motorun omajını ölçmelisiniz. Siz diyot konumunda iken, yaklaşık 3 volt kadarı bobine verirsiniz ve gerilim düşümünü ölçersiniz. o kadar küçük omajda, sıfır görmeniz normaldir. Motorun büyüklüğüne göre, 3-4-5 ya da8 ohm gibi küçük omaj değerleri okumanız normaldir. Trafolarda da aynı şey geçerlidir.motoru tek fazlı düşünürsek, 2 ohmluk bir motorda, I=U/R formülünden, motorun 110 amper çekmesi gerekir ve hatta 22 kw lık bir güç olması gerekir, ancak o motor ne 110 amper çeker, ne de 22 kw lıktır gibi bir mantık yürüttüğünüz için, yanılıyor, idrak edemiyor olabilirsiniz. Yanıldığınız nokta şudur: bir devrede akımı ya da gücü bulurken, aslolan şey, direnç ( yani omik direnç) değil, empedanstır.Bu ac devreler için geçerlidir. Empedans dediğimiz şey, devrenin omik direnci ile beraber, kapasitif direnci ( kapasitans) ya da endüktif direnci ( endüktans) ın birlikte hesaplanmasıdır. Yani motor bobininin endüktif direncini de hesaba katmamız lazım gelir. Empedans Z harfi ile ifade edilir. Z= R+jX tir. Bu j dediğimiz şey, reel sayılar gibi değil de, karmaşık sayılarda kullanılan bir hesaplama şeklidir.
Uzun lafın kısası, ohm metre ile ölçtüğümüz ve neredeyse kısadevre olan direnç, motorun omik direncidir. Bunun yanında bir de endüktif direncini hesaplar ya da, bir empedans ölçerle empedansını ölçüp, omik dirence eklersek, aslında motorun kısadevre olmadığını görürüz.