Arkadaşim, Hesaplama yapayim. 330 taraf sargi gucu: 330kv x 350 A x 1,73 = 199 MVA
110 taraf sargi gucu : 110 kV x 1005 A x 1,73 = 192 MVA. ( Neredeyse yg ile ayni)
Simdi 10 kv sargi gucu : 10 kV x 1874 x 1,73 = 33 MVA oldu. Tamam farkli.
Nominal akim ve gerilimleri sorucak olursaniz trafo pasaportundan aldim.
Umarim bu sefer açıklayıcı olmustur sorum tam
Oto trafosunun işleyişi normal trafodan farklıdır.Siz olayı normal trafo gibi anlatmışsınız.Normalde trafo da 2 sargı bulunu primer ve sekonder diye fakat oto trafolarda tek sargı bulunur,ve sargılar arası istenen gerilime göre uçlar çıkar sargı direnci farkından dolayı farklı gerilimler elde edebilirsiniz.Normal bildiğimiz trafolada ise çalışma prensibi tamamen farklıdır.Enerji Elektro manyetik indiksiyon yoluyla sekonder sargıya iletilir.Arada elektiksel bir bağlantı yoktur.Bu nedenle işleyişi verimi ve bir sürü detayı farklıdır.
Oto trafolarının
kısa devre gerilimleri çok küçük olduğundan (ukn <%1) kısa devre akımları büyük olur. Kısa devre gerilimleri çok zor ayarlandığından paralel bağlanmaları da çok zor olur.
►Oto trafolarının bir tarafında tehlikeli, diğer tarafında tehlikesiz gerilim bulunması, yani giriş ve çıkış gerilimleri arasındaki farkın büyük olması, çok sakıncalıdır.
►Primeri topraklanmış olan oto trafolarında, alçak gerilim uçları ile toprak arasında yüksek gerilim bulunur.
Oto trafolarından birçok uç dışarı çıkartılarak çeşitli gerilimler elde edilir. Bu bakımdan oto trafoları bir potansiyometre gibi kullanılabilir,
►Ölçü trafosu olarak kullanılabilir,
►Oto trafoları gerilimi azaltarak
asenkron motorlara yol vermede,
►Gerilim yükseltmede,
►Enerji iletim ve dağıtım şebekeleri ile bunlara ait hatlardaki gerilim düşümlerini karşılamakta,
►Çeşitli gerilimlerin elde edilmesinde kullanılabilir.
kaynak megep