öyle "elle durduramazsın" ama mevcutta dişliyi zorlayan işin yarısı bile sürücüyü devreden kaçırır.
İlla dişlisiz motor sürücü yaptırırlarsa sorumluluk almayacak şekilde ayarla kendini.
Çünkü olmaz , anlattıklarına göre olmazzz.
1500 ( 1400 ) devir motora sürücü ile 100Hz verirsen 3000 ( 2800 ) sorunsuz çalışır , aklında olsun.
( 200 Hz kullandıklarım var )
 
frezeye bir demir bara baglanıp üzerinden talaş sinilecek devir düştügünde sürücünün gücüde düşmezmi normalde dişli ile devir düştügünde güç artıyor buda talaş kaldırma işini kolaylaştırıyor ben hala tereddütteyim freze motorunu dişlisiz 1 e 1 baglamak düşük devirlerde motorun durması demek ggibi geliyor bana
tamemen katılıyorum sana dusuncelerın cok dogru kurulu duzenegı hıc bozmayacak bence arkadas dıslı sıstemını kendısı un yuksek devire getircek ekeltrıksel kısmınıda motora sadece surucu baglayacak freze uzerındekı yuk dıslıler sayesınde motor mılıne bınmeyecektır
 
sanmam rocco orası silverline olabilir biz vinolayız aramızda pek mesafe yok aynı organize bölgesindeyiz

kazım ugur patron kalıpçı ve iş yerinde kalıpçı mekanik bakımcı mevcut sorun şu herkes kendi işini ne kadar biliyor malesef ehil olmayan ne kadar insan varsa bizde :) bende dahil plc nin p sini bilmem ama elektrikçiyim işte :) gerçi bu işte plc yok sürücü direkt baglanacak hız ayarı bir potla yapılacak hallederim yani konuyu uzatmak istemiyorum patron sürücü ile çöz diyorsa öyle yapmak mantıklı olur daha önce benzer durumlar yaşadım adım çok bilmişe çıkıyo sessiz kalma taraftarıyım :) malum parayı veren düdügü çalıyo


doğru olabilir tam olarak firma adını hatırlayamadım..

maxialem kardeş hepimiz eksikleri var.. neyi ne kadar yapabildiğimizi bilip bilmediğimiz cok önemli.. karşı tarafa herşeyi bilemeyeceğimizi ama konuya vakit ve emek harcarsak öğrenebileceğimizi iletirsek sorun olmaz.. ben bu sekilde yapıyorum bana gelen bir cok iş kimsenin ilgilenmediği bir kaç dali ve branşı içeren işler oluyor... mesela fırın.. 1000 derece çalışacak -10 +10 hassasiyete kalacak. havasız olacak.. cok iyi kontrol edilecek. dışarıya sıcaklık olarak 50 dereceyi geçmeyecek.. malzemece çıktığında kesinlikle hava ile teması olmayacak ve sonrasında suya gipi soğuyacak gibi..önceden olmayan ve örneksiz bir iş.. aynı böyle tek işler oluyor.. tabi bunu çözebiliriz diyen kişilere çok paralar kaptıranların uğrak noktası gibiyim.. tabi burda karşı tarafa neyi ne akdar bildiğini ve bilmediğini, bu noktalarda nelerle karşılaşılabileceğini iletmek ve çıkabilecek sorunları nasıl çözebileceğimizi anlatmak ve çözülemeyecek yeride iletmek ve bunları kesinlikle kağıda dökmek cok önemli...mesela sunlar sunlar olacak eğer bunlar olmaz sunu yapıcak gibi...

dediklerinde haklısın bi atasözü derki... evin buzağısı öküz olmaz... ama dışarıdan gelen hep öküzdür...o hiç buzağı olmamıştır... cünki onnun evveli bilinmez.. yapılan işlerde basarıalr kadar basarızılıklarda var.. ama basarızlıkların en buyuk nedeni gerekli finansın dar bu darlıkda birde yanlış alım yapılması..... mesela 3.7 kW aldık bide 5.5 mı alalım gibi..

frezeye bir demir bara baglanıp üzerinden talaş sinilecek devir düştügünde sürücünün gücüde düşmezmi normalde dişli ile devir düştügünde güç artıyor buda talaş kaldırma işini kolaylaştırıyor ben hala tereddütteyim freze motorunu dişlisiz 1 e 1 baglamak düşük devirlerde motorun durması demek ggibi geliyor bana

asenkenron motorlarda devirleri sürücü ile düşürüldüğünde torkda yani döndürme kuvvetinde düşüş olmakta.. buna önlem için yapısı biraz daha farklı sürücülerle randıman vermekte.. az da fiyatı farklı olmakta...eğer sistemde 1 devirle veya 3000 devirde aynı torku istiyorsanız..dc motorlar kullanmak gerekir oda motor sürücü her şeyiyle ac asenkron motorlara göre cok pahalıdır.... talaş kaldırırken özellikle tarama kafası ile iş yaparken mesela 400 devir,, ilerlemede yavaş,, kafa çapı 80mm gibi olduğunda asenkron yani 3 fazlı motorlar da sıkıntı yaşanmakta..3,7 kW döndüreme kuvvetleri motorun en son devirlerinde tam güç çıkısı vermektedir ki bu yüzden bir sanzıman kutusu bulunmaktadır.... bu noktada.... bizim basit onlem olarak yaptığımız sey motor gücümüz 3,7 se 5.5. veya 7.5kw ları çıkışlarımız oluyor.. bunda 400 devirde 3,7kw motor tam devirli halinde güçlere yakın döndurma kuvvetleri yakalamaktayız...

bu dediğim değerleri 50 hzlik çalışmalarda uygulamlarını yaptık..

gamak motorları 60 hz den sonra çalıştırdığında ses ve cok ısınma yapmakta...abana motor bu konuda 80 hz lerde çalıştıdık ve sorun yasamadık..

bunlar benim deneyerek uygulama yaparak gördüğüm seyler... eğer yanlış olduğunu düşündüğünüz seyler varsa lütfen yazın....

inşallah karışık gelmemiştir...
 
Son düzenleme:
konu aslında çok basit malum patron kalıpçılıktan gelme elektrigi pek anlamaz bahsettigim freze artık miyadını doldurdu çünkü kalıpçı elemanlar acemi ve tembel adam veriyo pasoyu makinayı bırakıp muhabbete dalıyo birde otomatik çalışıyo fireze bir noktada fazla dalınca kapline benzer 2 parça birbirini sıyırıyo

bundan 2 sene önce aynı parçalar yeni yapılmış belkide patronun haberi yok hele birde yapıldıgı fiyatları bilse :) malum bende teknik ekiptenim canları yanınca çözüm noktasında bizi buluyolar aklımıza gelen ise mümkün oldugunca bara işlemeye yani 1400 devirlere yakın çalışabilecek çok sıkıntı çıkarmayacak bir düzenek yapmak baştan demiştim kasnak yada dişlilerle motorun hızına göre mil hızını yükseltelim bukezde güç düşme tehlikemiz olacak bu nedenle motor dönüş hızı iş mili hızı olmak zorunda seçim ise sanırım

linkteki sürücü olacak yardımlarınız için teşekkürler bir laf var benim adım hıdır elimden gelen budur...

http://www.schneideronline.com/ATV71HU55N4-ATV71-480V-55KW-75HP-WITH-GRAPHIC-TERM,PR-17887.html
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,032
Kullanıcılar
452,391
Son üye
girisimci25

Yeni konular

Geri
Üst