3 sargili trafoda sargilarin 3unde de guc ayni olmali degil mi?

Umarım,benimkilerde yeteri kadar açıklayıcıdır.O buluşun açıklamasını,buluşu yapanlardan sormak gerekir.
 
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.


Oto trafosunun işleyişi normal trafodan farklıdır.Siz olayı normal trafo gibi anlatmışsınız.Normalde trafo da 2 sargı bulunu primer ve sekonder diye fakat oto trafolarda tek sargı bulunur,ve sargılar arası istenen gerilime göre uçlar çıkar sargı direnci farkından dolayı farklı gerilimler elde edebilirsiniz.Normal bildiğimiz trafolada ise çalışma prensibi tamamen farklıdır.Enerji Elektro manyetik indiksiyon yoluyla sekonder sargıya iletilir.Arada elektiksel bir bağlantı yoktur.Bu nedenle işleyişi verimi ve bir sürü detayı farklıdır.

Oto trafolarının kısa devre gerilimleri çok küçük olduğundan (ukn <%1) kısa devre akımları büyük olur. Kısa devre gerilimleri çok zor ayarlandığından paralel bağlanmaları da çok zor olur.

►Oto trafolarının bir tarafında tehlikeli, diğer tarafında tehlikesiz gerilim bulunması, yani giriş ve çıkış gerilimleri arasındaki farkın büyük olması, çok sakıncalıdır.

►Primeri topraklanmış olan oto trafolarında, alçak gerilim uçları ile toprak arasında yüksek gerilim bulunur.
Oto trafolarından birçok uç dışarı çıkartılarak çeşitli gerilimler elde edilir. Bu bakımdan oto trafoları bir potansiyometre gibi kullanılabilir,

►Ölçü trafosu olarak kullanılabilir,


►Oto trafoları gerilimi azaltarak asenkron motorlara yol vermede,

►Gerilim yükseltmede,

►Enerji iletim ve dağıtım şebekeleri ile bunlara ait hatlardaki gerilim düşümlerini karşılamakta,

►Çeşitli gerilimlerin elde edilmesinde kullanılabilir.

kaynak megep
 
50000 liraya motor satan gavur,1 liralık termistör elementin bile parasını isterken,
fazladan sargı yapmaz.Sargılardan birinin
gücünün fazla olması ,diğer sargıdan az güç çekilebilecek bir uygulama ! için de dü-
şünülmüş olabilir.Sn. emodiyatörün bah-
settiği oto trafo şeklinde bir uygulama var
ise,iletim ve transformasyon yolu güç akta-
rımı deniylede bu farklılık çıkabilr.Muhteme-
len,sekonder sargılar oto trafo şeklinde.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…